Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych

1. Data: 2017-05-31 13:39:46

Temat: Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Od 6 lat rosną u mnie na ścianie domku ogrodowego winorośle.
Jeden ze zdrowych pni był przypadkowo uszkodzony i obcięty jesienią na
wysokości 30 cm.
Teraz, w maju na dole tego obcietego pnia pojawilo się około 20 silnych
odrostów.
Co mam robić z tymi odrostami teraz, dopóki nie zakwitły?
Czy wyciąć 18 a zostawić tylko 2 najladniejsze, czy zostawić wszystkie,
niech sobie rosną?
--
Tomasz

---
Avast.

2. Data: 2017-05-31 14:58:58

Temat: Re: Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.05.2017 13:39, Tomasz pisze:

> [...]
> Co mam robić z tymi odrostami teraz, dopóki nie zakwitły?
> Czy wyciąć 18 a zostawić tylko 2 najladniejsze, czy zostawić wszystkie, niech

Zostawić wszystkie i porozpinać - najlepiej w formie pergoli, a nie na ścianie.

3. Data: 2017-05-31 15:03:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Tomasz napisał:

> [...]
> Co mam robić z tymi odrostami teraz, dopóki nie zakwitły?
> Czy wyciąć 18 a zostawić tylko 2 najladniejsze, czy zostawić wszystkie,

Ja bym zostawił. Skoro tyle ich wypuścił, to znaczy, że ma czym karmić.
Dopiero jesienią (albo w zimie) każdy obciąć na dwa oczka.

--
Jarek

Słoneczniki
Mała i lekka kosiarka - jaka?