Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Uznajecie ten autorytet?
Date: Fri, 15 Oct 2010 22:12:23 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 76
Message-ID: <q...@t...karma>
NNTP-Posting-Host: afkc154.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1287173547 21470 178.42.2.154 (15 Oct 2010 20:12:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Oct 2010 20:12:27 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: 'waT:;%B"mJ8u;5mB4X7eU!!/u\[UPV)^picT;67|zoOSj[21=pfJa.XK[%Y!9Q~+@Nx3:i
V/qbzG-j~[:}m"pmj:d-8!`d/@&3S\WrgYqxsa=QS5/WX|zh_3$cuG
X-Licznik: 2294
X-Antivirus: avast! (VPS 101014-1, 2010-10-14), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:563251
Ukryj nagłówki
Warszawa, 2010-10-3
Prokurator Generalny
Andrzej Seremet
Prokuratura Generalna
ul. Barska 28/30
02-316 Warszawa
Sprawa:
Katastrofa przy lądowaniu samolotu Tu 154 M na lotnisku Siewiernyj
dn. 10 kwietnia 2010 r.
Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
Realizując społeczny obowiązek zawiadomienia organów ścigania o popełnieniu
przestępstwa ściganego z urzędu zawarty w art. 304 § l k.p.k. oraz
realizując obowiązek prawny zawarty w art. 240 § l k.k. który stanowi:
?Kto, mając wiarygodną wiadomość o karalnym przygotowaniu albo usiłowaniu
lub dokonaniu czynu zabronionego określonego w art. 118, 118a, 120-124,
127, 128, 130, 134, 140, 148, 163, 166, 189, 189a § 1, art. 252 lub
przestępstwa o charakterze terrorystycznym, nie zawiadamia niezwłocznie
organu powołanego do ścigania przestępstw podlega karze pozbawienia
wolności do lat 3?
informuję, że
1. jako profesor zwyczajny fizyki, zajmujący się zawodowo oraz jako
dydaktyk dynamiką ruchu i prawami zachowania (pędu, momentu pędu itp.), a
także wytrzymałością materiałów, wykonałem i posiadam obliczenia
wskazujące, że przyspieszenia przy zetknięciu się z ziemią czy drzewami
kadłuba samolotu wynosiły od 0,4 do 4 g (g - przyspieszenie ziemskie), co
czyni skrajnie nieprawdopodobnym, przy ujawnionym sposobie zetknięcia
kadłuba z przeszkodami, zejście śmiertelne wszystkich osób na pokładzie w
trakcie i na skutek hamowania. Niemożliwe też było, przy ewentualnej
utracie kawałka skrzydła znanej wielkości na wysokości paru metrów,
wykonanie przez płatowiec pół-beczki nad gruntem.
2. Kadłub, traktowany w obliczeniach jako rura, głównie z duralu
wzmocniona żebrami, musiał przy ślizganiu się po zagajniku pozostać w
całości, lub rozpaść się na dwie, najwyżej trzy części. Rozpad jego na
dziesiątki tysięcy części jest sprzeczny ze znaną z mechaniki
wytrzymałością materiału kadłuba. Wskazuje to na pewność, iż rozpad kadłuba
nastąpił z innych przyczyn, łatwych do jednoznacznego znalezienia.
3. Wykonane obliczenia, na podstawie ujawnionych zapisów ścieżki
dźwiękowej z czarnej skrzynki, wskazują na różne, wahające się i zmienne
prędkości płatowca w powietrzu (przykładowo np. 59 km/h lub 158 km/h; jest
to sprzeczne z zasadą zachowania pędu), przy katalogowej minimalnej
możliwej prędkości Tu 154 w stabilnym locie rzędu 270 km/h. To jest
jednoznaczny, pewny dowód, iż osoby czy firma przekazująca stronie polskiej
te zapisy, fałszowała oryginalne zapisy skrzynki.
Prawa fizyki, jak i prawa logiki, obowiązują bezwzględnie. Nie da się ich
zmienić, bo są to prawa natury; stoją one ponad ?prawami? geo-polityki czy
socjologii.
Proponuję Prokuraturze udział mój i znanych mi specjalistów z mechaniki i
dynamiki ruchu oraz elektroniki i informatyki (w dziedzinie trajektorii 3D)
w części merytorycznej śledztwa smoleńskiego. Strona polityczna nas nie
interesuje.
Mirosław Dakowski
profesor zw. fizyki, dr hab.
http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk2010/post/23
9280,fizyk-prof-m-dakowski-w-sprawie-katastrofy-smol
enskiej
|