Witam:)

1. Data: 2001-04-12 05:54:22

Temat: Re: Witam:)
Od: Tib <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> cos na ksztalt swidra, nie ruda ani nie wydra ;-))) wszystko zalezy od
> proporcji.
> Generalnie oid rudego do brunatnego kasztanu.

Wazne,ze sliczne..;)
Osobiscie jestem naturalnie berdziej marchewkowa,nic ruda,wiec
przyciemniam naturalne,jak moge:)W rezultacie jestem czerwono-brunatna
:)

Podziele sie przepisem na prosta salatke z dodatkiem porow wlasnie,ktore
lubie zarowno ja,jak i moj malzonek.Mozliwe,ze jest juz znana i
robiona,ale ja na ten przepis wpadlam osobiscie droga prob i bledow:)

Produkty:
-kapusta pekinska
-por(biala czesc,imho jest po prostu smaczniejsza)
-zielona papryka sztuk 1
-ogorek
-kilka zielonych oliwek(niekoniecznie)
-garsc kielkow
-oliwa(mnie najbardziej odpowiada extra vergine firmy Monini)
-sos do salatek Knorra(pomidorowo-ziolowy albo z czosnkiem czy cebula)

Wystarczy pokroic wszystko w plasterki,krazki,paseczki itp,oliwe
wymieszac pol na pol z woda,wsypac lyzeczke tego sproszkowanego
sosu,wymieszac i polac kilka minut przed podaniem.
Moim zdaniem najlepiej pasuje do karkowki w ziolach i faszerowanych
ziemniakow,ale zapewne do wielu innych bedzie pasowac roznie dobrze:)
Sprawdze to jeszcze,ale mam wrazenie,ze pasowaloby do tej salatki rownie
dobrze
wiele innych zielonosci-mysle m.in.o groszku konserwowym czy fasolce
szparagowej,podgotowanej albo z puszki.
Wazne-zjesc mozliwie jak najszybciej,inaczej wszystko oklapnie;)Zreszta
osobiscie nie mam z tym problemow:)

Pozdrawiam

Tib

Róda
mamo pomurz chomik uciekl.

1. Data: 2001-04-12 06:09:52

Od: Tib <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie to wac Pani bywasz?

Glownie sa to grupy prywatne pozakladane przez znajomych,zajmujace sie
tematyka najrozniejsza,od hodowli kotow i storczykow po czarna magie;)
Z grup newsowych czytuje pl.rec motocykle(moja pasja,acz na grupe pisze
rzadko,znam piszacych osobiscie i wole spotkac sie gdzies i
porozmawiac),pl.rec.zeglarstwo-szanty,pl.sci.medycyn
a,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia(jak
w przypadku motocykli,spotykamy sie bardzo czesto),oraz grupe dyskusyjna
firmy Ipartners,jako ze dzieki niej mam w domu stale lacze.

> W zly czas trafilas! Ale moze juz nie bedzie sie wiercil. Wszyscy juz go
> utopili w...

Alez ja absolutnie nie narzekam.Jestem przeciwniczka bawienia sie
ludzmi,ale on az sie prosi;)Wychodze z zalozenia,ze obrazic mnie sa w
stanie wylacznie ludzie cos dla mnie znaczacy,w jakis sposob dla mnie
wazni,i dzieki temu udaje mi sie nie przejmowac sie takimi indywiduami,a
pana "ab"szczerze mi zal,musi byc bardzo zakompleksiony(moze
tradzik?;)).

> Lubie rude, moja slubna cos wie o tym, kiedys robila hne z ...
> zapomnialem, aaa basma. Miala wówczas dlugie i piekne wlosy, jedwabne w
> dotyku i balsamiczne w zapachu. Przepraszam, zapomnialem sie to raczej na
> grupe "seks".

Widzialam tu juz posty o kosmetykach,wiec i ten mnie nie zdziwil,a jako
kobieta strzyge uszkami przy czytaniu takich rzeczy;)Jestem fanka
kosmetykow i przyznaje,za znam sie na nich calkiem niezle,chcialabym
dzielic sie wiedza i wymieniac doswiadczenia,czy grupa o tej tematyce
juz istnieje?

