Winirośl - pytanie o uprawę

1. Data: 2006-04-24 08:44:41

Temat: Winirośl - pytanie o uprawę
Od: "Witold Jakubowski" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadziłem zeszłej jesieni winorośl - obok domu i mam może niuduzy jednak
problem. Otóż poradzcie proszę, czym zabezpieczyć ziemię przed "wdzierającą
sie tam trawą. Miejsce jest na czym w rodzaju skarpy, więc koszenie trawy
raczej odpada. Wysypewanie korą wydaje mi się ryzykowne, ze względu na
zakwaszenie gleby, ale może sie mylę.
A może zostawić trawę i niech rośnie?

Pozdrawiam
Witek

2. Data: 2006-04-24 08:48:57

Temat: Re: Winirośl - pytanie o uprawę
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Otóż poradzcie proszę, czym zabezpieczyć ziemię przed "wdzierającą
> sie tam trawą. Miejsce jest na czym w rodzaju skarpy, więc koszenie trawy
> raczej odpada.
A motyki nie masz?
Wysypewanie korą wydaje mi się ryzykowne, ze względu na
> zakwaszenie gleby, ale może sie mylę.
Bez przesady, nic sie nie stanie
> A może zostawić trawę i niech rośnie?
W poczatkowym okresie lepiej jest odchwaszczac/odtrawiac, tak jak
wszystko zreszta, jak sie krzew wzmocni to sobie poradzi z trawa.

3. Data: 2006-04-24 08:54:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold Jakubowski" <j...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e2i35o$q0g$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> sie tam trawą. Miejsce jest na czym w rodzaju skarpy, więc koszenie trawy
> raczej odpada. Wysypewanie korą wydaje mi się ryzykowne, ze względu na

A niech rośnie :-)
Wystarczy jezeli utrzymasz wokół pnia nie zadarniną powierzchnię o średnicy
30-50 cm.
Zrób taką misę o głębokości 10-15 cm gdzie bedziesz roslinę podlewał i
ewentualnie w przyszłosci nawoził.
Jeżeli bardzo chcesz to mozesz ją ewentalnie wyściółkowac przekompostowana
korą. Specjalnie to Ci ziemi nie zakwasi.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

4. Data: 2006-04-24 09:44:04

Od: "Witold Jakubowski" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek <a...@m...kota.pl> napisał(a):

> Otóż poradzcie proszę, czym zabezpieczyć ziemię przed "wdzierającą
> A motyki nie masz?

Oj mam i do tej pory "motykowałem", ale pomyslałem, że może jest inny
sposób :-)

> [...]
> W poczatkowym okresie lepiej jest odchwaszczac/odtrawiac, tak jak
> wszystko zreszta, jak sie krzew wzmocni to sobie poradzi z trawa.

Bardzo dziekuję za rady, na razie wstrzymam sie z korą, a
złapię za motykę ;-)
Witek

5. Data: 2006-04-24 09:45:54

Od: "Witold Jakubowski" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> Jeżeli bardzo chcesz to mozesz ją ewentalnie wyściółkowac przekompostowana
> korą. Specjalnie to Ci ziemi nie zakwasi.

Dzięki za radę
Witek

Opuncja - do Pawła W.
Szukam dobrej ziemi