Witam:)

1. Data: 2001-04-12 10:06:34

Temat: Re: Zupa zpokrzywy
Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:

> wyjadać im żarcie z koryta... Były to ugotowane w mundurkach ziemniaki +
> ewentualnie obierki od obiady (wtedy było to danie wielowarzywne) do tego
> ospa - takie coś ze zmielonego trochę ziarna - nawet nie wiem jakiego - do
> tego pokrzywy dość drobno pokrojone... hmm... nie były sparzane, ale
> wrzucone do bardzo gorących ziemniaków... To wszystko utłuczone w
> korycie... naprawdę mniam... ;-))) Wcale nie żartuję - codziennie
> wyjadałam takie jedzenie... --

Wierzę, bo pamiętam, że mi takie coś podobne u cioci na wsi też strasznie
fajnie pachniało. O biednych świniach, co to głodne chodziły, bo im z
siostrzeńcami wyżeraliśmy z parnika kartofle (pyyycha) nie wspomnę...

GB

1. Data: 2001-04-12 10:56:20

Temat: Re: Sok z pokrzywy
Od: "BeataSz" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"fghfgh" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Pare uwag z mojej strony-nadaje sie i zwykla dzika pokrzywa
> mloda-najlepiej majowa, pózniejsza juz nie ma tylu odzywczych
> skladników.
> Bardzo zdrowo na wlosy oddzaluje tez sok z pokrzywy- w sokowniku wyciska
> sie sok z mlodych pokrzyw, gotuje z woda i z cukrem. Pije z cytryna lub
> samo.
> pzdr
> agi

Pijalam kiedys wiosna sok z pokrzywy, ale swiezy i surowy, absolutnie nie
gotowany, bo szkoda tych wszystkich witamin. Mozna wycisnac nieduza ilosc
soku (z ogromnej liczby pokrzyw, niestety) i trzymac przez kilka dni w
lodowce. Popijac po 1 lyzce raz dziennie, wiecej nie trzeba. Uwaga, warto
miec pod reka cos do szybkiego zapicia tego soczku, bo w smaku bardzo
nieciekawy, zeby nie powiedziec odrzucajacy. Z wygladu zreszta tez. No, ale
zawiera tyle wspanialosci w sobie, ze warto sie poswiecic.

Beata

1. Data: 2001-04-12 11:00:44

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BeataSz <b...@h...com> wrote in message

> [...]
> gotowany, bo szkoda tych wszystkich witamin. Mozna wycisnac nieduza ilosc
> soku (z ogromnej liczby pokrzyw, niestety) i trzymac przez kilka dni w

Jak wyciskalas ten sok? Czy zwykla sokowirowka dziala w ten sposób?
Asia

1. Data: 2001-04-12 11:05:40

Temat: Re: Witam:)
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisala:

> co to jest basma?
>
> Tez ruda, z czestymi potrzebami dorudzenia Krysia

Basma jest czarna, teże roślinna. Z hną ładnie się komponuje
rubina - też roślinna tylko ciemniejsza, a nie czarna :-)

Krycha (świeżo dorudzona)

1. Data: 2001-04-12 11:09:34

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tib" <c...@i...pl> wrote in message news:3AD4422B.B98B7F8F@ikp.pl...
Mianowicie odkrylam tu jakis czas temu zamieszczony przez
> ktoregos z panow przepis na,o ile dobrze pamietam,kurczaka po
> kanadyjsku,skrzydelka zalewane jakims sosem itp..

a ja go skopiowalam- przepis marka Walczuka:

