Wietrzenie alkoholu.

1. Data: 2006-04-25 10:44:21

Temat: Wietrzenie alkoholu.
Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam troche dziwne pytanie ale jestem w tzw. kropce i zaczynam powoli wierzyc
w coda! Czy mozliwe jest zeby otworzony koniak Metaxa (nawiasem mowiac 7
gwiazdkowa) w tydzien, nawet niecaly zwietrzal na tyle, ze zrobila sie z
niego praktycznie woda? Nawet jesli byla to czeska Metaxa!? Dodam, ze
oczwiscie butelka byla zakrecona a wczesniej w/w pilem i wszystko bylo OK.
Moze ktos mial podobne codowne zdarzenie i moze sie podzielic swoimi
doswiadczeniami.

Pytanie moze i naiwne ale stoje przed powaznym problemem oskarzenia osoby,
ktora zatrudniam do opieki nad dziecmi a ktora to oczywiscie zapiera sie ze
to ona rozwodnila powyzszy alkohol. A chcialbym jej wierzyc bo jak do tej
pory byla po prostu idealna i nic zlego sie nie dzilo a zarzut jest powazny
i nie chcialbym nikomu wyrzadzic krzywdy.

Pozdrawiam.

Arek

2. Data: 2006-04-25 11:06:47

Temat: Re: Wietrzenie alkoholu.
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze ktos mial podobne codowne zdarzenie i moze sie podzielic swoimi
> doswiadczeniami.

byl taki jeden co zamienial wode w wino- ale Metaxy w wode to nie
slyszalem... ale to niestety bardzo typowe jak sie ma alkoholika w domu,
przyjrzyj sie temu uwaznie :-/ oskarzac nie ma co, bo taka osoba na krzyz Ci
przysiegnie, ze to nie ona, a nawet jak zlapiesz za reke to powie, ze to nie
jej reka :-( jezeli to dodatkowo ktos kto opiekuje sie dzieckiem to... sam
sobie odpowiedz i wyciagnij wnioski

moze zamiast oskarzen mala prowokacja? (nowa butelka i ukryta kamera)

Tomasz

3. Data: 2006-04-25 11:06:50

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/25/2006 12:44 PM, Aki napisał(a):

> [...]
> niego praktycznie woda? Nawet jesli byla to czeska Metaxa!? Dodam, ze
> oczwiscie butelka byla zakrecona a wczesniej w/w pilem i wszystko bylo OK.

Niemożliwe. Chyba że słabo zakręcone i trzymane w saunie.
Zresztą gdyby alkohol odparował, to z butelki powinna ubyć adekwatna
ilość płynu. Zmniejszenie objętości trunku o powiedzmy 30% powinieneś
chyba zauważyć?

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2006-04-25 12:03:10

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczwiscie butelka byla zakrecona a wczesniej w/w pilem i wszystko bylo OK.
> Moze ktos mial podobne codowne zdarzenie i moze sie podzielic swoimi

Moje doświadczenie: kieliszek koniaku (niezależnie od kraju pochodzenia)
w jedną noc zamieni się w paskudną bezalkocholowaą ciecz o kolorze zbliżonym
do tego co było wcześniej.
Moje domysły: myśle że biorąc pod uwagę że powierzchnia parowania w
butelce jest parę razy większa niż w kieliszku, jest to prawdopodobne.
--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2006-04-25 12:08:50

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.04.2006, o godzinie 12.44.21, na pl.rec.dom, Aki napisał(a):

> Witam!
>
> Mam troche dziwne pytanie ale jestem w tzw. kropce i zaczynam powoli wierzyc
> w coda!

Cuda. Chyba że miało być woda. ;)

> [...]
> oczwiscie butelka byla zakrecona a wczesniej w/w pilem i wszystko bylo OK.
> Moze ktos mial podobne codowne zdarzenie i moze sie podzielic swoimi

W tydzień? Eeee... U mnie otwarte (znaczy oczywiście pozakręcane lub
pokorkowane) alkohole stoją miesiącami i nie wietrzeją...

