W heteroseksualnym matriksie

1. Data: 2013-06-19 21:53:51

Temat: W heteroseksualnym matriksie
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://wiadomosci.wp.pl/kat,48996,s,1,wid,11649480,m
artykul.html

2. Data: 2013-06-19 22:02:06

Temat: Re: W heteroseksualnym matriksie
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Mój mąż jest gejem"

Zakładają rodziny i płodzą dzieci tylko dla "przykrywki" - tak to
wygląda z perspektywy kobiet, które po latach w małżeństwie słyszą od
męża "jestem gejem". Można im tylko współczuć, że zostały skrzywdzone
"przez tych złych pedałów". Ale prawda jest znacznie bardziej złożona.
Bo dlaczego oni to robią? Dlaczego geje się żenią? Po pierwsze nacisk
wywierany przez otoczenie (rodzinę, rówieśników i konserwatywne
społeczeństwo) jest często zbyt silny. Po drugie czasem w ogóle nie
uświadamiają sobie swojej prawdziwej orientacji seksualnej.

"Myślałem, że jakoś to przejdzie"

- Chciałem wygrać z naturą. Zrobiłem głupi krok - próbowałem założyć
rodzinę, chciałem mieć dziecko. Związałem się z dziewczyną, sypiałem z
nią i było dobrze. Zawsze jednak w głowie miałem, że czegoś mi
brakuje. Tłumaczyłem sobie, że będę żył szczęściem, którego chcieli
dla mnie moi rodzice i z czasem ono faktycznie będzie mi dawać radość.
Tłumiłem w sobie podejrzane "ciągoty", mówiłem sobie, że jakoś to
przejdzie, coraz silniej jednak fantazjowałem o facetach. Sporo czasu
musiało upłynąć, zanim przyznałem się sam przed sobą, że wolę
chłopaków - opowiada Krystian. - Byłem załamany, rozbity. Z jednej
strony chciałem mieć żonę i dzieci, ale wiedziałem też, że będę szukał
seksu z mężczyznami. Że będę krzywdził i swoją dziewczynę, i te
dzieci. Postanowiłem to rozwiązać i wybrałem drogę sypiania z
facetami. Dziś tego nie żałuję - mówi.

Psycholog i seksuolog Radosław Jerzy Utnik tłumaczy, że choć
orientacja seksualna kształtuje się w okresie płodowym, to wcale nie
oznacza, że ją znamy. Ujawnia się ona nie wcześniej, niż w okresie
dojrzewania. Często świadomość swoich skłonności zyskujemy znacznie
później. Czy rzeczywiście mężczyzna 25-30-letni biorąc ślub może nie
znać swojej orientacji seksualnej? Jak twierdzi seksuolog, owszem i
wcale nie są to rzadkie przypadki. Do skrajności należy homoseksualny
coming-out w czasie kryzysu wieku średniego.

- Żyjemy w społeczeństwie, które nie akceptuje orientacji innej niż
heteroseksualna. Mężczyźni i kobiety obawiają się nie tylko wchodzić w
związki homoseksualne, co nawet pytać samych siebie, kto tak naprawdę
ich pociąga: osoby tej samej płci czy przeciwnej - zwraca uwagę Utnik.
Uruchamiają w sobie mechanizmy obronne, które filtrują i nie
dopuszczają "treści nieakceptowanych" do świadomości. Te rzeczy
niepożądane trafiają do podświadomości lub pozostają w nieświadomości.
- Jedną z takich treści niepożądanych może być informacja o własnej
orientacji seksualnej. Są kultury i środowiska, gdzie ludzie
zaakceptują tę swoją orientację, ale inne nie przyjmą jej do
wiadomości - mówi.

W heteroseksualnym matriksie

Problem istnieje szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie na
dobrą sprawę nie ma poczucia anonimowości, tam wszystko dzieje się "na
wierzchu". Do tego dochodzi jeszcze nacisk rodziców czy rówieśników. -
Co ma zrobić niepewny swojej seksualności, zagubiony chłopak, który
urodził się w rodzinie katolickiej, homofobicznej, wyznającej skrajnie
tradycjonalistyczne wartości? Często żeby się z takiego środowiska
wyrwać, taki chłopak ucieka w małżeństwo z kobietą, oczywiście taką,
która jest przez tę rodzinę akceptowana - mówi psycholog i seksuolog.

Katolicyzm, czyli paranoja
Godson to zwierze.
Sen czy jawa?
Dlaczego kazirodztwo jest patologią seksualną?
ixeli ;)