Wilgoć w piwnicy

1. Data: 2009-08-09 14:07:59

Temat: Wilgoć w piwnicy
Od: "macko.b" <a...@d...ghi> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mieszkam w bloku oddanym niecale 2 late temu.
Od poczatku wydawalo mi sie ze wilgotnosc w piwnicy jest zbyt wysoka ze
wzgledu na gnijace i plesniejace pudelka kartonowe.
Niedawno Zona zauwazyla ze po wstawieniu butow zimowych do piwnicy na okolo
2 miesiace na butach pojawila sie plesn.
Niestety moje buty wyladowaly na smietniku, cale byly zaplesniale :-(
Rozmawialem z sasiadem z bloku obok (mieszkam w bloku w ktorego okolicy stoi
6 takich samych budynkow) i dowiedzialem sie ze w jego bloku kilka razy
piwnica byla zalana a teraz aktualnie blok jest rozkopany dookola i
uszcelniany.

Jak sprawdzic co jest przyczyna wysokiej wilgotnosci i jak sie jej pozbyc ?
Mam zamiar kupic preparat z grupy pochlaniaczy wilgoci np Humi Stop ale jest
to rozwiazanie na kilka miesiecy.

Blok jest jeszcze na gwarancji wiec moze uda sie cos wywalczyc.
Niesety musze przyznac ze patrzac na jakosc wykonania budynku w ktorym
mieszkam to z roku na ro bedzie coraz gorzej.
Jesli po 1,5 roku mieszkania na klatke z dachu leje sie woda a niedawno
podciekal mi sufit w kuchni to co bedzie dalej ?

Dziekuje za wskazowki.

Pozdrawiam.

4319 (20090809) __________

2. Data: 2009-08-09 16:51:14

Temat: Re: Wilgoć w piwnicy
Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sprawdzic co jest przyczyna wysokiej wilgotnosci i jak sie jej pozbyc
> ?

Podstawa: poobserwuj sciany, obmacaj gdzie czujesz wilgoc i do jakiej
wysokosci sciany to czujesz (jak jest sciana po prostu mokra tj ciagnie
wilgoc to wierz mi - wyczujesz to), posadzka ma plamy czy jest jednolita ?
Sucha ? To tak najprosciej.

Wilgotnosc powietrza +/- mozesz zmierzyc jakims tanim czujnikiem ale zbyt
dokladne to to nie jest.
Jednakze jesli kartony same miękną w krótkim czasie to wilgotność jest
bardzo wysoka.

> Mam zamiar kupic preparat z grupy pochlaniaczy wilgoci np Humi Stop ale
> jest to rozwiazanie na kilka miesiecy.

Podejrzewam ze beda to stracone pieniadze.

> Blok jest jeszcze na gwarancji wiec moze uda sie cos wywalczyc.

Nie wiem jak to prawnie wyglada ale zobacz czy jest jakikolwiek dostep do
projektu budowlanego (nie mam pojecia czy developer udziela informacji o
szczegolach projektu klientom). Zerknij jak sa tam opisane fundamenty i ich
izolacja. A moze sa "badania geologiczne" ? Pytaj o to wszystko u
developera/spoldzielni.

Czy w piwnicy pojawia sie na posadzkach woda ? (podciagnieta z gruntu)
Czy problem wystepuje w CALEJ piwnicy bloku ? (inni lokatorzy)

Napisz, ja sie tam znam srednio ale moze odpowiedzi na te pytania naprowadza
kogos na konkretniejsza odpowiedz.

Pozdrowienia

Kane

3. Data: 2009-08-09 18:55:48

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 9 Aug 2009 16:07:59 +0200, "macko.b" <a...@d...ghi> wrote:

>Jak sprawdzic co jest przyczyna wysokiej wilgotnosci i jak sie jej pozbyc ?
>Mam zamiar kupic preparat z grupy pochlaniaczy wilgoci np Humi Stop ale jest
>to rozwiazanie na kilka miesiecy.

