Re: rozmnazanie roślin in vitro

1. Data: 2002-08-19 21:56:17

Temat: Re: rozmnazanie roślin in vitro
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...

> Rozmnazanie in vitro jest bardzo wyspecjalizowany sposobem namnazania
> roslin. Wymaga odpowiednich odzywek, dobieranych dla gatunkow, siedlisk, a
> czasem uwzgledniajacych wiek rosliny, z ktorej zostaly pobrane tkanki
> (wielu gatunkow nadal nie mozna tak namnozyc, bo nie udaje sie dobrac
> skladu odzywki), ponadto musza byc zachowane b. konkretne warunki
> wilgotnosciowe, swietlne, odpowiednia wentylacja itd.

Przede wszystkim aseptyka jest najtrudniejsza do zapewnienia w warunkach
domowych - podłoża zestalone agarem zawierające odpowiednie składniki
odżywcze są w miarę osiągalne, podobnie jak hormony, warunki od biedy można
zapewnić, eksplantaty odkaźić nawet Cloroxem, albo pobierać izolowane
merystemy wierzchołkowe, ale _aseptyka_ bez komory laminarnej - nie da
rady....

Zresztą in vitro w ogrodnictwie służy do otrzymywania ogromnych ilości
roślin, no chyba, że ktoś chciałby otrzymywać nowe odmiany, łączyć
protoplasty aby otrzymywać nowe gatunki itd...

Wydaje mi się, że rozmnażanie in vivo starczy całkowicie przeciętnemu
ogrodnikowi, a także nawet dużemu szkółkarzowi.

Pozdrowienia
p...@r...pl

2. Data: 2002-08-21 14:06:09

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to mi poradż jak z pięciu kępek Floksa wiechowatego zrobić 100 roślin tak
aby w przyszłym roku kwitły.

--
pozdrawiam E.Łuczyńska
Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Wydaje mi się, że rozmnażanie in vivo starczy całkowicie przeciętnemu
> ogrodnikowi, a także nawet dużemu szkółkarzowi.

Winogrona
Winobluszcz - jak rozmnożyć
wiciokrzew japoński
bananowiec