Witam po powrocie

1. Data: 2003-09-30 16:13:46

Temat: Witam po powrocie
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Udało mi się szczęśliwie wrócić z francuskich winnic. Przez pół dnia zbierałam
winogrona - już wiem na czym to polega. Zwiedziłam kilka chateau, pokazywali
proces produkcji, piwnice, no i odbywały się degustacje ;-))). Przywiozłam
trochę czystych nalepek na butelki (niektóre samoprzylepne ;-) ). Maniakom
lub koneserom mogę zeskanować lub przesłać. A może wyślę Grzesiowi, a On rozda
je wg zasług ? Mówiono, że to z najlepszych francuskich win. Mam parę notatek
dla Janusza, np. że nie wolno sadzić więcej niż 5000 krzewów na hektar i nie
opłaca się trzymać krzewów dłużej niż 100 lat ;-), ale czy On jest aż takim
maniakiem?
Oczywiście, w czasie uroczystej kolacji w Sainte Croix du Mont u właścicieli
winnicy przekazałam im pozdrowienia od frakcji winoroślowej pl.rec.ogrody, co
zostało uczczone toastem !
Po tym wyjeździe mam dość wina na min. 2 miesiące ;-)

2. Data: 2003-09-30 16:33:18

Temat: Re: Witam po powrocie
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
co
> zostało uczczone toastem !
> Po tym wyjeździe mam dość wina na min. 2 miesiące ;-)

Mam nadzieję, że sprostujesz to, co otrzymałaś w odpowiedzi na swój post
sprzed wyjazdu od Wielkiego Znawcy Win:

> Nie znajdziesz bo to są nazwy win ( i to dużej klasy) a nie winnic :-)
> Np. wino Graves wytwarzane jest przez Domaine la Grave, wino Ste-Croix-du
> Mont robione jest w Chateau Loubens i w Chateau la Rame, Sauternes np.
przez
> Chateau d'Arche itd.
>
> Ciekawie masz ten program wyjazdu ułożony - po winach, a nie po winnicach
> wytwórniach. :-)))))

Można by rzec, że Boletus regularnie _drzisto jak niyzdrowo rzić_, że wyrażę
się w języku najliczniejszej w Polsce mniejszości (a co fachowym zwrotem
określił Piotr Siciarski) , ale, na Boga, niech powyższe będzie przestrogą
dla tych, którzy obok swych "oczek" zakładają "winnicę".
Kwas może wypalić nie tylko przełyki żołądek.
Może też trafić do głowy.

Pozdrowienia, Jan_jr

PS
W pewnej osadzie nad Wisłą rozpoczęto produkcję samochodów osobowych,
których to nazwa, Warszawa, zapożyczona została od imion Warsa i Sawy.
Samochody te cieszyły się tak ogromnym powodzeniem, że nazwa ta przylgnęła
do nazwy osady. Należy jednak pamiętać, że nie jest to nazwa miasta, tylko
marka samochodu osobowego.

3. Data: 2003-09-30 17:11:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in message

> Po tym wyjeździe mam dość wina na min. 2 miesiące ;-)

Znaczy, ze teraz przerzucasz sie na maliny?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-09-30 17:35:06

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> writes:

> Po tym wyjeździe mam dość wina na min. 2 miesiące ;-)

Może byś przyjechała? Razem z tymi nalepkami... Co tak sama będziesz
piła... :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Mańkowi z miasta Morąga
Córeczka dość często obciąga.

5. Data: 2003-10-01 12:58:20

Temat: Odp: Witam po powrocie
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:cPieb.84816$xx4.11169834@twister.neo.rr.com...
> "Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in message

> Znaczy, ze teraz przerzucasz sie na maliny?
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Moje maliny, które obecnie zbieram, po zasypaniu cukrem, już po dwóch
dniach czuć alkoholem.

Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2003-10-02 10:13:43

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> napisał

> Mam nadzieję, że sprostujesz to, co otrzymałaś w odpowiedzi na swój post
> sprzed wyjazdu od Wielkiego Znawcy Win:

> przez

To, co wyżej pisał Janusz Czapski, a nie boletus. Boletus kazał tylko uważać
na kieszonkowców ;-)))
Jutro napiszę sprostowanie do odpowiedzi Janusza (materiały w domu, komputer w
pracy), ale na pewno byłam w Sainte Croix du Mont. Często nazwa wina na
nalepce związana jest z nazwą winnicy i czasami trudno nam zorientować się co
jest co. Przekażę nalepki, to będziecie analizować ;-)).

Majka

7. Data: 2003-10-02 10:22:56

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał
> "Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote

> Znaczy, ze teraz przerzucasz sie na maliny?

Teraz będziemy pić (nie równocześnie) polskie piwo i Ouzo oraz Metaxę
przywiezioną z Krety.

Majka

8. Data: 2003-10-02 10:25:19

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał

> Może byś przyjechała? Razem z tymi nalepkami... Co tak sama będziesz
> piła... :)

Uważaj, mnie długo nie trzeba prosić na wyjazd ;-). Tylko do jakiego picia
pijesz?

Majka

Bratnia dusza w okolicy W-wy
obraczkowanie drzew??