Wielkosc tarczycy

1. Data: 2006-07-11 16:03:17

Temat: Wielkosc tarczycy
Od: "R.i.P." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moj chlopak robil USG tarczycy i wyszlo mu ze lewy plat ma rozmiar
56x12x13mm, prawy 56x14x13mm.
I mam pytanie jaki jest prawidłowy rozmiar płatów tarczycy, jakiej
wielkości nie powinien przekraczać? W internecie jakoś nie mogę znaleźć.
Pomocy :)

Pozdrawiam.
Justyna

2. Data: 2006-07-12 17:04:04

Temat: Re: Wielkosc tarczycy
Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

R.i.P. <j...@g...pl> napisał(a):

> I mam pytanie jaki jest prawidłowy rozmiar płatów tarczycy, jakiej
> wielkości nie powinien przekraczać? W internecie jakoś nie mogę znaleźć.
> Pomocy :)

Myślałam, że jakiś lekarz ci pomoże, ale skoro nie...

Sama szukałam takiej informacji w internecie, a znajdowałam tylko dane o
objętości tarczycy /a w ręku miałam wynki badania z wymiarami w milimetrach/

Oto, czego dowiedziałam się od mojej endokrynolog:
należy przemnożyć podane wymiary /pierwszy razy drugi razy trzeci/ i wynik
pomnożyć x 0,512.

Pani doktor podała mi też maksymalne wymiary płatu tarczycy, ale to
dotyczyło kobiety: 20/19/55 mm

Mam nadzieję, że pomogłam

Ania

3. Data: 2006-07-13 06:38:00

Od: <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:e93a24$t3g$1@inews.gazeta.pl...

> Myślałam, że jakiś lekarz ci pomoże, ale skoro nie...

Rowniez na to liczylam . :)

> [...]
>
> Oto, czego dowiedziałam się od mojej endokrynolog:
> należy przemnożyć podane wymiary /pierwszy razy drugi razy trzeci/ i wynik

I jak to wszystko przemnoze to ten wynik to jest objetosc? Dobrze
zrozumialam? Z tym ze objetosc jego tarczycy jest w porzadku, chodzi
wlasnie o dlugosc, 5,6 cm to podobno za wiele.
Znalazlam tylko cos takiego:
http://www.medhelp.org/forums/Thyroid/messages/630.h
tml
ale to nie lekarz z tego co zrozumialam, tylko laborant.

> Pani doktor podała mi też maksymalne wymiary płatu tarczycy, ale to
> dotyczyło kobiety: 20/19/55 mm
>
> Mam nadzieję, że pomogłam
>
> Ania

Dziekuje bardzo za odpowiedz. :)

Justyna

4. Data: 2006-07-13 09:28:34

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@g...pl> napisał(a):

> I jak to wszystko przemnoze to ten wynik to jest objetosc? Dobrze
> zrozumialam?

Dobrze :-)

>Z tym ze objetosc jego tarczycy jest w porzadku, chodzi
> wlasnie o dlugosc, 5,6 cm to podobno za wiele.

Moja tarczyca jest nieco dłuższa. I tu znów pani doktor mnie uspokoiła, że
przekroczenie długości nie jest takie uciążliwe, jak pozostałych dwóch
wymiarów. Nie powinien wystąpić ucisk na naczynia ani tchawicę. /miałam
takie objawy, strasznie nieprzyjemne, ale ustąpiły po lekach osłaniających
serce - propranolol - i po magnezie. Teraz nawet nie pamiętam, że miałam
takie kłopoty./ Aha, oba pozostałe wymiary też były u mnie większe. Sporo
większe.

Powodzenia - i uspokojenia wam życzę!

Ania

jak zdiagnozowac tętniaka mózgu?