Wirtualny ogrod.

1. Data: 2001-01-06 10:04:10

Temat: Wirtualny ogrod.
Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze.
Wpadl mi do glowy pomysl, ktory moglby byc wspolnie realizowany. Mam na
mysli comiesieczne wydawanie tzw. e-zinu, sieciowego czasopisma na tematy
ogrodnicze, zatytuowany np. "Wirtualny ogrod". Czasopismo to redagowane
wspolnie przez nas, zaznaczam od razu - za friko, moze tylko dla powiedzmy
slawy, jakiejs satysfakcji, pakowane byloby do pliku .zip i umieszczane do
pobrania na jakims serwerze, ktory nalezaloby zalatwic. Niekoniecznie
musialby byc to serwer szybki, ale gwarantujacy rzetelnosc i w miare
odpowiednia domene. Laczac sie z nasza witryna, mozna by poczytac krotkie
wzmianki o artykulach w danym numerze e-zinu i pobierac plik. Podejrzewam,
ze dany numer nie przekraczalby 0,5MB, nawet z grafika, wiec i sciaganie nie
byloby takie czasochlonne. Zreszta, dla ciekawych artykulow zapewne niejeden
czytelnik poswiecilby troche czasu, a przeciez po sciagnieciu mialby super
gazete do czytania offline, bez pospiechu itd.
Jest na naszej grupie mnostwo fachowcow i to z roznych dziedzin, podejrzewam
chetnych do wspolpracy. Gdyby podzielic sie kacikami, dzialami, kazdy piszac
przynajmniej 3-4 artykuly miesiecznie, to troche by sie juz uzbieralo.
Wielokrotnie twierdzilismy o nieprzydatnosci niektorych artykulow w
normalnej prasie, braku odpowiednich porad, w dodatku spoznianych w czasie,
itd. Bylaby wiec okazja sie wykazac, byc praktycznym, przewidujacym, etc.
Podyskutujmy wiec, to niczemu nie szkodzi. Czekam na opinie i konkretne
propozycje.
Pozdrawiam
Jurek

==========
http://iglaki.agrosan.pl
w...@a...pl

2. Data: 2001-01-06 15:33:16

Temat: Re: Wirtualny ogrod.
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Doskonalym miejscem na e-zin naszej grupy bedzie strona grupy
ogrody.agrosan.pl na serwerze Plantpressu. Mam tam do dyspozycji sporo
miejsca i nie bedzie problemu z tego typu magazynem.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-01-06 17:21:30

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Pomysl niezły ,tylko gorzej z nastrojem do pisania,nie zawsze jest
ochota,ale sprobowac mozna.
Czy juz mozna wybrac dział :)) ,czy bedzie rozdzielany okólnikiem :)))
I koniecznie trzeba wybrac Prezesa ,no bo jak by inaczej :)
Pozdrawiam,Bogusław Radzimierski

Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

4. Data: 2001-01-07 07:42:41

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski napisał(a) w wiadomości: <937e3v$l7s$1@news.tpi.pl>...
>Doskonalym miejscem na e-zin naszej grupy bedzie strona grupy
>ogrody.agrosan.pl na serwerze Plantpressu. Mam tam do dyspozycji sporo
>miejsca i nie bedzie problemu z tego typu magazynem.

Tak wlasnie myslalem, a dodotkowa korzyscia byloby niejako Twoje
zaangazowanie. Mysle tez, ze i posrednio Plantperss skorzystalby na tym.
Jurek.
========
http://iglaki.agrosan.pl
w...@a...pl

5. Data: 2001-01-07 08:14:20

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>Czy juz mozna wybrac dział :)) ,czy bedzie rozdzielany okólnikiem :)))
>I koniecznie trzeba wybrac Prezesa ,no bo jak by inaczej :)

