Wczorajszy obiad: Gołąbki z kartofli + marchewka wg Sowy

1. Data: 2004-07-26 06:03:10

Temat: Wczorajszy obiad: Gołąbki z kartofli + marchewka wg Sowy
Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam wczoraj na obiad gołąbki z tartymi ziemniakami:
Obgotowałam chwilę kapustę w osolonym wrzątku.
Dół garnka wyłożyłam liśćmi kapusty, potem układałam gołąbki z farszem
(starte ziemniaki + dużo przysmażonej cebuli + sól, pieprz i jajko; jajko
ponoć niekonieczne, ale miałam nadmiar, to co będę żałować),
przekładając to pokrojoną w kostkę marchewką, pietruszką, koperkiem i natką,
wrzuciłam kilka ziaren ziela angielskiego i liści laurowych, zalałam wywarem
z parzenia kapusty, dodałam warzywko, na koniec też ułożyłam liście kapusty
i gotowałam to wszystko ok. godziny, pod koniec wrzuciłam 4 ząbki czosnku w
całości, odlałam troszkę wywaru, dodałam mąkę kukurydzianą, do gołąbków
dodałam łyżkę masła i wlałam tą część rozrobioną z mąką. Wyszły pyszne,
tylko z powtórką poczekam aż ziemniaki się trochę zestarzeją, dużo tego
ścierania było, ale nie mogę powiedzieć, że się nie opłacało :-)

Do tego ziemniaki z wody i marchewka wg przepisu Sowy:

Marchewkę pokroić na dość grube ukośne plastry, wrzucić na rozgrzaną oliwę
na patelni i obsmażyć aż będzie miękkawa i przysmażona po brzegach, dodać
2-3 ząbki posiekanego w cieniutkie plastry czosnku. obsmażyć aż czosnek
przyrumieniony. zdjąć z ognia posolić, popieprzyć, dodać łyżeczkę masła -
wymieszać.

Ja pokroiłam marchew na cieńsze plastry, z grubymi byłoby za twarde
(chyba?), świetny przepis Sowa, ten czosnek przesądził o wszystkim :-)

Dziękuję Wszystkim za przepisy i inspirację

Asieńka P.

1. Data: 2004-07-26 08:02:49

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asienka P" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja pokroiłam marchew na cieńsze plastry, z grubymi byłoby za twarde
> (chyba?), świetny przepis Sowa, ten czosnek przesądził o wszystkim :-)

Dzięki, ale to nie mój przepis - ja go znam z tej grupy, niestety nie
pamiętam od kogo.
Sowa

1. Data: 2004-07-26 10:29:50

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki, ale to nie mój przepis - ja go znam z tej grupy, niestety nie
> pamiętam od kogo.

Ups, miałam go na liście Hot- do wypróbowania właśnie sygnowany Twoim
nickiem, jak większość zresztą na tej liście :-). Autora przepraszam, jeśli
uraziłam i gratuluję pomysłu.

Asieńka P.

Ryz Basmati, kardamon, czosnek, kurczak
kto robił lub jadł agrest marynowany??