Osobiscie farbuje szamponami koloryzujacymi.
Moj malzonek zaglada mi przez plecy i oswiadcza,ze tez rude lubi;)

Zeby nie bylo wylacznie offtopic-planuje zrobic dzis na obiad
faszerowana jak golabki zielona papryke,a od wczoraj zostalo mi troszke
pieczarek,sa juz obrane i pokrojone.Czy dodanie ich do farszu nie
zepsuje smaku potrawy?Czy ktos z Panstwa mial moze w tym wzgledzie
jakies doswiadczenia?Myslalam o sosie pieczarkowym,ale mam juz
zamowienie na pomidorowo-paprykowy(z torebki,te firmy "Amino" sa
rewelacyjne,ja je jeszcze dosmaczam).Prosze o sugestie,chcialabym te
pieczarki jakos wykorzystac,a mojej popisowej zupy pieczarkowej mam juz
sama dosc;)

Pozdrawiam

Tib

Róda
mamo pomurz chomik uciekl.

1. Data: 2001-04-12 06:58:55

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Coby nie obrazić twoich uczuć to ci powiem: "pieprzysz" = sypiesz mielonym
> pieprzem po oczach. Aby się wkupić podaj ulubiony przepis.

Rany, Jerzy nie żartuj sobie... I przypomnij, kiedy ostatnio oprócz
jednoznaniowego komentarza i 'dowcipu' podałeśjakiś przepis :-/ ;-)

GB

1. Data: 2001-04-12 08:20:40

Temat: Salatki z porów... [Byloi: Re: Witam:)]
Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal...

> a zeby bylo w ON TOPIC - czy ktos z Was robi salatke jarzynowa i
> uzywa, zamiast cebuli - porow?? Rewelacyjne!! Wlasnie taka
> zrobilam (po uprzednim jedzneiu u kogos...)

Salatki z porów sa w ogóle mniamnieczne... mniej ostre niz z cebula... Tylko
najwazniejsze jest dobre zmacerowanie porów - czyli wygniecenie w dloniach
po pokrojeniu...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-12 09:12:01

Temat: Zupa zpokrzywy
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik GB <g...@n...usa.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9b3jll$2ts$...@p...polcard.com.pl...
> Rany, Jerzy nie żartuj sobie... I przypomnij, kiedy ostatnio oprócz
> jednoznaniowego komentarza i 'dowcipu' podałeśjakiś przepis :-/ ;-)

10 kwietnia 2001 16:15 szczawiowa ze szpinaku. ;-)))
Pozdrawiam Jerzy

PS
Ponieważ brakuje ci ciekawych przepisów to jak podejrzewam tego pewnie
jeszcze nie jadłaś a dobrze ci z pewnością taka zupa zrobi. A pora jest
odpowiednia bo właśnie się pokazuje.
I wiedz, że żadne preparaty tak dobrze nie działają jak pokrzywa.

Potrzebna jest do tego celu salaterka młodej i jak najmniejszej pokrzywy
[p. żegawka - Urtica urens] to taka jednoroczna roślinka (nie ma kłącza)
mniejsza od p. zwyczajnej. Myjesz to dokładnie i siekasz. Na patelni
smażysz zasmażkę, na odrobinie oleju podpiekasz bekon ok. 5-10 dkg [boczek
lub słoninę zamiennie wg. upodobania] i do zrumienionego dodajesz 2 łyżki
mąki. Zasmażkę wlewasz do wywaru ok. 1,5 l [jarzynowego ale mięsny typu
rosół jest lepszy] mieszasz i zagotowujesz to razem, dodajesz posiekaną
pokrzywę i gotujesz ok. kwadransa. Na koniec dodajesz śmietanę [kefir],
solisz i posypujesz na talerzu utartym żółtym serem. Acha, i nie zapomnij
"popieprzyć". Bez urazy.
Pokrzywa zawiera białka, cukry, tłuszczowce, kwasy organiczne, garbniki,
flawonoidy, minerały [wapń, żelazo i in.] prowit. A, chlorofil, b. dużo
wit. C i wiele innych.
Można ją też spożywać w postaci a la szpinak, dodawać do sałatek
ziemniaczanych, wszelakiego nadzienia, potraw siekanych itd., itp.
Aby nadawała się do konsumpcji należy ją sparzyć wrzątkiem.
No i jeszcze jedno, najważniejsze, musi pochodzić z terenów wolnych od
zanieczyszczeń.

