Uszkodzone okucie w oknie PCV i co dalej?

1. Data: 2005-10-20 08:36:09

Temat: Uszkodzone okucie w oknie PCV i co dalej?
Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem: kupiłem mieszkanie z prawie nowymi oknami (zakup jesienią
2003, okna zainstalowane wiosną 2003) z PCV. Wszystko byłoby dobrze, ale w
jednym z okien w skrzydle rozwierno-uchylnym uszkodziło się okucie. Problem
pojawił się nagle, "z otwarcia na otwarcie": skrzydło daje się uchylić
(poprawnie), ale przy próbie zwykłego otwarcia wychodzi całe z ramy. Krótkie
badanie wykazało, że rodzaj bolca (na górze skrzydła), odpowiedzialnego za
przełączanie pomiędzy uchylaniem i rozwieraniem jest luźny i nie porusza się
przy kręceniu klamką. Łączył on dwie części okucia, tak więc nie porusza się
również bolec w skrzydle po stronie zawiasów.

Pierwsza rzecz, jaka mi przyszła do głowy, to odezwać się do dostawcy,
ale... firma już nie istnieje. Z faktury nic szczególnego nie wynika.

Zastanawiam się co mogę zrobić: Próbować rozbierać? Pogadać z jakąś inną
firmą? Będą chcieli pomóc (inaczej niż poprzez wymianę całego okna)? Drogo
to może kosztować?

Jak ma ktoś pomysł, to z góry dziękuję za podpowiedź.

MarcinB

2. Data: 2005-10-21 16:24:26

Temat: Re: Uszkodzone okucie w oknie PCV i co dalej?
Od: "Paweł Pracki" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Producentów gotowych okien z PCV jest multum, ale z tego co obserwuje to
uzywają oni okuć produkcji kilku firm,(bodaj najpopularniejsze są okucia
Winkhaus) tak więc poważny problem zamienności okuc chyba nie istnieje, a na
pewno nie jest to tak, że jak okucie jest do wymiany to okno do kasacji.
Pozdrowienia

Pytanie o piec Co
pogoda a podmurowanie komina i jeszczeinna sprawa kominowa
Okna - hamulec rozwarcia
Elewacja zewnetrzna, ocieplenie...
Re: Ogrzewanie gazem mieszkania