Utrata bliskiej osoby

1. Data: 2002-02-23 23:44:04

Temat: Utrata bliskiej osoby
Od: "onyx" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Interesuja mnie info na temat zmian zachodzacych w osobie ktora stracila
bliska osobe. Info na temat srodkow zaradczych. Metod pomocnych takiej
osobie do szybszego powrotu do normalnosci.

1. Data: 2002-02-24 18:57:16

Temat: Re: Utrata bliskiej osoby
Od: "Agnieszka Rutkowska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"onyx" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
> bliska osobe. Info na temat srodkow zaradczych. Metod pomocnych takiej
> osobie do szybszego powrotu do normalnosci.

Twoje pytanie nie jest sprecyzowane. Trudno opisywac wszystkie przypadki.
Inaczej zachowuja sie i odczuwaja osoby, ktore stracily czlonka rodziny (np.
smierc kogos bliskiego) a inaczej osoby, ktore z kims sie rozstaly, zostaly
porzucone itd. Jednak w kazdym przypadku mozna zauwazyc pewne zblizone
reakcje, oczywiscie zalezy to rowniez od cech osobowosci czlowieka. Objawy
depresji na pewno znasz. Jesli cos takiego zauwazysz, mozesz pomoc tej
osobie poprzez "danie" jej poczucia bezpieczenstwa, tzn. przekonaj ja, ze
zawsze moze na Ciebie liczyc. Nie pozwol jej utknac w dolku. Nie pozwol zeby
zamknela sie w sobie, zaczela unikac ludzi, stala sie bierna i zniechecona
do wszystkiego, bo moze sobie z tym nie poradzic. Nie pozwol, aby dluzszy
czas przebywala sama. Samotnosc jest mila, ale nie w sytuacji, gdy rozpacza
sie po stracie kogos bliskiego. Nawet kiedy ta osoba bedzie chciala byc
sama, nie pozwalaj jej na to dlugo. Rozmawiaj z nia, zachecaj do wypowiedzi
na rozne tematy, odrywaj jej mysli od mysli o kims, kogo juz nie ma.
Zaproponuj, aby intensywnie wypelniala swoj czas. Jesli potrzebne Ci sa
jeszcze jakies informacje, pisz. Jesli moje doswiadczenia beda pomocne,
odpisze.

Wasza opinia
lume..
manipulacje psychoterapeutow