Ciesze sie, ze zechciales sprobowac, tyle ze Ty jeden to za malo. Tu trzeba
ludzi niezwyklym, ale pasjonatow z zacieciem.
Niekoniecznie jeden dzial musi przypadac dla jednej osoby, choc to
rozwiazanie byloby zapewne najlepsze. Wogole nalezaloby sie zastanowic,
jakie bylyby oczekiwania od takiego pisma. Dobrym sposobem na uzyskanie
takich informacji moglaby byc przeprowadzona np. sonda, i to jak
najszybciej, np. na oficjalnej grupowej stronie. Dobrze sformulowane pytania
dalyby nam obraz oczekiwan i podejrzewam mnostwo tematow.
Nalezalo by sie zastanowic nad ogolna ramowka pisma, przede wszystkim nad
wyborem dzialow stalych, np. "Urzadzanie ogrodu", a w nim jak wykonac np.
mini skalniak, małe oczko wodne, strumyk, wszelkie porady na temat
kompozycji lub jak ktos sie poczuje na silach ogrod japonski, itd. Nastepny
dzial to zalozmy "Przewodnik po roslinach" i tutaj przedstawianie nowosci,
sposoby rozmnazania, choroby, szkodniki. "To i owo" czyli porady na kazdy
miesiac, co warto zobaczyc w sieci, ciekawostki ogrodnicze, ogrodnicze
imprezy.
Mozemy sie podzielic i sciagac wszelkie informacje z obszarow swojego
zamieszkania, ujawniac ciekawe oferty szkolkarzy, lub ich niesolidnosc,
przeprowadzac wywiady, obserwowac i relacjonowac imprezy, etc.
Tak bym to widzial, moze Wy widzielibyscie to inaczej.
A prezes to byc musi, no jak to bez prezesa, kto bedzie za leb trzymal. Bez
pilnowania to miesiecznik mozemy redagowac przez trzy, albo i wiecej
miesiecy.:-)
Jurek
=======
http://iglaki.agrosan.pl
w...@a...pl

6. Data: 2001-01-07 12:48:43

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja na prezesa proponuje Jurka, on to wymyslil, moze mu sie uda
doprowadzic ten pomysl do szczesliwego konca.
Pozdrawiam seredcznie Wiesia

7. Data: 2001-01-07 14:47:20

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pytania
>dalyby nam obraz oczekiwan i podejrzewam mnostwo tematow.

Sada jest do przeprowadzenia w kazdej chwili. Nie ma problemu. Redaktorem
naczelnym oczywisice winien byc zalozyciel i pomyslodawca, to nie budzi
zadnych watpliwosci. Proponuje, zebysmy z Jurkiem juz na priv ustalili
szczegoly sondy. O efektach oczywiscie poinformujemy grupe.

8. Data: 2001-01-07 20:31:07

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Jestem za kadydaturą Jurka.

Proponuje podział zagadnien.

Roze-Bogusław Radzimierski
Lisciaki-Jerzy Zajac (prezes)
Paprocie -Jacek Kaliszan
Skalnice -Andrzej Opejda
Klony-Basia Kulesz
Rosliny chronione-Krzysztof Marusinski
Rosliny parapetowe-Jerzy Nowak
Winorosla-Wiesia Karpowicz
Kaktusy zimujace w gruncie -Janusz Czapski
Cypripedium-Krzysztof Koterba
Mszyce - Kasia Sala
Wrzosy i roze-Slawomir Siudzinski
Rosliny owadozerne -Rafal Wolski (vice-prezes)
Iglaki-Dorota Nowicka
Rosliny wodne "Krycha"
Cebulowe -Krzysztof Wilk
Mchy -Jagoda Mikucka
Gencjany-Edyta Szajnog
wszystkie inne zagadnienia dotyczace ogrodow -Piotr Siciarski

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i przepraszam ze nie wszystkich wymienilem
,ale sadze ze moje doskonale rozeznanie przyczyni sie do wspanialych
opracowan.
Boguslaw Radzimierski.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

9. Data: 2001-01-08 07:39:02

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam wszystkich serdecznie i przepraszam ze nie wszystkich wymienilem
> ,ale sadze ze moje doskonale rozeznanie przyczyni sie do wspanialych
Będzie z korzyścią dla grupy i dla autorów, dokształcą się w dziedzinach
trochę dla siebie obcych ;-)
Krzysztof

10. Data: 2001-01-08 07:54:12

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Jestem za kadydaturą Jurka.
>
> Proponuje podział zagadnien.
(...)
Rafal Wolski (vice-prezes)
(...)
> Rosliny wodne "Krycha"
Ale i tak jestem Ci wdzięczna, że o mnie paniętałeś.

A serio pomysł Jurka dobry.
Jurek na prezesa, a Rafał na vice.

Pozdrawiam Krystyna

Produkcja humusu