Zapewne spartolona izolacja wodoszczelna budynku. Czy jest drenaż
wogół ławy fundamentowej? Pewnie też z pseudooszczędności nie
zrobili...
Doraźnie można kupić elektryczny osuszacz powietrza, koszt ok. 400 zł,
ale to trzeba by mieć gniazdko w piwnicy, no i nie wiem jak z
rozliczeniem za zużytą energię elektryczną.

Skoro jednak budynek jest na gwarancji, to w pierwszej kolejności
należałoby zażądać usunięcia usterek od developera

4. Data: 2009-08-09 19:29:04

Od: "macko.b" <a...@d...ghi> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wilgoc to wierz mi - wyczujesz to), posadzka ma plamy czy jest jednolita ?

Jutro popatrze na spokojnie jak wygladaja sciany, na podlodze nie widzialem
plam ale popatrze dokladniej.

> Wilgotnosc powietrza +/- mozesz zmierzyc jakims tanim czujnikiem ale zbyt
> dokladne to to nie jest.
> Jednakze jesli kartony same miękną w krótkim czasie to wilgotność jest
> bardzo wysoka.

Prawie wszystkie kartony zrobily sie miekkie i wiekszosc z nicj smierdziala
plesnia.
Dobre buty zimowe po 2-3 miesiacach w piwnicy musial pojsc na smietnik
bo wygladaly jak muchomory w kropki plesni.

> [...]
>
> Czy w piwnicy pojawia sie na posadzkach woda ? (podciagnieta z gruntu)
> Czy problem wystepuje w CALEJ piwnicy bloku ? (inni lokatorzy)

Wchodzac do piwnicy zapach wydaje mi sie wskazywac na ogolnie obecna wilgoc
ale przyznam ze nie pytalem innych mieszkancow o wilgoc w ich piwnicach.
Dziwne jest dla mnie to ze w piwnicach po mojej stronie nie ma kratek
wentylacyjnych tylko szpary pomiedzy piwnicami a w piwnicach naprzeciw sa
kratki wentylacyjne.
Co do dowiadywania sie to ciezko cos wyciagnac od spoldzielni, wydaje mi sie
ze wszyscy czekaja az minie 3 lata gwarancji i wtedy juz nie bedzie to ich
problem.

Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Skoro jednak budynek jest na gwarancji, to w pierwszej kolejności
> należałoby zażądać usunięcia usterek od developera.

Kilka razy zglaszalem podciekanie dachu i dopiero jak solidnie pocieklo to
sie ktos tym zainteresowal. Niestety naprawa wygladala tak ze w miejsca
uszkodzen elewacji (pekniecia) nalozyli silikonu i to wg nich jest naprawa
dachu.
Przejde sie w sprawie pwinicy ale pewnie dowiem sie tyle co zawsze czyli
niewiele.

Dziekuje za odpowiedzi i zainteresowanie moim problemem.

Pozdrawiam.

5. Data: 2009-08-09 19:33:08

Od: "macko.b" <a...@d...ghi> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Skoro jednak budynek jest na gwarancji, to w pierwszej kolejności
> należałoby zażądać usunięcia usterek od developera

Podobny problem wystepuje w piwnicy w bloku obok.
Niestety tamten blok jest juz po gwarancji ale wykonywal go ten sam
deweleoper.
Jutro sprawdze dokladnie posadzki i sciany w mojej piwnicy i popytam
sasiadow
jak wyglada sytuacja w ich piwnicach.

Dziekuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

6. Data: 2009-08-10 10:35:18

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dziwne jest dla mnie to ze w piwnicach po mojej stronie nie ma kratek
> wentylacyjnych tylko szpary pomiedzy piwnicami a w piwnicach naprzeciw sa

Wniosek o dodanie kratki wentylacyjnej lub wniosek o uzasadnienie dlaczgo w
twojej piwnicy kratki nie ma a w piwnicy sasiedniej kratka jest ;)

> Co do dowiadywania sie to ciezko cos wyciagnac od spoldzielni, wydaje mi
> sie ze wszyscy czekaja az minie 3 lata gwarancji i wtedy juz nie bedzie to
> ich problem.

