VAT-owski przekręt T-mobile.

następny post »
From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Subject: VAT-owski przekręt T-mobile.
Date: Sat, 16 Jun 2018 05:49:34 +0200
To: Departament Stanu USA <a...@s...gov>, Ministerstwo Sprawiedliwości
<k...@m...gov.pl>, Prokuratura Okręgowa <s...@p...wroclaw.pl>,
Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego <p...@a...gov.pl>

Od 1 stycznia 2015 użytkuję tablet LG V490 w sieci T-mobile. W lutym
2018 telemarketer T-mobile prawie że wmusił mi Lenovo Tab4 10 a
następnie doprowadził do przedłużenia umowy na LG V490 do 17 lipca 2018.
Umowę tę ostatecznie rozwiązałem. Ale równocześnie od pewnego czasu nie
dawała mi spać cena, za która wciśnięto mi Lenovo Tab4 10. Na wolnym
rynku ten tablet kosztuje około 600 zł natomiast w mojej umowie z
T-mobile widnieje cena 2257 zł. Spłata ma nastąpić w 37 ratach. Ponieważ
mam równocześnie abonament na telefon w T-mobile więc zaoferowano mi
taką kombinację cenową poszczególnych składników by ogólne moje
zobowiązania wobec koncernu nie uległy zmianie. W pierwszym momencie nie
zwróciłem uwagi na VAT od poszczególnych składników, czyli od urządzeń i
od usługi ale w końcu dotarło do mnie, że VAT od urządzeń można
wytransferować poza Polskę podczas gdy VAT od usług pozostaje w Polsce.
Im więc wyższa cena urządzenia a niższa cena usługi tym więcej pieniędzy
pozostaje w rękach T-mobile. Ot i cała zagadka.

Dossier sprawy tutaj
http://leotar.net/year_2018/vat-owski-przekr-t-t-mob
ile..html

LeoTar Gnostyk