Witam serdecznie - w miare nowy z Krakowa

1. Data: 2002-09-22 09:25:28

Temat: Witam serdecznie - w miare nowy z Krakowa
Od: Janek <j...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie powitam cala grupe!
Czytam was juz od jakiegos czasu ( pamietam czasy, kiedy pytanie o
skrzydelka z KFC nie bylo nietatktem, a Krysia starannie opakowana
dopiero tworzyla Cafe za Slupem :) ). Niestety robie to troszke
nieregularnie :( . Do tej pory nie mialem odwagi napisac, bo moje
umiejetnosci kulinarne nie sa najwyzszych lotow.
Tym razem jednak sytuacja zmusila mnie do wykazania sie odwaga ;). Mam
pare pytan, na ktore chyba tylko tu znajde odpowiedz :).
Po pierwsze narobiliscie mi ochoty na patelnie z rowkami - gdzie w
Krakowie kupie takie cudo w miare dobrej jakosci? Wiem, ze jest w Ikeii
i we WnetrzuPLUS przy ul.Pilotow, ale czy dobre, to nie wiem.
Po drugie zamkneli mi rybny, a ryb mi sie chce niemozebnie - gdzie w
Krakowie jest jakis dobry i niedrogi rybny.
I na koniec :) gdzie w moim pieknym miescie kupie oscypka smakujacego
jak ser, a nie jak cos innego, wrecz niecenzuralnego?
Pozdr
JAnek

1. Data: 2002-09-22 10:03:41

Temat: Re: Witam serdecznie - w miare nowy z Krakowa
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@w...krakow.pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> I na koniec :) gdzie w moim pieknym miescie kupie oscypka smakujacego
> jak ser, a nie jak cos innego, wrecz niecenzuralnego?

witam wspolziomka:-)
Jesli chodzi o oscypki to Ci nie pomoge - sama chetnie zjadlabym prawdziwego
oscypka i bryndze na dodatek. Chciaz teraz sobie pomyslalam, ze mozna
sprobowac oscypkow na grodzkiej, w sklepie p. Lozinskiego (obok restauracji
Pod Anioslami).
A ryby to ostatnio jadam co drugi dzien, bo ciazowe zachcianki tego
wymagaja. Pare dni temu jadlam filet z marwina (?) - byl pyszny. U mnie na
osiedlowym placu jest swietny rybny, ale bardzo dobre ryby kupuje tez ( a
raczej kupowalam kilka miesiecy temu) w Contimaxie na Zwierzynieckiej.
Natomiast unikam kupowania ryb w hipermarketach. Natomiast nie tak dawno
jadlam ryby "na miescie" - w Mesie Kapitana Cooka na Zamojskiego. Dobry
losos w sosie koperkowym. Ale przebojem jes tam krem z borowikow w chlebie
za ...7 zl. Niesamowity wrecz. No, moze malo rybny, ale pyszny!

Marta

1. Data: 2002-09-22 10:46:07

Od: Janek <j...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MJ Skorupscy napisał:
> [...]
> oscypka i bryndze na dodatek. Chciaz teraz sobie pomyslalam, ze mozna
> sprobowac oscypkow na grodzkiej, w sklepie p. Lozinskiego (obok restauracji

Witam :)
To jak marzymy, to moze jeszcze do tej bryndzy i oscypka przydalby sie
bundz za swiezym pomidorkiem
Pozdr
JAnek

1. Data: 2002-09-22 21:57:36

Od: "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@w...krakow.pl> napisał w wiadomości
> Serdecznie powitam cala grupe!

witam sasiada

> [...]
> Krakowie kupie takie cudo w miare dobrej jakosci? Wiem, ze jest w Ikeii
> i we WnetrzuPLUS przy ul.Pilotow, ale czy dobre, to nie wiem.

niestety tu ci nie pomoge

> Po drugie zamkneli mi rybny, a ryb mi sie chce niemozebnie - gdzie w
> Krakowie jest jakis dobry i niedrogi rybny.

duzy wybor ryb byl niedawno w tesco- chyba sie nie zmienilo?
a jak chcesz blizej to jedz do M1- pewnie tez maja rybki?
a Krakchemia?
juz z 10 lat nie widzilem sklepu stricte rybnego- to chyba juz w zaniku?

