Wisnia- jak wyhodowac??

1. Data: 2003-08-21 10:05:45

Temat: Wisnia- jak wyhodowac??
Od: "jaga" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chcialabym zapytac , czy zna ktos sposob na wyhodowanie wisni we wlasnym
ogrodku . Moja babcia ma wspaniala wisnie , ktora niestety jest juz bardzo
stara . Bardzo chcialabym miec w swoim ogrodku jej "corke" , ale nie mam
pojecia jsk sie do tego zabrac ? Czy mozna wyhodowac wisnie z pestki , a jesli
tak to jak to dokladnie zrobic ?
Bede wdzieczna za kazda dobra rade .
Pozdrawiam
jaga.

2. Data: 2003-08-21 14:47:27

Temat: Re: Wisnia- jak wyhodowac??
Od: "Bogdan" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stara . Bardzo chcialabym miec w swoim ogrodku jej "corke" , ale nie mam
> pojecia jsk sie do tego zabrac ? Czy mozna wyhodowac wisnie z pestki , a

Myślę że chodzi o starość wiśni nie babci, a więc jeśli to drzewo jest
naprawdę stare to możliwe że urosło od korzenia z innej wiśni , ale wtedy
obecna wiśnia puszczałaby również młode od korzenia, jeśli tak nie jest to
sadzenie z pestki również odpada ponieważ trzeba długo czekać na owocowanie,
oraz jest mało prawdopodobne aby owoc był taki sam jak owoc obecnego drzewa.
Aby mieć to samo, najlepiej zaszczepić tą odmianę na małej sadzonce wiśni
lub czereśni.
Gdyby to pytanie padło miesiąc temu, to możliwe byłoby jeszcze wykonanie
zabiegu okólizacji (coś w rodzaju szczepienia), obecnie natomiast
praktycznie jest za późnogdyż zabieg ten stosuje się do początku września.
Pozostaje szczepienie które można wykonać już w styczniu, przy odpowiednim
przezimowaniu gałązek nawet w kwietniu ewentualnie okulizacja od lipca do
września.
W razie wątpliwości pytaj

Pozdrawiam
Bogdan

3. Data: 2003-08-22 06:53:25

Temat: Odp: Wisnia- jak wyhodowac??
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> zabiegu okólizacji (coś w rodzaju szczepienia), obecnie natomiast
> praktycznie jest za późnogdyż zabieg ten stosuje się do początku września.

To jest jeszcze czas. Do września pozostało kilka ładnych dni.

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2003-08-22 13:07:41

Od: "jaga" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby mieć to samo, najlepiej zaszczepić tą odmianę na małej sadzonce wiśni
> lub czereśni.

Witam
dzieki za rade , ale czy laik taki jak ja potrafi zaszczepic rosline ( gdzie
szukac malej sadzonki wisni ), czy szukac rady specjalisty ( w ostatecznosci ).
Byloby super , gdybym mogla dostac jakies szczegolowe instrukcje lub link do
nich .
Pozdr
jaga

5. Data: 2003-08-25 06:44:39

Od: "Bogdan" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaga" <j...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Witam
> dzieki za rade , ale czy laik taki jak ja potrafi zaszczepic rosline
Nie wiem jakim jesteś laikiem, ale też kiedyś nie wiedziałem jak to się
robi, szperałem w książkach, pytałem odp. ludzi przełamałem pierwsze lody i
jakoś mi poszło.

( gdzie
> szukac malej sadzonki wisni ),

W starych zapuszczonych sadach

> Byloby super , gdybym mogla dostac jakies szczegolowe instrukcje lub link
do
> nich .

Co Cię konkretnie interesuje ??

Pozdrawiam
Bogdan

6. Data: 2003-08-25 08:30:04

Od: "jaga" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co Cię konkretnie interesuje ??

witam
nigdy w zyciu niczego nie szczepilam (oprocz dzieci). Szukam szczegolowych
informacji , jak to zrobic , krok po kroku ( na jakies drogie ogrodnicze
ksiazki niestety nie mam funduszy, licze wiec na siec ). Chyba , ze to cos
skomplikowanego i nic mi z tego nie wyjdzie bez szkolenia u jakiegos
fachury .Jesli mozesz to wyraz swoja opinie w tej sprawie i bede wiedziala co
dalej robic . Bardzo lubie te wisnie !!
Pozdrawiam
jaga

7. Data: 2003-08-25 10:11:49

Od: "Bogdan" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nigdy w zyciu niczego nie szczepilam (oprocz dzieci).
ja zaczynałem od od jednego i drugiego z pozytywnym rezultatem.

> [...]
> fachury .
Jesli mozesz to wyraz swoja opinie w tej sprawie i bede wiedziala co

jeśli chodzi o szczepienie drzewek, to napewno dasz sobie z tym radę-
wszystko zależy od chęci i jesze raz chęci,
poza tym wydaje mi się że satysfakcja będzie podwójna jeśli drzewko
wychodowane przez Ciebie zacznie owocować.
Szczegóły postaram się przesłać gdy tylko znajdę chwilę czasu.

Pozdrawiam
Bogdan

8. Data: 2003-08-25 20:59:43

Od: "jaga" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczegóły postaram się przesłać gdy tylko znajdę chwilę czasu.

Czesc
dziekuje i czekam z niecierpliwoscia
jaga

9. Data: 2003-08-31 11:52:12

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jaga <j...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> stara . Bardzo chcialabym miec w swoim ogrodku jej "corke" , ale nie mam
> pojecia jsk sie do tego zabrac ? Czy mozna wyhodowac wisnie z pestki , a

Trzeba pobrac zrazy do szczepienia i przeszczepic na mlode drzewko. Gdybys
chciala uprawiac z siewu, to owocow doczekalabys sie na starosc :-)

Elfir

10. Data: 2003-08-31 17:00:12

Od: "jaga" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba pobrac zrazy
> Elfir

Zrazy kojarza mi sie tylko z wolowina (jestem prawdziwym laikiem w tej
dziedzinie). Moze jakies bardziej szczegolowe informacje co to jest zraz i co
dalej, prosze .
jaga

Róża dzika i pomarszczona
ARAUCARIA IMBRICATA