Wiory do na sciolke

1. Data: 2001-11-21 13:32:01

Temat: Wiory do na sciolke
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Serdenki Wy moje, uprzejmie was sie zapytuje, czy na sciolkowanie jagod
kazde wiory sie nadaja? Wlasnie wrocilem z tartaku i tam za polskie procenty
moge brac tych wior ile wlezie. Tyle, ze oni, w przeciwienstwie do Janusza,
rzna co popadnie, najczesciej jednak dab, buk i iglaste. Pytam sie wiec
dalej naiwnie i na wszelki wypadek, czy sa jakis wiory, ktore sie nie
nadaja? Prosze o mozliwie szybka odpowiedz, bo jutro juz moge po nie jechac.

Irek Z.

2. Data: 2001-11-21 15:55:46

Temat: Re: Wiory do na sciolke
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiory jako takie nie nadaja sie na sciolke. Zaleca sie przekompostowanie.
Dab, buk, iglaste. Brzmi ok.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-11-22 08:02:04

Temat: Odp: Wiory do na sciolke
Od: "Piotr Kieracinski" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> > Wiory jako takie nie nadaja
sie na sciolke. >Zaleca sie przekompostowanie.

Zdecydowanie przekompostowac. Jak podsypalem borowke wysoka, to przestala
rosnac. Trzeba bylo sporo czasu zanim znow ruszyla...
pik

4. Data: 2001-11-22 09:17:46

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieracinski" <p...@p...pol.lublin.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
>
> Zdecydowanie przekompostowac. Jak podsypalem borowke wysoka, to przestala
> rosnac. Trzeba bylo sporo czasu zanim znow ruszyla...

Chlopaki, macie u mnie piwo! Gdybyscie jeszcze napisali jak dlugo, mam
nadzieje, ze nie dwa lata, to bede Was pod niebiosy wyslawial.

Irek Z.

5. Data: 2001-11-22 12:47:07

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wedlug mnie to tak z jeden sezon, ale tu nie mam wielkiego doswiadczenia.
Generalnie to widac. Staja sie takie "nieswierze". Byc moze wystarczy im
kompostowanie od teraz do wiosny, pod warunkiem lagodnej i cieplej (powyzej
0 C) zimy.

6. Data: 2001-11-22 13:34:17

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@p...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Generalnie to widac. Staja sie takie "nieswierze". Byc moze wystarczy im
> kompostowanie od teraz do wiosny, pod warunkiem lagodnej i cieplej

Sa takie specjalne worki do kompostowania z otworami. Moze przepakuje wiory
do nich i postawie je w garazu gdzie temperatura jest wlasciwie zawsze
dodatnia? A to, co wezme nastepnym razem bede mieszal np. z trawa i
odpadkami z kuchni. Chyba nawiazalem wspolprace na dogodynch warunkach.
Wczoraj rozmawialem z szefem-juniorem tartaku a dzis trafilem na seniora.
Przywiozlem butelczyne z jasnozielonego szkla z nalewka owocowa zatkana
korkiem i zalakowana. Starszy pan wzial do reki, popatrzyl i powiedzial:
"Chlopcze mozesz tu czesciej zagladac i zaopatrywac sie we wiory".
Zapakowalem caly bagaznik mojego kombi - piec workow 120 litrowych. Malo
tego, kiedy pakowalem te worki z oddelegowanym przez szefa pracownikiem,
sekretarka uwazala na moich chlopakow.

Irek

7. Data: 2001-11-22 20:12:02

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> [...]
> do nich i postawie je w garazu gdzie temperatura jest wlasciwie zawsze
> dodatnia? A to, co wezme nastepnym razem bede mieszal np. z trawa i

Ja jak mam to dosypuje wióry do kompostu ,który wlasnie jest z ogrodowych i
domowych odpadków , ale raczej mieszam z innymi skladnikami pryzmy .

> [...]
> korkiem i zalakowana. Starszy pan wzial do reki, popatrzyl i powiedzial:
> "Chlopcze mozesz tu czesciej zagladac i zaopatrywac sie we wiory".

No to trafiles na rodaka ;-)))) skoro tak powiedzial .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

8. Data: 2001-11-22 20:14:54

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisal w wiadomosci
...........Byc moze wystarczy im
> kompostowanie od teraz do wiosny, pod warunkiem lagodnej i cieplej
(powyzej
> 0 C) zimy.

Ja mysle, ze przez uprzejmosc piszesz to co Irek chce uslyszec (przeczytac).
Zadnych ustepstw. JEDEN ROK POD GOLYM NIEBEM!
Niech nie sadzi, ze jak on "zagraniczny" to my będziemy mu ustępowali! :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2001-11-22 22:41:53

Od: j...@c...pl (Jan P. Ciecinski) szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" napisal:
> [...]

Aby otrzymać dobry kompost niezbędna jest ziemia, najlepiej z dodatkiem
kompostu. Rozpoczynając układanie pryzmy kompostowej (w przypadku Irka na
dno worka) kładziemy warstwę materiału mającego wchłaniać nadmiar wody i
ułatwiającego dostęp powietrza do środka. Następnie warstwę trawy, warstwę
trocin, polewamy wodą lub lepiej odpadkami z kuchni i cienką warstwę ziemi.
I tak dalej... ciągniemy ten przekładaniec. Jeśli zrobiliśmy to dobrze, już
następnego dnia powinniśmy odczuć że materiał się grzeje. Dobrze jest do
ziemi dodać nieco wapna. Ludzie dodają też do wody krople walerianowe
(nalewka z kozłka), jeśli mamy w domu kota lepiej z tego zrezygnować.
Pozdrawiam, Jan
http://ogrody.agrosan.pl/ciecinski/

10. Data: 2001-11-23 09:35:43

Temat: Re: Wiory do na sciolke od "rodaka"
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> j...@p...pl
> http://republika.pl/jkch1
> Milanówek , a obok stolica panstwa urzedników

Pod tym wzgledem, to mam tu wiecej takich "rodakow". Kiedy kilka miesiecy
temu zostalem ojcem i zaprosilem sasiadow na pepkowe, to malo mi moich
zapasow nie wypili. Np. chcialem sie pozbyc Starki, bo znowu byl chlopak a
nie corka ale nie zupelnie. Przy czym rekordy pobila chyba sasiadka przez
plot, tak kolo 33 lat, taka mala okolarnica, ktora koniecznie chciala
wszystkiego sprobowac. Zastanawialem sie w co ona ta wodke leje. Wyzarla pol
pasztetu z krolika na podgardlu i ciagle domagala sie wiecej plynow.
Najbardziej chwalila jednak zubrowke i jarzebiak.
Wracajac zas do domowych wyrobow, to sa one w Niemczech bardzo cenione. W
latach szescdziesiatych i siedemdziesiatych niemieckie ogrody zamienily sie
w iglaste zagajniki lub trawniki. Po cudzie gospodarczym Niemcy przestali
zakladac ogrody z charakterem tylko "na opiernicz" zeby mniej roboty bylo,
nie mowiac juz o warzywniakach lub sadach. Np. po zmianach jakie dokonalem
na lace "Wermacht" przychodzil mi gratulowac i chwalic a mlodsi pukaja sie w
czolo widzac, co ten zwariowany Polak tam wyczynia. Dwoje sasiadow zarazilem
jednak jagodami i pomoglem w zalozeniu jagodnika. Sadzonki zamawialem na
swoje nazwisko, wybralem i pomoglem w przygotowaniu miejsca w ogrodzie.

pozdrawiam ja i moje jagody

Irek z.

Suchodrzew
f 5100 albumow MP3 i AUDIO