> I na koniec :) gdzie w moim pieknym miescie kupie oscypka smakujacego
> jak ser, a nie jak cos innego, wrecz niecenzuralnego?

hmmm......to tajemnica- ale..:-)
jest taka babcia u wylotu szewskiej kolo kawiarni "U zalipianek"
nie zawsze stoi trzeba trafic- ma oscypki fajniutkie i zadne tam kruwskie
u innych jest loteria, czasem super swiezutkie czasem wali krowim mlekiem
aha- na pewno nie polecam tych bab ktorre stoja pod przejsciem kolo dworca-
kiedys kupilem i mi nie sluzylo ;-(

pozdrawiam i witam raz jeszcze
--
mihau
:.:.:[m]:.:.:

1. Data: 2002-09-23 09:31:34

Od: "Ewa" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam :)
> To jak marzymy, to moze jeszcze do tej bryndzy i oscypka przydalby sie
> bundz za swiezym pomidorkiem
> Pozdr
> JAnek

Jezeli chodzi o bundz to niedawno kupowalam na Starym Kleparzu (byl o smaku
lagodnym i ostrym)... no i oczywiscie rano "u baby" - trudno ich nie
zauwazyc, poniewaz stoja w rzadku przy stolach. Mnie osobiscie baaardzo
smakowal.....

pozdrawiam
efa

1. Data: 2002-09-23 10:14:54

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@w...krakow.pl> napisał:
> gdzie w moim pieknym miescie kupie oscypka smakujacego
> jak ser, a nie jak cos innego, wrecz niecenzuralnego?

http://pascal.onet.pl/zjesc_krakow/owiktualach.asp

"W Krakowie oscypki z koszy sprzedaje się najczęściej przy ulicy
Floriańskiej lub w okolicach Sukiennic. Ich zakup to jednak loteria,
a i reklamacji nie ma gdzie zgłosić, bo babiny, przepędzane przez miejskich
strażników, często zmieniają lokalizację. Jedyną pewną firmą chodnikową
jest starsza góralka w chuście, od lat stojąca z koszykiem obok preclarza
przy wejściu do kawiarni "U Zalipianek" przy Szewskiej. Handluje z reguły
popołudniami. Bardzo dobre, gwarantowanej jakości oscypki, bundz i bryndzę
mają we wspominanym już sklepie "Pod Aniołami" przy Grodzkiej 35.
Smaczny bundz sprzedają też podhalańskie kobiety przybywające na targ
przy Starym Kleparzu, dodatkowo chętnie dają do skosztowania przed zakupem.
Prawdziwy bundz przywożą też co piątek do Delikatesów w Rynku Głównym,
należy natomiast wystrzegać się sprzedawanych tam małych, foliowanych po
kilka oscypków z Krynicy, bo są wstrętne."

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-24 16:58:53

Od: Janek <j...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał Gwiazdowski napisał:
> [...]
> a Krakchemia?
> juz z 10 lat nie widzilem sklepu stricte rybnego- to chyba juz w zaniku?

Powitac :)
W Krakchemii jest juz raczej produkt przetworzony :(
A ten sklep u mnie na osiedlu byl wlasnie calkiem rybny i w tym sek
Pozdr
Janek

1. Data: 2002-09-25 09:31:37

Od: "Ula Dobies" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> napisał w wiadomości

> Natomiast unikam kupowania ryb w hipermarketach. >
> Marta

Bardzo mnie ciekawi dlaczego nie kupujesz ryb w hiper...? Napisz o co
dokladnie chodzi, bo ja staram sie unikac w miare mojej wiedzy rzeczy "
brzydkich". Mam wtedy spokojne sumienie, ze swiadomie nie truje siebie i
najblizszych.
Pozdrowka,Ula .

leczo do słoika na zimę...
Zapach czosnku z......?