Wesołe jest życie staruszka (małpia ospa) :)

1. Data: 2022-06-17 17:55:01

Temat: Wesołe jest życie staruszka (małpia ospa) :)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,(...) Czy jeśli zaszczepiłem(-am) się przeciw czarnej ospie w latach 50.,
60. lub 70. ubiegłego wieku, mogę czuć się bezpiecznie? Czy i w jakim
stopniu szczepienie przeciw ospie prawdziwej się starzeje?
(...) Szczepionka przeciw ospie prawdziwej jest bardzo skuteczna, gwarantuje
bardzo wysoką, niemal stuprocentową ochronę do pięciu lat po iniekcji.
Później jej skuteczność zaczyna spadać. Niemniej, nawet przy niższym
poziomie ochrony, w dalszym ciągu chroni ona przed ospą prawdziwą, i to
przez dekady. W jednej z prac naukowych możemy przeczytać, że ta ochrona
istniała jeszcze po 75 latach.
Wszystko zależy od szczepionki. Ta przeciwko ospie prawdziwej skonstruowana
była na bazie żywego wirusa krowianki, który nie był w żaden sposób
osłabiony - a takie szczepionki są najbardziej skuteczne.(...)"

No to chyba mam to z głowy - przez jeszcze jakieś circa about 10 lat ?

https://www.medonet.pl/choroby-od-a-do-z/choroby-zak
azne,w-polsce-do-1980-r--szczepiono-przeciw-ospie-pr
awdziwej--czy-ochrona-przed-malpia-ospa-nadal-dziala
-,artykul,37052481.html

--
XL
Polish Lvov forever!

2. Data: 2022-06-20 16:30:20

Temat: Re: Wesołe jest życie staruszka (małpia ospa) :)
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-06-17 o 17:55, XL pisze:
> [...]
azne,w-polsce-do-1980-r--szczepiono-przeciw-ospie-pr
awdziwej--czy-ochrona-przed-malpia-ospa-nadal-dziala

Chyba nie jesteś vagino sceptycznym mężczyzną żeby ulec panice.

3. Data: 2022-06-21 01:23:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t-1 <t...@t...pl> wrote:

azne,w-polsce-do-1980-r--szczepiono-przeciw-ospie-pr
awdziwej--czy-ochrona-przed-malpia-ospa-nadal-dziala
-,artykul,37052481.html

> Chyba nie jesteś vagino sceptycznym mężczyzną żeby ulec panice.

,,Chyba"?
?
Małpia ospa jest dla mnie oczywistą protezą/przedłużeniem nieudanej
kowidoafery szprycowej; wobec niepoddania się kowidoaferze przez ludzi
rozumnych wymyślono nowy-lepszy-kowid. Nie dam się na niego nabrać i tym
razem ?

Niestety, paradoksalnie, jedynym skutecznym zabezpieczeniem przed
niedoszłymi (jak na razie) sanitarystycznymi zapędami czarcich synów do
zrobienia nam getta a la Szanghaj jest... obecna sytuacja polityczna, czyli
wojna na Ukrainie. Póki ona trwa (a potrwa dłuuuugo), raczej nie uda się
Polski wepchnąć w tryby sanitarystycznego terroru... No a jeśli kto lubi stać
w kolejkach dla uprzywilejowanych miłośników tektury z Ikei, z certyfikatem
niewolnika naszytym na rękawie, niech sp...a na Zachód, bo tam NA PEWNO
będzie mógł się niewolniczo spełniać...

--
XL
Polish Lvov forever!