Że niby dawała dziecku? ;)

*Habeck*
- Schutzbach

6. Data: 2006-04-25 12:22:18

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
wiadomości news:444e0fbd$1@news.home.net.pl...
> [...]
> Moje domysły: myśle że biorąc pod uwagę że powierzchnia parowania w
> butelce jest parę razy większa niż w kieliszku, jest to prawdopodobne.
__

Hmmm..., to jedyna opinia przemawiająca za prawdomownoscia osoby podejrzanej
i tchnela odrobine wiary w niewinnosc tego czlowieka. Powaznie zauwazyles
cos takiego?? Az jestem w szoku.... Faktem jest, ze butelka ta stala na
zmywarce i w tym czasie pare razy zmywarka dzialala a troche ciepla sie z
niej jednak wydobywa... Juz sam nie wiem co myslec...

Pozdrawiam.

Arek

7. Data: 2006-04-25 12:28:18

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/25/2006 2:03 PM, Łagoda napisał(a):
> Moje doświadczenie: kieliszek koniaku (niezależnie od kraju pochodzenia)
> w jedną noc zamieni się w paskudną bezalkocholowaą ciecz o kolorze zbliżonym
> do tego co było wcześniej.
Na pewno nie całkiem bezalkoholową, ale o wyraźnie zmniejszonym
stężeniu. Na smak wpływa to znacząco.

> Moje domysły: myśle że biorąc pod uwagę że powierzchnia parowania w
> butelce jest parę razy większa niż w kieliszku, jest to prawdopodobne.
Nie, powierzchnia parowania wewnątrz butelki nie ma w zasadzie
znaczenia. Istotna jest powierzchnia otworu. Nawet z otwartej butelki
parowanie będzie powolne, choć przez tydzień na pewno zauważalne. No ale
butelka była zakręcona, więc żadnego parowania nie było.

Michał

8. Data: 2006-04-25 12:35:56

Od: mrówka Z <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aki" <a...@W...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszystko bylo OK.
> Moze ktos mial podobne codowne zdarzenie i moze sie podzielic swoimi

1. to nie jest koniak, bliżej brendy ale z dodatkami robione z z kilku
gatunków winogron, dwukrotnie destylowana, potem lezakowanie i na koniec
dodatki czyli wino muskat oraz zestaw ziół.

2. nie możliwe żeby w ciągu tygodnia odparowała
3. czy to na 100% oryginał ?

9. Data: 2006-04-25 12:39:25

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to... sam sobie odpowiedz i wyciagnij wnioski
>
> moze zamiast oskarzen mala prowokacja? (nowa butelka i ukryta kamera)

No tak wlasnie o powyzszym przypadku slyszalem:)
O to wlasnie chodzi, ze alkoholika nawet zakamuflowanego, ze tak powiem
mozna poznac bo to sie rzuca w oczy a ta osobe znamy od kilku miesiecy i
nigdy nic nie wskazywalo na takie zachowanie, dlatego tak trudno mi w to
uwierzyc....Myslalem tez o takiej prowokacji ale juz rozmawialismy na ten
temat z ta osoba i nawet jak by nie mowila prawdy to bedzie sie teraz kryc.

Pozdrawiam.

Arek

10. Data: 2006-04-25 12:50:48

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Moje domysły: myśle że biorąc pod uwagę że powierzchnia parowania
> butelce jest parę razy większa niż w kieliszku, jest to

To by było prawdopodobne w otwartej butelce. Mało prawdopodobne, ale
możliwe w butelce niedokładnie zakręconej, z luźno nałożonym korkiem.
W normalnie zakręconej, nawet niezbyt mocno, ale jednak do oporu jest
to absolutnie niemożliwe.

J.

Jaki klimatyzator?
czym pomalowac panele ścienne?