WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska

1. Data: 2006-05-31 12:40:43

Temat: WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska
Od: piotr <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałem przedstawić, moim zdaniem, całkiem ciekawą inicjatywę,
WikiKuchnię, znajdującą się pod adresem:
http://www.wikikuchnia.org

Jest to wolna książka kucharska, którą każdy może redagować. Oparta jest
na takich samych zasadach jak Wikipedia. W Wikikuchni możesz dodawać
nowe przepisy lub edytować juz istniejące kiedykolwiek chcesz,
niezależnie czy jesteś zalogowany, czy nie. Możesz dzięki temu budować
swoją własną, prywatną książkę kucharską, do której będziesz miał dostęp
z każdego miejsca.

Zachęcam więc do odwiedzania serwisu i dodawania własnych przepisów!

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

2. Data: 2006-05-31 14:31:47

Temat: Re: WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Super pomysł w dobie byle jakich i płatnych serwisów kulinarnych
Pozdrawiam JULIUSZ

3. Data: 2006-05-31 15:27:46

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

======

W jaki sposób uruchomiono ja 1 czerwca, skoro dziś jest 31 maja??

DJD

4. Data: 2006-05-31 16:10:16

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

===

Na stronie głównej, w przepisach, wywal "kuchnia polska" - skoro obok jest
kategoria "polska".

Wstaw "sosy", jako kategorie zdecydowanie różna od "dodatki"

Warto byłoby pomysleć nad kategoriami i ich kolejnością - alfabetyczna to
IMHO zły pomysł.

Czym się różnia "dania mięsne" od "ptactwa" lub" dziczyzny"? Czyż nie
powinno byc jednej dużej kategorii "dania mięsne", a w niej subkategorie:
"wołowina", "wieprzowina", "baranina", "ptactwo""dziczyzna" itd.?

Do tego "dania półmięsne" oraz "dania jarskie"? Też z poddziałem, na
warzywne, mączne, kaszowe, jajeczne, mleczne?

Tak samo zupy: Zrobić to kategorią głowna, a w niej kategorie: zupy na
mięsie, zupy postne (względnie "jarskie" lub "wegetariańskie"), zupy zimne,
dodatki do zup?

DJD

5. Data: 2006-05-31 17:33:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> Tak samo zupy: Zrobić to kategorią głowna, a w niej kategorie: zupy na
> mięsie, zupy postne (względnie "jarskie" lub "wegetariańskie"), zupy

Potrawy jednogarnkowe, kociołek, grill, ruszt, rożno, dołek z żarem,
oblepianie gliną, zawijanie w liście, pieczenie ciasta, chleba, survival -
na dworze...

6. Data: 2006-05-31 17:34:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tak samo zupy: Zrobić to kategorią głowna, a w niej kategorie: zupy na
> mięsie, zupy postne (względnie "jarskie" lub "wegetariańskie"), zupy

Poradnik dla młodej kucharki - także niezbędne sprzęty...

7. Data: 2006-05-31 21:09:13

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> grill, ruszt,

Czym to aby nie to samo?

> rożno,

A to, co to jest?

8. Data: 2006-05-31 22:10:02

Od: piotr <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W jaki sposób uruchomiono ja 1 czerwca, skoro dziś jest 31 maja??

powiedzmy byl to pokaz przedpremierowy ;)

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

9. Data: 2006-05-31 22:16:36

Od: piotr <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mięsie, zupy postne (względnie "jarskie" lub "wegetariańskie"), zupy zimne,

Dziekuje za garsc cennych uwag - postaram sie, aby zmiany te zostaly jak
najszybciej wprowadzone;)

Jako ze mechanizm wikipedii daje kazdemu mozliwosc wspoltworzenia calej
strony, zapraszam raz jeszcze do wspolnego dzialania;)

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

10. Data: 2006-05-31 23:18:07

Od: piotr <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jako ze mechanizm wikipedii daje kazdemu mozliwosc wspoltworzenia calej
> strony, zapraszam raz jeszcze do wspolnego dzialania;)

No wlasnie, skoro juz o tym mowa, zrobilem na szybko nowy podzial wedle
propozycji Dominika - zostal on wrzucony na strone dyskusji:

http://www.wikikuchnia.org/wiki/Dyskusja:Strona_g%C5
%82%C3%B3wna

(jezeli komus link ten by nie zadzialal, na stronie glownej mozna
kliknac dyskusja (gorna zakladka) a nastepnie jezeli chcialoby sie cos
zmienic, klikamy edytuj.)

Jezeli ktos z Szanownych Grupowiczow chcialby swoje 3 grosze wtracic,
nie ma sprawy - mozna edytowac, kasowac i eksperymentowac do woli. Im
wiecej osob sie tym zajmie, tym lepiej. A efektem tego miejmy nadzieje
bedzie wreszcie racjonalny podzial na kategorie;)

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

KTO MA MALO SOLI?
czysta woda