1. Data: 2001-04-12 09:15:36

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:7di9dtchn70gaknrig60lfkud2h2dkodrm@4ax.com...
> [...]
> uzywa, zamiast cebuli - porow?? Rewelacyjne!! Wlasnie taka
> zrobilam (po uprzednim jedzneiu u kogos...)

Krysiu, jadlam taka salatke. Jest rzeczywiscie przepyszna, ale tez
zdradliwa. Jest delikatna, ale pozniej mozesz sie bardzo zdziwic, skad ten
smak cebuli w ustach. A jeszcze w temacie salatek z por. Jadlam tez z samego
pora.

1 por
1 smietana
sol, pieprz, cukier (do smaku)
zieleninka (koper, pietruszka)
Por przeciac wzdluz na pol. Pokroic w polksiezyce dodac smietane i
przyprawic i dodac zielsko.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-04-12 09:19:21

Temat: Re: Zupa zpokrzywy
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Aby nadawała się do konsumpcji należy ją sparzyć wrzątkiem.
> No i jeszcze jedno, najważniejsze, musi pochodzić z terenów wolnych od

Jerzy dzieki! Przypomniales mi kolejny z przepisów mojej babci, którymi
zadziwiala cala rodzinke :)
Tylko nie wiem czy pokrzywa z okolic Sandomierza teraz sie bedzie
nadawala do spozycia- okolice sie zrobily bardziej zanieczyszczone niz
"pare" lat temu.
Pare uwag z mojej strony-nadaje sie i zwykla dzika pokrzywa
mloda-najlepiej majowa, pózniejsza juz nie ma tylu odzywczych
skladników.
Bardzo zdrowo na wlosy oddzaluje tez sok z pokrzywy- w sokowniku wyciska
sie sok z mlodych pokrzyw, gotuje z woda i z cukrem. Pije z cytryna lub
samo.
pzdr
agi

1. Data: 2001-04-12 09:30:00

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> 10 kwietnia 2001 16:15 szczawiowa ze szpinaku. ;-)))

Faktycznie. Sorry :-)

> [...]
> Aby nadawała się do konsumpcji należy ją sparzyć wrzątkiem.
> No i jeszcze jedno, najważniejsze, musi pochodzić z terenów wolnych od

Zupy pokrzywowej spróbuję, jeśli zdoedę odpowiednią pokrzywę. Swoją drogą
moja mama robi czasem doskonałą jajecznicę z młodą pokrzywą (właśnie
sparzoną wrzątkiem). Tylko ja w Wawie nie mam skąd wziąć takiej młodej, nie
zanieczyszconej pokrzywki... Ech...

GB

1. Data: 2001-04-12 09:30:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Aby nadawała się do konsumpcji należy ją sparzyć wrzątkiem.
> No i jeszcze jedno, najważniejsze, musi pochodzić z terenów wolnych od

No to się przyznam co uwielbiałam jako dziecko wyjadać, a później nawet sama
robiłam i wyjadałam... Moja babcia miała trochę kur i uwielbiałam wyjadać im
żarcie z koryta... Były to ugotowane w mundurkach ziemniaki + ewentualnie
obierki od obiady (wtedy było to danie wielowarzywne) do tego ospa - takie
coś ze zmielonego trochę ziarna - nawet nie wiem jakiego - do tego pokrzywy
dość drobno pokrojone... hmm... nie były sparzane, ale wrzucone do bardzo
gorących ziemniaków... To wszystko utłuczone w korycie... naprawdę mniam...
;-))) Wcale nie żartuję - codziennie wyjadałam takie jedzenie...

1. Data: 2001-04-12 09:51:50

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} wrote:

> [...]
> sol, pieprz, cukier (do smaku)
> zieleninka (koper, pietruszka)
> Por przeciac wzdluz na pol. Pokroic w polksiezyce dodac smietane i

i to jest genialne, proponuje dodac jeszcze kawaleczki ananasow albo
(oraz) orzechow wloskich.
Ale wtedy chyba bez koperku.
Mniam.
A, a smietane mozna zastapic majonezem. ostrzejsze nieco.

--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

WRÓCIŁEM