Wiklina - wyplatanie

1. Data: 2003-09-30 06:54:43

Temat: Wiklina - wyplatanie
Od: "Norek" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !
Sorry jezeli NTG ale nie bardzo wiem gdzie indziej uderzyc !
Poszukuje jakichkolwiek materialow nt wyplatania roznych cudow z wikliny.
Surowca mam pod dostatkiem, ale za bardzo nie wiem jak podejsc do tematu.
Byc moze sie sparze i okaze sie ze nie bede potrafil wyplesc czegosc
sensownego, ale ciagnie mnie w ten temat, wiec mysle ze warto sprobowac.
Jezeli wiecie cokolwiek w temacie, jak przygotowac surowiec i jak wyrabiac
rekodzielo - bede wdzieczny. Google przeszukalem ale bez skutku :(

Norek

2. Data: 2003-09-30 07:45:31

Temat: Re: Wiklina - wyplatanie
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to wal na rynek, weź flaszkę i szukaj takich co to koszyki sprzedają.
Pokażą mniejwięcej, a później...
Jacek

3. Data: 2003-09-30 07:50:50

Od: "Norek" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to wal na rynek, weź flaszkę i szukaj takich co to koszyki sprzedają.
> Pokażą mniejwięcej, a później...
> Jacek

Pomysl bardzo dobry ! Ino ze malo skuteczny ! :(
Najprawdopodobniej jezeli doszloby do nauki połączonej z konsumpcja to wiecej
bym zapomnial niz zapamietal.
No i zreszta kto chcialby miec takie powyginane koszyki - bo takie by mi
pewnikiem wyszły :)))))))))))
a poza tym to takie ludzie to niechetnie zdradzaja - bo w koncu z tego zyja !

znalazlem cos takiego, ale to ciagle malo:

http://208.249.125.36/Made.htm
http://www.iol.ie/~carigeen/baskets.htm

pozdrawiam
Norek

4. Data: 2003-09-30 08:11:34

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norek" <b...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3dd0.00000226.3f7928b3@newsgate.onet.pl...

> Poszukuje jakichkolwiek materialow nt wyplatania roznych cudow z
wikliny.
> Surowca mam pod dostatkiem, ale za bardzo nie wiem jak podejsc do
tematu.

Był kiedyś (bardzo dawno) wydany podręcznik wikliniarstwa. Lata 60-te
XX wieku albo coś podobnego. Nie sprawdzę, bo mam go gdzieś w bardzo
bezpiecznym miejscu ;-)
Może jeszcze gdzieś w jakiejś bibliotece pedagogicznej kurzy się na
półce?

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2003-09-30 11:27:43

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norek napisał(a):

> [...]
> wiec mysle ze warto sprobowac. Jezeli wiecie cokolwiek w temacie, jak
> przygotowac surowiec i jak wyrabiac rekodzielo - bede wdzieczny.

Mam 2 propozycje
1. jak nie masz za daleko to zgłoś się do Technikum Wikliniarskiego w
Kostrzyniu a tam mają liczne cudeńka wyrobione z wikliny
2. przyślij mi kasetę wideo (czystą) a ja Ci nagram i wyślę te cudeńka bo
filmowałem je kilka lat temu

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

6. Data: 2003-09-30 12:12:54

Od: "ESKULAP" <m...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno na targach ronych w Barzkowicach tamtejszy ośrodek doradztwa
rolniczego rozdawał gratis takie małe ksiązeczki na ten temat. napisz do
nich pewnie Ci wyślą.
darek

7. Data: 2003-10-01 10:56:19

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i zreszta kto chcialby miec takie powyginane koszyki - bo takie by mi

Ciekawe czy ten ktoś jak się uczył to od razu arcydzieło mu wyszło?
Jacek

8. Data: 2003-10-02 11:27:25

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Norek wrote:
> Jezeli wiecie cokolwiek w temacie, jak przygotowac surowiec i jak wyrabiac
> rekodzielo - bede wdzieczny. Google przeszukalem ale bez skutku :(
W kwestii, jak przygotowac, to nie pomoge, ale jak wyrabiac...hmmm..z
wyobraznia :) Generqalnie obserwuje, ze im ktos wiecej sie wspiera
ksiazkami/poradnikami przy wyrobie roznych cudow "swemy recamy", tym
mniej ciekawe wychodza (zawsze okazuje sie to mizerna kopia oryginalu
pozujacego do zdjecia). Za to wyobraznia, a czasami nawet brak
umiejetnosci owocuja calkiem fajnymi cacakami (zupelnie jak
niezamierzone efekty podczas robienia zdjec).

Pozdrawiam,
robal.

9. Data: 2003-10-02 11:29:34

Temat: Re: Wiklina - wyplatanie | GLINA - wypalanie :]
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

T.W. wrote:
> Był kiedyś (bardzo dawno) wydany podręcznik wikliniarstwa. Lata 60-te
> XX wieku albo coś podobnego. Nie sprawdzę, bo mam go gdzieś w bardzo
> bezpiecznym miejscu ;-)

To moze masz gdzies w bezpiecznym miejscu ;) cos na temat wyrobow z
gliny? Chodzi mi nie tyle o technike wyrabiania, ile o utrwalenie
efektow koncowych (rzecz jasna domowym sposobem). Na razie wypalanie
konczylo sie tak samo: pekaniem :(((((((((((((

Pozdrawiam,
robal.

10. Data: 2003-10-02 13:15:10

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora