WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska

11. Data: 2006-06-01 12:31:08

Temat: Re: WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:e5l8br$ki3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> No wlasnie, skoro juz o tym mowa, zrobilem na szybko nowy podzial wedle
> propozycji Dominika - zostal on wrzucony na strone dyskusji:
>
> http://www.wikikuchnia.org/wiki/Dyskusja:Strona_g%C5
%82%C3%B3wna

> (jezeli komus link ten by nie zadzialal, na stronie glownej mozna kliknac
> dyskusja (gorna zakladka) a nastepnie jezeli chcialoby sie cos zmienic,
> klikamy edytuj.)
>
> Jezeli ktos z Szanownych Grupowiczow chcialby swoje 3 grosze wtracic, nie
> ma sprawy - mozna edytowac, kasowac i eksperymentowac do woli. Im wiecej
> osob sie tym zajmie, tym lepiej. A efektem tego miejmy nadzieje bedzie
> wreszcie racjonalny podzial na kategorie;)

Wrzuciłem moja propozycję. Troszke pozwoliłem sobie rozbudować. Być moze z
czasem trzeba będzie pewne działy (np. spiżarnia) poszerzyć o podkategorie,
ale zalezy od ilości przepisów, dla 2 - 3 nie ma sensu.

DJD

12. Data: 2006-06-02 11:53:19

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek napisał(a):
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czym to aby nie to samo?
>
> A to, co to jest?

Może autorowi idzie o rożen?
;-)
pozdr. Jerzy

13. Data: 2006-06-02 11:56:17

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr napisał(a):
> [...] A efektem tego miejmy nadzieje bedzie wreszcie racjonalny podzial na
kategorie;)

Watpię, uzyskasz misz masz, racjonalnie to tylko jedna osoba moze nad
tym zapanować, nie ma zlotego środka pośród gawiedzi.
;-O
pozdr. Jerzy

14. Data: 2006-06-02 12:03:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Może autorowi idzie o rożen?
> ;-)
> pozdr. Jerzy

Regionalizm

15. Data: 2006-06-02 12:10:58

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

piotr schrieb:

> [...]
> wiecej osob sie tym zajmie, tym lepiej. A efektem tego miejmy nadzieje
> bedzie wreszcie racjonalny podzial na kategorie;)

ja bym jeszcze zaproponował propozycję, by były również kategorie
językowe, tak, jak w Wikipedii. Można wtedy wrzucić też przepis w innym
języku i chętni zabiorą się za tłumaczenie. Mam parędziesiąt przepisów
po niemiecku i angielsku, ale nie mam czasu ich przetłumaczyć.
Ale pomysł przedni, już się biorę za zainstalowanie mojego starego
laptopa w kuchni ;-)

Waldek

16. Data: 2006-06-04 12:37:59

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotr" wrote in message news:e5k30m$hr5$1@nemesis.news.tpi.pl...
Witam,

Chciałem przedstawić, moim zdaniem, całkiem ciekawą inicjatywę,
WikiKuchnię, znajdującą się pod adresem:
http://www.wikikuchnia.org

Jest to wolna książka kucharska, którą każdy może redagować. Oparta jest
na takich samych zasadach jak Wikipedia. W Wikikuchni możesz dodawać
nowe przepisy lub edytować juz istniejące kiedykolwiek chcesz,
niezależnie czy jesteś zalogowany, czy nie. Możesz dzięki temu budować
swoją własną, prywatną książkę kucharską, do której będziesz miał dostęp
z każdego miejsca.

Zachęcam więc do odwiedzania serwisu i dodawania własnych przepisów!
****

Hmmm... z jednej strony super pomysł, ale z drugiej... skoro każdy może
zmieniać do woli każdy przepis, to czy nie powstaną od takiej wolności
jakieś niejadalne potworki? W końcu przepis to jest coś zamkniętego, co w
efekcie końcowym daje konkretne danie... możliwe są różne wariacje tego
samego przepisu, które dają podobne dania, ale mimo wszystko, to już są inne
przepisy, które powinny być zapisywane jako osobny przepis... niestety nie
wiemy, czy tak będzie... jako źródło pomysłów taka encyklopedia jest super,
ale jako źródło przepisów wymagających precyzji i dokładnego odmierzenia
składników, to już chyba nie bardzo... ale to tylko moje zdanie...

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

17. Data: 2006-06-05 08:25:35

Od: "Pokonewka" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożenka wrote:

> Hmmm... z jednej strony super pomysł, ale z drugiej... skoro każdy może
> zmieniać do woli każdy przepis, to czy nie powstaną od takiej wolności
> jakieś niejadalne potworki?

Wydaje mi się, że niepotrzebnie się martwisz - swoje pomysły i
zmiany można przecież dopisywać na końcu przepisu, jako możliwe
jego modyfikacje. Przynajmniej ja tak to sobie wyobrażam.

Ale ja jestem fanatyczką idei wiki!

Ewka

18. Data: 2006-06-05 10:31:51

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:e5uk79$pde$1@news.onet.pl...

> [...]
> ale jako źródło przepisów wymagających precyzji i dokładnego odmierzenia
> składników, to już chyba nie bardzo... ale to tylko moje zdanie...

Hm... Dla mnie przepis rzadko kiedy jest "ostoją precyzji i dokładnego
wymierzania składników".

Ale - myślę, że można się umówić nie zaśmiecać przepisów innych osób, tylko
wtrącać swoje komentarze i swoje warianty przepisów. I zdecydowanie kasować
efekty działań szkodników.

DJD

19. Data: 2006-06-05 11:21:37

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Użytkownik "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
> wiadomości news:e5uk79$pde$1@news.onet.pl...

Wystarczy podać skąd przepis pochodzi /autor/.

> [...]
> wtrącać swoje komentarze i swoje warianty przepisów. I zdecydowanie kasować

Tia, potrzebny moderator, jak nic. Bo inaczej umarł w butach.
;-)
pozdr. Jerzy

20. Data: 2006-06-05 12:29:18

Od: Emilia Karbownik <dobromila@NIECHCSPAMUo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr napisał(a):
> [...]
> niezależnie czy jesteś zalogowany, czy nie. Możesz dzięki temu budować
> swoją własną, prywatną książkę kucharską, do której będziesz miał dostęp

Czy to nie jest dublowanie książki kucharskiej z wikibooks i tym samym
mnożenie bytów ponad potrzebę?
(http://pl.wikibooks.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka_kuch
arska)
Nie mówię oczywiście o treści, ale o samej idei i funkcjonalności.
A wikibooks mają tę przewagę, że jest tam wiele aktywnych osób, które
wyłapują wandalizmy i pojawienie się "niejadalnego potworka" jak to
określiła Bożenka jest praktycznie niemożliwe.

pozdrawiam
E.K.

KTO MA MALO SOLI?
czysta woda