Woda po parowkach

1. Data: 2002-12-04 13:35:44

Temat: Woda po parowkach
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna uzywac do potraw rosol ktorym zalewane sa parowki w sloikach lub
puszkach? Czasam kupuje na czarna godzine takie konserwy i zawsze szkoda mi
tej wody, bo to nawet smaczne.

Irek kochany

1. Data: 2002-12-04 17:26:29

Temat: Re: Woda po parowkach
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> ja balabym sie uzywac takiej wody, prawdopodobnie naszpikowana jest
e-numbers.

> ale to moja prywatna opinia
>
> Iza

Noo... tego sie wlasnie obawiam ale co z tzw. wartosciami? A numerki na E sa
tez i w parowkach, wiec tak czy inaczej sie truje.

Irek kochany

1. Data: 2002-12-04 17:33:24

Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-12-04 18:13:58

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> puszkach? Czasam kupuje na czarna godzine takie konserwy i zawsze szkoda

wolnosc Tomku w swoim domku, jak Ci smakuje, to czemu nie :-)
ale tak powaznie, to przypomnialo mi sie, ze "nasze" mamy, po ugotowaniu
szynki na swieta wykorzystywaly ten "rosol" np. na zurek, czy
barszczyk(dokladnie nie pamietam)
Ilona

1. Data: 2002-12-05 07:13:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Dec 2002 19:13:58 +0100, "I.P." <i...@g...de> wrote:

> [...]
>ale tak powaznie, to przypomnialo mi sie, ze "nasze" mamy, po ugotowaniu
>szynki na swieta wykorzystywaly ten "rosol" np. na zurek, czy

rany kota.....przeciez on mowi o parowkach ze sloika...szynke tez
masz ze sloika? w zalewie z plywajacymi E cos tam??/ hehehehehe

szynka to zupelnie (no, moze nie calkiem, ale wiecej w niej miesa
niz w parowce ;)) ) co innego...dlaczego nasz w cudzyslowiu??? a
Ty nie? woda szynkowa to skarb!!!

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-05 08:13:28

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> szynka to zupelnie (no, moze nie calkiem, ale wiecej w niej miesa
> niz w parowce ;)) ) co innego...dlaczego nasz w cudzyslowiu??? a

nie denerwuj sie Krysiu ;-);
1. Irkowi ta woda ze sloika smakuje
2. mysle,ze ta woda w sloiku to nic innego tylko po ugotowaniu tych parowek,
czyli droga dedukcji, jakbys te szynke ugotowala i w tym rosole do sloika
zawekowala,?
Dla mnie to i tak tylko wszystko teoria ,bo nie gotuje szynki i wody po
parowkach nie spijam.
Pozdrowienia
Ilona

1. Data: 2002-12-05 08:33:54

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

w teorii tak, to skarb, ale w praktyce, przynajmniej tutejszej, nie wyszla
mi na zdrowie....Kupilam ja sobie szynke piekna, wielka, peklowana juz i
gotowa do gotowania czy tez pieczenia. Upieklam ja pieknie w rekawie
foliowym, w czasie pieczenia szyneczka wydala mnostwo smakowitego,
aczkolwiek zdecydowanie za slonego sosu. Szyneczka sama byla tez miekka,
krucha i soczysta. Co z tego, skoro okazalo sie niedlugo, ze spozycie owej
powoduje u mnie, powiedzmy, niepokoje zoladkowe, dosc zdecydowane. Jako ze
szynki bylo 5 kilo (szkoda wyrzucac!!), metoda prob i bledow doszlam, ze
owe niepokoje powoduje nie mieso samo, ale wlasnie sos ow. Az strach
pomyslec, co tez w nim bylo, jako ze normalnie nie jestem specjalnie
wrazliwa na E-cosie. Nie wiem tez, jak sie powinno potraktowac te szynke w
razie powtorki, namoczyc w wodzie przed upieczeniem? Ze wzgledu na sol,
byloby to i tak wskazane, ale czy E sie wymyja? Czy ktos ma takowe
doswiadczenia?
Az strach pomyslec, na uroczystym przedswiatecznym obiedzie za tydzien,
glownym daniem bedzie szynka wlasnie.....Hm, moze sie dopytam, jak
przyrzadzana, zanim spozyje??

Agnieszka

DBDG

1. Data: 2002-12-05 08:49:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Dec 2002 09:13:28 +0100, "I.P." <i...@g...de> wrote:

>nie denerwuj sie Krysiu ;-);

HEEHEHEHEHEHEHEH

>1. Irkowi ta woda ze sloika smakuje

no bo, wiesz, to Irek...... (zza Slupa)

>2. mysle,ze ta woda w sloiku to nic innego tylko po ugotowaniu tych parowek,
>czyli droga dedukcji, jakbys te szynke ugotowala i w tym rosole do sloika
>zawekowala,?

alez straszny pomysl, hehehehe - ja osobiscie mroze w roznych
naczyniach - a la kostki lodu (do sosu serowego jak znalazl, w
pojemnikach po nieduzych lodach, w woreczkach nawet)

>Dla mnie to i tak tylko wszystko teoria ,bo nie gotuje szynki i wody po
>parowkach nie spijam.
>Pozdrowienia
>Ilona

tak z zasady czy z wegetarianizmu? ja nie spijam, ale uzywam do
doznych barszczy, kartoflanek etc...gdybym szynki nie gotowala
najpierw to potem jest TAKA slona, z enikt nie chce jesc!!
moczenie przez noc nie daje zbyt duzo

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-05 10:08:50

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

">

> no bo, wiesz, to Irek...... (zza Slupa)
acha!

> alez straszny pomysl, hehehehe - ja osobiscie mroze w roznych
> naczyniach - a la kostki lodu (do sosu serowego jak znalazl, w
> pojemnikach po nieduzych lodach, w woreczkach nawet)

pomysly to ja mam niestety rozniaste, ale na szczescie tylko w teorii, ale
chetnie skorzystam z Twojego "wynalazku" a la kostki lodu .

> [...]
> doznych barszczy, kartoflanek etc...gdybym szynki nie gotowala
> najpierw to potem jest TAKA slona, z enikt nie chce jesc!!

oj nie! jestem miesozerna a nawet prawie wszystkozerna :-)
tez gotowalam szynke(na swieta) i mialam jeszcze tyle "jedzonka", ze nie
wykorzystalam tego rosolu , a po kilku dniach nie chcialam struc rodzinki i
o zgrozo wylalam(teraz bede wiedziala co zrobic)i dlatego (a moze z
lenistwa) kupuje u polskiego rzeznika juz ugotowana, pycha!
Ilona

1. Data: 2002-12-05 13:59:01

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>o zgrozo wylalam(teraz bede wiedziala co zrobic)i dlatego (a moze z
>lenistwa) kupuje u polskiego rzeznika juz ugotowana, pycha!

aaa, rozumiem, mnie sie tez to przydarza...znalazlam prosty
sposob na zamrozenie tego, jak - tak jak u mnie wiekszosc
zamrazarki stanowia jakies UFO w lodzie, czyli nie ma gdzie
wtrynic niczego...a jeszcze wokolo Swiat to w ogole. ten wywar
szynkowy to ja gotuje juz luzem, zeby go zredukowac. jest wtedy
mocno slony i bardzo esencjonalny, ale dalej dobry ;))

Trys
K.T. - starannie opakowana

Salatka sledziowa
PESTO...