Za slaby nacisk. Spoldzielnie to w przewazajacej czesci bardzo dziwne twory
ktore zakorzenione sa chyba jeszcze w poprzedniej epoce
spoleczno-ekonomicznej ;) Wezwij pisemnie do ustosunkowania sie w sprawie
plus zloz reklamacje (oba pisma z pieczecia i data wplywu sobie zachowaj
kopie). W razie czego - DECYDUJE data zgloszenia.

Kane

7. Data: 2009-08-10 11:45:41

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> plus zloz reklamacje (oba pisma z pieczecia i data wplywu sobie zachowaj
> kopie). W razie czego - DECYDUJE data zgloszenia.

Wezwij PISEMNIE do usunięcia usterek w ciągu np 30 dni (nie wiem jaki termin
jest ustawowo) lub dostarczenia nowego mieszkania po tym terminie, lub
zwrotu pieniędzy i odsetek.
;-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

8. Data: 2009-08-10 20:20:27

Od: "macko.b" <a...@d...ghi> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
Ogladalismy z Zona piwnice ale nie stwierdzilismy nic dziwnego.
Sciany boczne wykonane sa z cegly a na gorze sa wolne przestrzenie pomiedzy
ceglami ktore maja zapewniac wentylacje. Na tych scianach nie zauwazylismy
wigloci ani plesni.
Sciana naprzeciwko drzwi jako jedyna jest otynkowana i na tez nie
zauwazylismy
wilgoci ani plesni. Na tej scianie nie mozliwe jest umieszczenie wentylacji
bo za ta sciana jest ziemia ;-)
Sasiedzi ktorzy maja piwnice po przeciwnej stronie za swoimi piwnicami maja
garaze i pewnie wentylacja jest wspolna.
Musze stweirdzic ze po gruntownych porzadkach w piwnicy troche mniej czuc
specyficzny zapach wilgoci. Wyrzucilem wszystkie pudelka kartonowe te
miekkie i te kroe byly jeszcze dobre. Wszystko co moglo gromadzic wilgoc
albo wyrzucilismy albo przenieslismy z piwnicy.
Dla swojego spokoju jak tylko bede mial dostep do higrometru to sprawdze
poziom wilgotnosci w piwnicy.
Jesli znajde w rozsadnej cenie pochlaniacz wilgoci to kupie i wstawie na
okres kilku miesiecy.
Co do wilgotnosci to wplyw moze miec takze brak opadow deszcze w ostatnich
tygodniach.
Kiedy tylko jest ladna pogoda wietrze piwnice malym okienkiem ale zawsze to
swieze powietrze.
Bedziemy obserwowac sciany piwnicy kiedy pojawia sie wieksze albo czestsze
deszcze.
Na moje pytanie podczas przegladu gwarancyjnego dlaczego jest tak wilgotno w
piwnicy pani z Adm usmiechnela sie i powiedziala ze to tylko piwnica.

Dziekuje za wskazowki i porady.

Pozdrawiam.

9. Data: 2009-08-11 15:53:48

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sprawdzic co jest przyczyna wysokiej wilgotnosci i jak sie jej pozbyc
> ?

Jest taki sposób, by sprawdzić czy wilgoć jest od posadzki: kładzie się
folię na podłogę (powiedzmy 1x1m). Jak na folli pojawi się od dołu wilgoć,
to znaczy, że budynek ciągnie ją od dołu. Zasadniczo to trzeba by bylo
rozkuć posadzki i zrobić drenaż podposadzkowy.
Jeśli nie od posadzki to najpewniej od ścian, wtedy izolacja ścian i drenaż
opaskowy.
Mówiłem o pozbyciu się źródła wilgoci. Pozbycie się wilgoci z powietrza to
prowizorka i bardzo kosztowna eksploatacyjnie na dłóższą metę na większą
skalę. Chyba że wstawisz sobie szczelne drzwi i kupisz osuszacz do swojej
komórki, ale kto zapłaci za prąd?
--

KTO CHCIAL..
kabiny prysznicowe
montaż okapu - gdzie kupic osłonę nierdzewną rury?
Instrukcja licznika 16EC3gr
Kupiesprzedam24.pl: sms-em w internet (1,22 pln)