W co przepikować?

1. Data: 2006-02-06 17:09:50

Temat: W co przepikować?
Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj przyszły do mnie nasionka (trzy odmiany poziomek i Mirabilis
jalapa). Wysieje je do podluznych donic i na paraper - a w co najlepiej
przepikowac potem siewki? Jak na razie wymyslilem najmniejsze doniczki,
kubki plastikowe do napojow;-), slyszalem tez o doniczkach, ktore mozna
razem z siewka umiescic w gruncie, prawda to li falsz?;-)

Pozdrawiam,
Michal

2. Data: 2006-02-06 18:54:37

Temat: Re: W co przepikować?
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kubki plastikowe do napojow;-), slyszalem tez o doniczkach, ktore mozna
> razem z siewka umiescic w gruncie, prawda to li falsz?;-)

A to o takie z torfu (czy tam z czegoś) chodzi? Miałam, wysadzałam w czymś
takim / z czymś takim kobeę w tamtym roku:)
Pozdrav.Rene

3. Data: 2006-02-07 10:01:05

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wilk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kubki plastikowe do napojow;-), slyszalem tez o doniczkach, ktore mozna
> razem z siewka umiescic w gruncie, prawda to li falsz?;-)

Pewnie, że prawda, tyle,ze to trochę drogi sposób:-(
W ubiegłym roku, za namową życzliwej mi osoby, kupiłam w Castoramie
wytłoczki
z plastiku, o wym ok 30x50 cm. W jednej wytłoczce było ca 50 otworów
w kształcie małych doniczek,(były też na 100 otworów, ale tych nie polecam,
bo pojemniki są wtedy bardzo małe) każda z dziurka w dnie.
Łatwo się wypełnia ziemią,stosunkowo łatwo podlewa, z wyjęciem roślinek
też poszło dobrze.
Wytłoczki czekają na następne siewki ;-))
pozdrawiam, Bogda

4. Data: 2006-02-09 10:56:58

Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo pojemniki są wtedy bardzo małe) każda z dziurka w dnie.
> Łatwo się wypełnia ziemią,stosunkowo łatwo podlewa, z wyjęciem roślinek

Wiele kosztowalo?;-)

Pozdrawiam,
Michal

5. Data: 2006-02-09 11:44:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiele kosztowalo?;-)

Ostatnio widziałam chyba po 16 zł. I jest jeszcze patent o nazwie "Jiffy
pots" - koreczki torfowe, Bardzo dobra rzecz do nasion, które wymagają dużo
wilgoci przy kiełkowaniu (groszek latifolius na przykład). Potem cały taki
korek razem z rośliną wsadza się do doniczki z ziemią. Przydatne też do
ukorzeniania. I zwykle pasują do tych wytłoczek, tyle że oczywiście cena
leci wtedy w górę:(

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2006-02-09 17:26:06

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiele kosztowalo?;-)
>
> Pozdrawiam,
> Michal

Niestety dobrze nie pamietam, ale nie sądzę
żebym dała więcej niż ok.4- 5 zł za sztukę.
pozdrawiam, Bogda

7. Data: 2006-02-09 19:28:16

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogda napisał:

> Niestety dobrze nie pamietam, ale nie sądzę
> żebym dała więcej niż ok.4- 5 zł za sztukę.

Widziałam dzisiaj po 3,50. A po kilkanaście to takie mini szklarenki.

Pozdrawiam, Barbara

8. Data: 2006-02-10 00:11:54

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Niestety dobrze nie pamietam, ale nie sądzę
> żebym dała więcej niż ok.4- 5 zł za sztukę.
> pozdrawiam, Bogda

W hurcie po 1,20pln

Pogodnie pozdrawiam
skryba
Ps. w detalu takich multidoniczek nie oplaca sie kupowac.

9. Data: 2006-02-10 10:00:27

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W hurcie po 1,20pln
>
> Pogodnie pozdrawiam
> skryba
> Ps. w detalu takich multidoniczek nie oplaca sie kupowac.

Czemu ?
Cena 3,50 nie jest wygórowana, za 10 zł można mieć 3 szt,
tj ok 150 sadzonek, w uprawie amatorskiej, to chyba nie mało ?
Może te wytłoczki nie są wieczne, ale 3, 4 lata powinny wytrzymać.
Z moich obliczeń koszt dla jednej sadzonki to mniej niż 2 gr :-)))
pozdrawiam, Bogda

10. Data: 2006-02-10 10:08:34

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może te wytłoczki nie są wieczne, ale 3, 4 lata powinny wytrzymać.
> Z moich obliczeń koszt dla jednej sadzonki to mniej niż 2 gr :-)))

Moje paletki służą mi już jakieś 10 lat ,
wczoraj jedna została już zapełniona :-)

Pozdrawiam TeresaR

po 3 dniach...
siejemy w czwartek?
silybum marianum