"Ja bym podal skrzydelka po kanadyjsku. Pychaaaa.
gotujesz rosol z 2 kg skrzydelek i korpusu kurczaczego.
skrzydelka na nierozpadajaco: wyciagasz je, kroisz na trzy czesci,
panierujesz i smazysz kazda czesc nastepnie wkladasz na ciasno do
brytfanny.sos robisz w nast sposob: 1500-1800 ml wody, 2 puszki koncentratu
pomidorowego, glowka posiekanego na drobno czosnku, lyzeczka do herbaty lub
nieci mniej(wg. uznania) chili, sol i pieprz do smaku. Mieszasz to wszystko,
wlewasz do patelni po smazeniu skrzydelek, doprowadzasz do wrzenia i
zalewasz skrzydelka w brytfannie. Najlepiej zrobic to w przeddzien wizyty
gosci, bo nasiakaja tym sosem idealnie i jedzac wkladasz do ust cale, a
wyciagasz same kostki.
Smacznego
Marek"

PS:
Marku, czy po zalaniu skrzydelek w brytfannie tylko zostawiasz je na noc aby
sie "napily" czy jeszcze wstawiasz do piekarnika?, bo mialam Cie o to
zapytac na priv ale jak temat zostal odswiezony - to pytam na forum?

Jola L-L

1. Data: 2001-04-12 11:19:06

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

GB napisala:

> Zupy pokrzywowej spróbuję, jeśli zdoedę odpowiednią pokrzywę. Swoją drogą
> moja mama robi czasem doskonałą jajecznicę z młodą pokrzywą (właśnie
> sparzoną wrzątkiem). Tylko ja w Wawie nie mam skąd wziąć takiej młodej, nie
> zanieczyszconej pokrzywki... Ech...

Wybierz sie na spacer na wieś :-) A pokrzywowa z jajkiem lepiej
mi smakuje niż szczawiowa. Nawet specjalnie zostawiłam na
działce kępę pokrzyw.

Krycha

1. Data: 2001-04-12 11:50:14

Od: "BeataSz" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak wyciskalas ten sok? Czy zwykla sokowirowka dziala w ten sposób?
> Asia

W najzwyklejszej sokowirowce. Byla to stara radziecka maszyneria, ale nie
roznila sie zbytnio sposobem dzialania od wspolczesnych cudeniek. Z gory
wkladalam pokrzywy, zjednej strony lecial sok, z drugiej wypadaly odpadki
(choc duzo ich tez w srodku zostawalo, nie dawaly sie wyciskac "do sucha",
ale i tak trzeba przeciez wszystko rozkrecac do mycia).

Beata

1. Data: 2001-04-12 12:22:31

Od: Tib <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> "Tib" <c...@i...pl> wrote in message news:3AD4422B.B98B7F8F@ikp.pl...
> Mianowicie odkrylam tu jakis czas temu zamieszczony przez
>
> a ja go skopiowalam- przepis marka Walczuka:

dziekuje,pedze po ten nieszczesny drob:))

Tib,niemal nieprzytomna z wdziecznosci

--
Róda
mamo pomurz chomik uciekl.

1. Data: 2001-04-12 18:13:27

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:7di9dtchn70gaknrig60lfkud2h2dkodrm@4ax.com...

> a zeby bylo w ON TOPIC - czy ktos z Was robi salatke jarzynowa i
> uzywa, zamiast cebuli - porow?? Rewelacyjne!! Wlasnie taka
> zrobilam (po uprzednim jedzneiu u kogos...)

witam

ja od zawsze używam pora jak moja mama, jak moja babcia itd
polecam jeszcze dolać do majonezu trochę soku z kiszonych ogórków naprawdę
super

busek

1. Data: 2001-04-15 15:42:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

A jeszcze w temacie salatek z por. Jadlam tez z samego

>i to jest genialne, proponuje dodac jeszcze kawaleczki ananasow albo
>(oraz) orzechow wloskich.
>Ale wtedy chyba bez koperku.
>Mniam.
>A, a smietane mozna zastapic majonezem. ostrzejsze nieco.

a tego pora nie obsikujesz najpierw sokiem z cytryny? To dopiero
robi roznice! I niech w tej cytrynie postoi troche, potem
dosmaczyc i wymieszac ze smietana.....

Krysia, po wizycie u tesciowej, jakby sie kto pytal, co tak cicho
siedze od czwartku... :)))
K.T. - starannie opakowana

WRÓCIŁEM
babka gotowana ?