Wizyta u dentysty :( - pytania i wątpliwości

1. Data: 2006-06-20 00:00:52

Temat: Wizyta u dentysty :( - pytania i wątpliwości
Od: Grzegorz <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
postaram się jak najprecyzyjniej opisac mój problem.

Otóż mam 17lat a moje zęby są w dosyc kiepskim stanie. Obawiam się, że
jeśli nic z nimi nie zrobię w niedalekiej przyszłości będę zmuszony je
wyrwac.
Długo nie chodziłem na zabiegi do stomatologa, gdyż strasznie się tego
bałem (trauma z dzieciństwa). Jednak trzeba przełamac lęk.

Z tego co wiem, czeka mnie kanałowe leczenie (poważna sprawa...) 2
górnych dwójek.
Do tej pory te zęby mnie nie bolały, ale pewnie kiedy zaczną bolec
będzie już za póżno. No i właśnie... tu zaczynają się wątpliwości,
obawy i jeszcze raz obawy......

1. Jak bardzo bolesny jest zabieg leczenia kanałowego górnych 2ek ?
obawiam się, że tego nie zniosę gdyż z wizyt u denstysty z przed kilku
lat pamiętam OGROMNY ból, a wszystko się odbywało z znieczuleniem
punktowym (albo jestem jakoś przeraźliwie na ból wyczulony, albo coś nie
tak z tymi znieczuleniami było).
Czy leczenie kanałowe poszczególnych zębów może byc mniej/bardziej
bolesne od leczenia innych zębów (np. 6, 7 ?)

2.
Z jak dużymi kosztami muszę się liczyc? Czy ubezpieczenie refunduje
takie zabiegi ? (nie mam jeszcze 18 lat.) Niestety nie pochodzę z zbyt
zamożnej rodziny.
Jakie zabiegi są refundowane a za co muszę płacic gotówką?

Oprócz tych 2 zębów czeka mnie leczenie jeszcze kilku, ale to już chyba
mniejszy kaliber. Obawiam się w szczególności tych 2 kanałowych, gdyż
podobno kanałowe lecznie powinno odbywac się tylko raz.

Pozdrawiam,
zmartwiony grzegorz

2. Data: 2006-06-20 06:48:36

Temat: Re: Wizyta u dentysty :( - pytania i wątpliwości
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bez obaw, po znieczuleniu leczenie kanałowe jest naprawdę zupełnie
bezbolesne.
Sprawdzone osobiście. Jedynie samo znieczulenie jest nieco nieprzyjemne, ale
w końcu trwa moment. Wydaje mi się, że do "czwórek" jest refundacja, ale
lepiej się upewnij. Wybierz gabinet, gdzie mają aparat rentgenowski.

Pozdr. Ewa

3. Data: 2006-06-20 07:12:28

Od: "Agnes" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli miałeś robione znieczulenie,
a miałeś wrażenie, jakby go nie było.
To ja miałam tak samo, ale moja
dentystka dawała wtedy jeszcze jedno
znieczulenie. Teraz odrazu daje większa
dawkę i nie ma bólu ani strachu :)

Pozdrawiam
Agnes

4. Data: 2006-06-20 11:51:46

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz pisze 20-06-2006 02:00:
> [...]
> Czy leczenie kanałowe poszczególnych zębów może byc mniej/bardziej
> bolesne od leczenia innych zębów (np. 6, 7 ?)

Po prawidłowym znieczuleniu nie powinno nic boleć. Może wystąpić ból po
zabiegu (po minięciu znieczulenia) - zwykle lekki, najczęściej na
nagryzanie.

> [...]
> zamożnej rodziny.
> Jakie zabiegi są refundowane a za co muszę płacic gotówką?

Leczenie kanałowe do 18 r.ż. we wszystkich zębach jest refundowane (ale
gabinet, do którego pójdziesz może mieć wyczerpany limit punktów na
leczenie dzieci). Wypełnienia - standardowe (więcej na ten temat
znajdziesz na stronach NFZ, dział informacje dla ubezpieczonych).

> Oprócz tych 2 zębów czeka mnie leczenie jeszcze kilku, ale to już chyba
> mniejszy kaliber. Obawiam się w szczególności tych 2 kanałowych, gdyż
> podobno kanałowe lecznie powinno odbywac się tylko raz.

??? Może słyszałeś,że najlepiej zrobić je za jednym razem? Jeżeli
leczenie nie zostało przeprowadzone prawidłowo, wówczas robi się je
ponownie, nie obawiaj się.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk