Ozorki-prosze o przepis

1. Data: 2003-12-03 18:09:02

Temat: Ozorki-prosze o przepis
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie.
Mam troche ozorkow ale nie mam pojecia jak je przyrzadzic.
Chodziloby mi o jakis przepis, tylko na lagodnie.
Jesli to sie juz pojawialo, to bardzo prosze na prv.

Pozdrawiam bardzo serdecznie

Monika

1. Data: 2003-12-03 18:57:17

Temat: Re: Ozorki-prosze o przepis
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <006201c3b9c8$954f3620$6f00a8c0@ap.siedlce.pl>, Monika
Zarczuk <z...@o...pl> wrote:

> Witam wszystkich serdecznie.
> Mam troche ozorkow ale nie mam pojecia jak je przyrzadzic.

Z jakiego zwierzęcia te ozorki?

Władysław

1. Data: 2003-12-03 21:36:16

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chodziloby mi o jakis przepis, tylko na lagodnie.
> Jesli to sie juz pojawialo, to bardzo prosze na prv.

Witam!
Proponuję Ci ozorki w galarecie lub w sosie chrzanowym.
Ozorki należy umyć i wrzucić do gorącej wody, gotować do miękkości z
warzywami / marchewka, pietruszka/, nastepnie ozoeki wyjąc i poczekać aż
ostygną. Zimne obrać ze skórki i pokroić w paseczki. Zwywaru zrobić galaretę /
dodać żelatyny i doprawić solą lub kostką rosołową/ , zalać ozorki i odstawić
do zastygnięcia galarety. Można też tak ugotowane ozorki podać z sosem
chrzanowym. Osobiście nie znoszę takiego sosu, więc o przepis poproś kogoś
innego. pzdr.

1. Data: 2003-12-04 07:22:15

Od: "Faraonka" <r...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam troche ozorkow ale nie mam pojecia jak je przyrzadzic.

ja dzisiaj robie z ozorkow (wieprzowych) sos,
wczoraj obgotowalam razem z warzywami i innymi przyprawami (lisc laurowy,
kulki ziela angielskiego, troche bulionu, itp.) na malym ogniu, po jakiejs
1,5 godz. wyjelam, poczekalam chwilke az przestygna i obralam ze skory,
pokroilam w drobna kosteczke, wlozylam do miski i zalalam wywarem z ozorkow
dzisiaj wywar razem z pokrojonymi ozorkami przeloze do rondelka (moze byc
gleboka patelnia), nastepnie przyprawie jeszcze pieprzem ziolowym, i innymi
przyprawami do smaku (czasami dodaje kilka kropel maggi), nastepnie mieszam
troche maki i smietany i robie sosik.
smacznego
--
Z pozdrowieniami
Krystyna P.

1. Data: 2003-12-04 11:14:24

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziolowym, i innymi przyprawami do smaku (czasami dodaje kilka kropel
> maggi), nastepnie mieszam troche maki i smietany i robie sosik.

Wszystko jak wyżej, tylko ozorki kroję w paski na centymetr grube. Na
koniec mieszam mąkę, śmietanę i chrzan ze słoika,
dodaję do potrawy i jescze chwilę trzymam na ogniu.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-04 11:27:01

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> napisał(a):

> Z jakiego zwierzęcia te ozorki?

Pewnie ze świnki?
:-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-12-04 13:57:31

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> Z jakiego zwierzęcia te ozorki?
>
> Władysław

Są to ozory wołowe. Tylko bardzo proszę o dokładną instrukcję, jak się do
tego zabrać, co z tym zrobić, nigdy nie miałam z tym do czynienia. Nic, a
nic. A chciałabym je jakoś przyrządzić.
Monika

1. Data: 2003-12-04 14:11:24

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do zastygnięcia galarety. Można też tak ugotowane ozorki podać z sosem
> chrzanowym. Osobiście nie znoszę takiego sosu, więc o przepis poproś kogoś

Dziekuje bardzo, a juz sie balam, ze nikt mi nic nie podpowie.
Napisze, jak mi wyszlo.

1. Data: 2003-12-04 14:33:19

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego zabrać, co z tym zrobić, nigdy nie miałam z tym do czynienia. Nic, a
I jeszcze mam pytanie. Czy wolowe robi sie jakos inaczej niz wieprzowe? Czy
w przypadku ozorkow, bo wiem ze miesa tak, ma tao duze znaczenie?

1. Data: 2003-12-04 15:42:28

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze mam pytanie. Czy wolowe robi sie jakos inaczej niz
wieprzowe?

Zdecydowanie dłużej się gotują, poza tym tak samo.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

Sos pieczeniowy