Wierzba

1. Data: 2002-03-06 13:20:35

Temat: Wierzba
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam niechcący taka zabawną wierzbę z gałązkami
kręconymi w loki (przepraszam za infantylny opis, ale
wierzba z kartką z nazwą pojechała do domu, a ja do pracy).
Jest to "pierwsza wierzba mojego życia" i zupełnie nie wiem,
gdzie ją posadzić. Jakie ma wymagania? Czy wyrośnie na
wielkie drzewo?

Krycha&Co(ty)

2. Data: 2002-03-06 13:46:05

Temat: Re: Wierzba
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisała:
> [...]
> Jest to "pierwsza wierzba mojego życia" i zupełnie nie wiem,
> gdzie ją posadzić. Jakie ma wymagania? Czy wyrośnie na

Nie ma wymagań. Są tu tacy (i pewnie się ujawnią) którym nawet w stercie
kamieni gałąź tej wierzby puszcza korzenie :-) Szybko rośnie, w zeszłym roku
przyrosty miały prawie 1m długości, wielka nie rośnie, ale kilka metrów
osiągnie, na boki też się trochę rozrasta. Ponoć żyje stosunkowo krótko ~ 20
lat (poczekam-zobaczę), poza tym wdzięczna do rozmnażania, bo choć
roślinę-matkę wypruli mi złodzieje z ziemi, mam kilka potomnych,
przygotowanych zawczasu. Każda sadzonka się ukorzenia :-)
Pozdrawiam, Anula :-)

Poszukaj postów z 20 lutego, znajdziesz cośo nazewnictwie.

3. Data: 2002-03-06 13:49:11

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...
> Kupiłam niechcący taka zabawną wierzbę z gałązkami
> kręconymi w loki
> Krycha&Co(ty)

Babilońska?
Jeśli tak to dorasta do 8-10 m .Pokrój kulisty , pędy zwisające , srebrzyste
kotki wiosną.
Pozdrówka

--
Kronopio
ICQ 82543201

4. Data: 2002-03-06 14:17:18

Od: "mites3" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w zaleznosci od rodzaju trzeba uwazac na budynki (fundamenty) - ze wzgledu
na korzenie

r.

5. Data: 2002-03-06 14:26:38

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anula napisala:

> [...]
> roślinę-matkę wypruli mi złodzieje z ziemi, mam kilka potomnych,
> przygotowanych zawczasu. Każda sadzonka się ukorzenia :-)

No to uszczęśliwię wszystkich znajomych sadzonkami :-)
Woli słońce czy cień?

Krycha&Co(ty)

6. Data: 2002-03-06 17:56:07

Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jest to "pierwsza wierzba mojego życia" i zupełnie nie wiem,
> gdzie ją posadzić. Jakie ma wymagania? Czy wyrośnie na

Moja ma juz siedem lat- własnie widze ja z okna i na wysokosc siega poddasza.
Jedna ktos pisał ze jest zwisajaca- nic podobnego smukła i okropnie krecona.
Ze wzgledu na wysokosc zawsze jest w słoncu, ale po żywotnosci sądząc rosnie
gdzie ja posadzisz.
W tamtym tygodniu żona odcieła kilka gałązek- wspaniale wygladaja w pokoju-
okropnie pokrecone.
Pozdrawiam Ryszard.

7. Data: 2002-03-06 18:49:37

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie ja posadzisz.
> W tamtym tygodniu żona odcieła kilka gałązek- wspaniale wygladaja w pokoju-

Zgadza się Salix babylonica odmiana 'Tortuosa' - nie zwisa a wręcz przeciwnie
gałązki sa skierowane ku górze.

8. Data: 2002-03-07 08:37:00

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> napisał :
> (...) smukła i okropnie krecona.

A to juz zalezy, w ktora strone ja pokreci :-) Widzialam stary egzemplarz i
smuklym bym go nie nazwala. Ale tez widzialam fotografie starego drzewa,
opisanego jako S.matsudana "Tortuosa" i bylo smukle. Widocznie rozne te
wierzby bywaja...

> Ze wzgledu na wysokosc zawsze jest w słoncu, ale po żywotnosci sądząc
rosnie
> gdzie ja posadzisz.

Moje rosna w roznych warunkach, wydaje sie, odpowiednie jest dla nich
stanowisko sloneczne, ale rosnie bardzo silnie tez w miejscu, gdzie ma
slonce tylko do godz. 13-14.
Pozdrawiam, Anula :-)

9. Data: 2002-03-07 09:10:02

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisala:

> Zgadza się Salix babylonica odmiana 'Tortuosa' - nie zwisa a wręcz przeciwnie
> gałązki sa skierowane ku górze.

Już wiem, jak się moja nazywa - Salix sepulcralis erythrofleuosa.
Nic dziwnego, że nie zapamietałam - toż to prawie jak Lemowskie
sepulki :-)

Krycha&Co(ty)

10. Data: 2002-03-07 13:28:55

Temat: Odp: Wierzba
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>. Ponoć żyje stosunkowo krótko ~ 20
> lat (poczekam-zobaczę), poza tym wdzięczna do rozmnażania,

Chyba jednak żyje dłużej, ze 20 lat to już u mnie ma, oznak zamierania nie
widać. Widziałam egzemplarze rosnące do czwartego piętra.

Pozdrawiam, Basia.

WIOSNA???? (odpukać) :-)))
Sklep z nasionami w Ogrodzie botanicznym
Nowy sklep wysyłkowy
Miejsce dla różanecznika
Grab