Winogrona

1. Data: 2002-08-18 12:16:13

Temat: Winogrona
Od: "krzys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeszla piekna burza i mi polozyla winogrona.
nie chce ich podnosic bo moga sie polamac.
Czy mozna je juz teraz przesadzic?
Jeszcze nie owocuje.

2. Data: 2002-08-19 05:56:19

Temat: Re: Winogrona
Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przeszla piekna burza i mi polozyla winogrona.
> nie chce ich podnosic bo moga sie polamac.
> Czy mozna je juz teraz przesadzic?

Teoretycznie, tak.
Każdą roślinę można przesadzać jeżeli nie uszkodzi sie jej systemu
korzeniowego w takim stopniu że zachwieje to równowagi pomiędzy popytem a
podażą na wodę pobieraną przez system korzeniowy i pozostałe części rośliny.
Praktycznie, lepiej poczekać na opadnięcie liści tej rośliny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2002-08-19 06:56:03

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Aug 2002, krzys wrote:

> Przeszla piekna burza i mi polozyla winogrona.
> nie chce ich podnosic bo moga sie polamac.
> Czy mozna je juz teraz przesadzic?
> Jeszcze nie owocuje.

Jeszcze nie owocuje znaczy ze mloda.
Na pewno nie polamie sie przy podnoszeniu.
Ile ma pedow? Oglawiales ja juz w tym roku?

Przesadzanie oslabi troche rosline. Winorosle maja delikatny ale rozlegly
system korzeniowy, np. znalazlem korzenie dwuletniego Alwooda w odleglosci
ponad dwa metry od samego krzewu.

Pozdr.

D.P.

4. Data: 2002-08-19 09:40:44

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przeszla piekna burza i mi polozyla winogrona.
> nie chce ich podnosic bo moga sie polamac.
Winorośl jest elastyczną rośliną i spokojnie choć delikatnie mozesz to
podniesc popdpierać, popodwiązywać.

> Czy mozna je juz teraz przesadzic?
A dlaczego chcesz przesadzać?
Jeżeli masz taki mus to okop to rowkiem i z całą bryłą ziemi przetargaj w
miejsce przeznaczenia.
Oczywiście bezpieczniej będzie zrobić to jesienią po zdrewnieniu latorośli i
przycięciu ich. Wtedy nie musisz męczyć się z ziemią otaczającą korzenie,
tylko po prostu wykopiesz i przesadzisz...
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2002-08-19 11:27:28

Od: "krzys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mieszkalem tutaj gdzie obecnie jestem.Sa posadzone nie w tym miejscu co
trzeba i chce je dlatego przesadzic. Z tej racji dlatego miala takie sobie
podpory aby przetrzymalo do jesieni ale po burzy wszystko sie polozylo.Teraz
"deczko" korzenie widac,ale chyba wstrzymam sie z przesadzeniem jednak do
jesieni.

pozdr...
krzys

6. Data: 2002-08-19 12:30:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> A dlaczego chcesz przesadzać?
> Jeżeli masz taki mus to okop to rowkiem i z całą bryłą ziemi przetargaj w
> miejsce przeznaczenia.

Z jaką bryłą????Dwa razy w życiu przesadzałam winorośl (prehistoria to
wprawdzie), ale doskonale pamiętam ten kilkumetrowej długości korzeń udający
lianę. Najpierw widać było winorośl, pod nią dało się rozróżnić kawałki
mnie, a za tym wszystkim ciągnął się ogon. :-))))

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-08-19 13:15:21

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Aug 2002 14:30:27 +0200, "Basia Kulesz"
<b...@p...gliwice.pl> wrote:

> [...]
>lianę. Najpierw widać było winorośl, pod nią dało się rozróżnić kawałki
>mnie, a za tym wszystkim ciągnął się ogon. :-))))

Czy zawsze uważałaś, żeby przy wsadzaniu nie zawinąć korzenia?
Tak z ciekawości pytam...

Pozdrawiam, Anula :-)

8. Data: 2002-08-19 13:39:25

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lianę. Najpierw widać było winorośl, pod nią dało się rozróżnić kawałki
> mnie, a za tym wszystkim ciągnął się ogon. :-))))

Ależ On napisał, ze młode ma jeszcze, nie owocujące więc delikatniej trzeba
się z tym, zwłaszcza w środku lata, obchodzić! ;-)
Pozdrawiam :-))))
Janusz
PS
Przesadzałem kiedyś 5 letni krzew. Rzeczywiście jeden z korzeni miał ponad
2 m. Obciachałem mu korzenie tak na 0,5-1m, obciachałem koronę i... krzew ma
się świetnie!:-)

J.

9. Data: 2002-08-19 19:18:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Czy zawsze uważałaś, żeby przy wsadzaniu nie zawinąć korzenia?
> Tak z ciekawości pytam...

Skąd, obcięłam końcówkę nawet, bo już nie miałam sił kolejnego metra (?)
wyciągać z ziemi. A lianę ułożyłam poziomo, ale za to z zakrętem o 180
stopni, bo inaczej musiałabym wkopać resztę pod trawnik:-)))

Pozdrawiam, Basia.

Winobluszcz - jak rozmnożyć
wiciokrzew japoński
bananowiec