Witamina C ???

1. Data: 2002-01-02 17:02:54

Temat: Witamina C ???
Od: kolo <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys czytalem, ze witamina C rozklada sie w temperaturze powyzej 60
stopni Celsjusza i nie warto wciskac cytryny do swiezo zaparzonej
herbaty. Jak to sie ma do Coldrexu (Hot Rem) ktory zawiera witamine C
a trzeba go zalac wrzatkiem??? Bardzo prosze o wyjasnienie tej kwestii
wtajemniczonych. Z gory dzieki

2. Data: 2002-01-06 01:12:35

Temat: Re: Witamina C ???
Od: "TomaszCz" <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fak masz racje z tym Coldrex'em wg, mnie nawet jesli jest ona otoczkowana
(albo jak ktos woli mikrokapsulkowana - beznadziejny pomysl niektorych
producentow) i jest w postaci kwasu askorbinowego to rozklada sie
natychmiast. A stalowe kubeczki jeszcze bardziej przyspiesza jej rozklad...
Aktywnosc witaminy C wykazuje kwas L-askorbinowy jak równiez kwas
L-dehydroaskorbinowy ich degradacja moze zachodzic po wplywem temp.,
degradacja przy udziale tlenu i w warunkach beztlenowych (rozerwaniu mostka
1,4-laktonowego bez wczesniejszego utlenienia kwasu askorbinowego do kwasu
dehydroaskorbinowego), a szybkosc degradacji bedzie zalezec rowniez znacznie
od pH. Np. jesli w opakowaniu z Coldrex'em bylo by pH w granicach 3-4 to
mogl by dominowac tam proces beztlenowego rozkladu wit. C - naszczescie i
tak bardzo wolny i... sadze ze jest tam wyzsze pH - A.... musze wyjasnic ze
nigdy nie uzywalem Coldrexu i nie czytalem tez jego skladu... ;))

Zamiast tej witaminki w Coldrex'e wole pare pastyleczek albo garstke czarnej
pozeczki - napewno zdrowsza... I zawsze trzeba pamietac ze wit C. w dyzych
ilosciach (kilku do kilkudziesieciu gramów dziennie) rowniez moze zaszkodzic
(np. biegunka, stany zapalne zoladka i jelit).

Mam nadzieje ze troszke pomoglem

Pozdrawiam grupowiczow i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2002
Tomek

Użytkownik kolo <m...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:c...@4...com..
.