Wiciokrzew na balkonie

1. Data: 2006-05-21 21:56:37

Temat: Wiciokrzew na balkonie
Od: "Tomasz W" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosze o praktyczna porade bo w temacie jestem zielony.

Postanowilem zasadzic jakies pnacze na moim balkonie.
Balkon 2 na 2 metry skierowany na poludnie.
Chcialbym zeby to pnacze obroslo te malo dekoracyjne barierki.
Przejrzalem kilka stron w internecie i mysle ze wybiore ktorys wiciokrzew.

I teraz jest pytanie: jak zrobic zeby porastal on barierke?
Sadzic go w skrzynkach na barierkach i puszczac na dol ?
Czy w donicach posadzic w rogach ?
A moze jeszcze na barierke zalozyc kratke
lub siatke plastikowa zeby sie mial czego trzymac ?

Najbardziej zalezy mi zeby porastal gęsto tę barierke.
A gdyby bylo mozliwe to zeby polowa kwitla na czerwono
a druga na bialo (taki akcent narodowy).

Pozdrawiam

Tomasz

2. Data: 2006-05-22 03:16:27

Temat: Re: Wiciokrzew na balkonie
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz W"

> [...]
>
> I teraz jest pytanie: jak zrobic zeby porastal on barierke?
> Sadzic go w skrzynkach na barierkach i puszczac na dol ?

roślina z natury swojej ku słońcu się pnie, a więc nie w dół ;-))
skrzynki są za płytkie, za małe
-----------
> Czy w donicach posadzic w rogach ?

takich 20 litrowych, co najmniej, bym proponowała ;-))
----------
> A moze jeszcze na barierke zalozyc kratke
> lub siatke plastikowa zeby sie mial czego trzymac ?

zależy jaka barierka. Wiciokrzew lubi się okręcac o różne rzeczy :-)))
-----------
> Najbardziej zalezy mi zeby porastal gęsto tę barierke.
> A gdyby bylo mozliwe to zeby polowa kwitla na czerwono
> a druga na bialo (taki akcent narodowy).

hmmm...nie za dużo na raz wymagasz ???;-)))

--
ewa

3. Data: 2006-05-22 03:52:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <m...@l...com> wrote in message

> [...]
> -----------
>
> hmmm...nie za dużo na raz wymagasz ???;-)))

Witam!

Dużo zależy od tego, kto mieszka niżej. Można zrobić skrzynie wiszące za
barierką.
Ja preferuję groszek pachnący, kolorowy, niekłopotliwy, na zimę nie trzeba
chować...

Pozdrawiam!
Panslavista

4. Data: 2006-05-22 06:49:22

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdyby bylo mozliwe to zeby polowa kwitla na czerwono
> a druga na bialo (taki akcent narodowy).

Rzeczywiście od wiciokrzewów wymagasz za wiele.
Ale powojniki? Jeden biały i jeden czerwony.
Ino trza je tak dobrać by kwitły w tym samym czasie ;)

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

5. Data: 2006-05-22 20:36:12

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Albo pnaca ozdobna fasole - tez biala i czerwona :-)

6. Data: 2006-05-24 10:32:25

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz W" <r...@p...onet.pl> napisał: >

> [...]
> lub siatke plastikowa zeby sie mial czego trzymac ?
>
> Najbardziej zalezy mi zeby porastal gęsto tę barierke.

Witaj,
mam wiciokrzew na balkonie, w duzych donicach- skrzynki na barierce
odpadają, to nie fasolka:-) Siedzi sobie w donicach, okręca się sam z siebie
na barierkach, kwitnie na czerwono. Kratka mu niepotrzebna, idzie w górę i w
bok po metalowych przęsłach barierki, delikatnie na początku naprowadzany.
Niestety- tej zimy mimo zabezpieczeń- przemarzł w połowie.

Usmiechy,
Ruda

7. Data: 2006-05-24 17:02:32

Od: "Tomasz W" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bok po metalowych przęsłach barierki, delikatnie na początku naprowadzany.
> Niestety- tej zimy mimo zabezpieczeń- przemarzł w połowie.

Hej

Nie dziwota. Tej zimy ja sam przemarzlem w polowie :)
A zabezpieczlas go jakos specjalnie ?

Pozdrwaiam

Tomasz

8. Data: 2006-05-24 18:07:37

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz W" <r...@p...onet.pl> napisał:
> Nie dziwota. Tej zimy ja sam przemarzlem w polowie :)
> A zabezpieczlas go jakos specjalnie ?

Taaa...Zimował w kopcu z kory, na materacu ze styropianu, przy barierce
obłożonej tekturą falistą wielkości pleców od szafy garderobianej. Nie
wspomnę, jak sie sąsiedzi patrzyli na mój balkon - parter- ale i tak się
hrabiu wiciokrzewu nie spodobało i w połowie odmówił współpracy. Juz ja go w
przyszłym roku odmłodzę, oj odmłodzę....
A rdest Auberta nic - to jest porządne zielsko! :-)

Uśmiechy,
Ruda

Hosty przemarznięte - jak ratować?
Winniczka - prośba o porad
Mój ogród w oczach Dirka
Zalecienia z ochrony roślin dla działkowców na lata 2006-2007
czy "Tracz" sprzedaje wysyłkowo?