Warunki do kurnika :)

11. Data: 2007-07-15 06:02:31

Temat: Re: Warunki do kurnika :)
Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Jul 2007 09:41:54 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> Marta Góra <m...@h...pl> wrote in news:1kh6gx9mw3dog.19mix5ni1u1ey.dlg@
> 40tude.net:

> Maciek tylko chmiel, i to do tego suchy :-D

Chociaż jedna rzecz która jest constans:)

Pozdrowienia dla Maćka jak zwykle serdeczne,
Marta

12. Data: 2007-07-16 10:48:09

Od: "KingaM." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja planuje dopiero :)
Raczej nie bede sadzic nic w tym roku chciałam narazie glebe
przyszykowac. Piszesz ze trociny ? Dlaczego trociny ? A co z wrzosami
i ziołami? Miete posadze napewno.
A cos zeby zasłonic troszke ściany domu cos plezącego na sciane ?

Pozdrawiam
i dzięki za wszytskie sugestie. napewno z nich skorzystam.

13. Data: 2007-07-16 12:04:19

Od: "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15 lip 2007, Marta Góra <m...@h...pl> napisal(a) w wiadomosci

> Chociaż jedna rzecz która jest constans:)

No ba.. teraz tylko odpowiednia dźwignia i można ruszać wszechświat :-D

> Pozdrowienia dla Maćka jak zwykle serdeczne,

A dzięki, pocztą zwrotną od Maćka dla Cię.
Btw. chmiel w tym roku na razie nieciekawie wygląda.. za mokro i za zimne
noce były. Nie to, co chrzan..

Pozdrowienia - zachrzaniony nieogrodnik Ewa
-
Nie zagrażam bezpieczeństwu ogółu i mam to na piśmie!

14. Data: 2007-07-16 12:15:12

Od: "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12 lip 2007, Ikselka <i...@w...pl> napisal(a) w wiadomosci

> [...]

Ano właśnie...

> To przez nadmiar azotu w stosunku do potasu i fosforu. Rośliny mają
> wtedy wybujałe liście. Więc ten kawałek nadaje się wspaniale właśnie
> pod warzywa, a nie pod kwiaty. Ale - to moja sugestia.

Hmm... Denerwowało mnie, jak hodowcy warzyw mieli grządkę dla siebie, gdzie
były normalne warzywa, i pole na handel, gdzie rosły takie wypasione na
nawozach, bardziej przepiękne i wystawowe potwory, które przekraczały
wszelkie możliwe normy zawartości różnych ciekawych i nieciekawych
związków.
Teraz wiem, że to były uprawy dla koneserów :-D
Człowiek się całe życie uczy...

15. Data: 2007-07-16 20:37:25

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Jul 2007 12:04:19 +0000 (UTC), Ewa S. napisał(a):

> Btw. chmiel w tym roku na razie nieciekawie wygląda.. za mokro i za zimne
> noce były. Nie to, co chrzan..

Chmielie nie mam bo mi się nie podoba, chrzanu bo nie lubię - widły,
szpadel, systematyczność pomogły. Rósł w berberysach teraz nie ma po nim
śladu.
Nie to co podagrycznik... Właśnie w sobotę przyuważyłam kwitnący egzemplarz
malowniczo wystający z liliowca...

Pozdrawiam,
Marta

16. Data: 2007-07-16 20:57:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> śladu.
> Nie to co podagrycznik... Właśnie w sobotę przyuważyłam kwitnący

Ja mam z kolei liliowca malowniczo wystającego z berberysu. A myślałam, że
wszystkie stare klamoty wyjechały na południowy wschód w zeszłym sezonie ;)

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2007-07-16 21:00:57

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Jul 2007 03:48:09 -0700, KingaM. napisał(a):

> Ja planuje dopiero :)
> Raczej nie bede sadzic nic w tym roku chciałam narazie glebe
> przyszykowac. Piszesz ze trociny ? Dlaczego trociny ?

Tylko mi nie każ tłumaczyć skomplikowanych procesów chemicznych z udziałem
azotu:)
W skrócie - w kurzym oborniku jest go dużo, z tym masz problem, azot
przyspieszy rozkład trocin, które wzbogacą w ten sposób i rozluźnią glebę
(gliniastą jak u mnie np). Równie dobrze może to być kora (ale ona
kosztuje) lub drobno pocięte pędy np krzewów czy drzew... Taki substytut
kompostu na szybko.

> A co z wrzosami
> i ziołami? Miete posadze napewno.
> A cos zeby zasłonic troszke ściany domu cos plezącego na sciane ?

Wrzosy lubią glebę lekką, kwaśną, mięta wilogć itd... Zanim coś posadzisz
musisz poznać optymalne warunki dla każdego gatunku.
Pnączy jest sporo, ale warunki świetlne to jedno, a glebowe to drugie -
inne roślin na gleby lekkie, ine na ciezkie, na wilgotne, na suche, na
kwaśne, na zasadowe itd...

Poszukaj tutaj:
http://tabaza.sapijaszko.net

Pozdrawiam,
Marta

18. Data: 2007-07-16 21:05:10

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Jul 2007 22:57:26 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

.

> Ja mam z kolei liliowca malowniczo wystającego z berberysu. A myślałam, że
> wszystkie stare klamoty wyjechały na południowy wschód w zeszłym sezonie ;)

Klamoty mówisz...
Rozumiem że nie chcesz ich z powrotem?

Pozdrawiam,
Marta

19. Data: 2007-07-16 22:07:30

Temat: Re: Warunki do kurnika :) - OT
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Mon, 16 Jul 2007 22:57:26 +0200, Basia Kulesz napisał(a):
>
> .

;)

> Klamoty mówisz...
> Rozumiem że nie chcesz ich z powrotem?