Wózek inwalidzki z ZUS'u?

1. Data: 2005-04-26 12:20:34

Temat: Wózek inwalidzki z ZUS'u?
Od: "BTR" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed chwilą rozmawiałem z kimś na temat dofinansowania na zakup wózka
inwalidzkiego i ten ktoś powiedział, iż obiło mu się coś o uszy, że dla I
grupy inwalidziej raz na parę lak - chyba co 5 lat, należy się wózek
inwalidzki w ramach zaopatrzenia ortopedycznego, czy jakoś tak?!
Czy ktoś słyszał coś takiego?

Ja się zastanawiam czy i w jaki sposób mógł bym się starać o dofinansowanie
na zakup ręcznego wózka inwalidzkiego jeśli też ubiegam się o dofinansowanie
na zakup wózka elektrycznego?

DZIĘKUJĘ ZA WSZELKIE INFORMACJE I POZDRAWIAM!
Trzymajcie się ciepło i poręczy... PAKA!
Bartosz

2. Data: 2005-04-26 12:31:38

Temat: Re: Wózek inwalidzki z ZUS'u?
Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-26 14:20,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a)
BTR napisał(a):

> Ja się zastanawiam czy i w jaki sposób mógł bym się starać o dofinansowanie
> na zakup ręcznego wózka inwalidzkiego jeśli też ubiegam się o
> dofinansowanie
> na zakup wózka elektrycznego?

Dzień Dobry

Po pierwsze błąd w temacie dofinansowanie na środki pomocnicze
ortopedyczne to NFZ a nie ZUS po drugie chyba jedno drugie
wyklucza ale nie jestem pewny niech ktoś mnie poprawi jeśli się
mylę.
--
Piotr
(...)ale ani głosy totalnej krytyki mnie nie zabiją, ani

3. Data: 2005-04-26 12:59:23

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, jest na nie limit z NFZ, ale tylko na wozki bez napedu elektrycznego.
Leszek

4. Data: 2005-04-26 18:50:57

Od: h...@i...pl (husadam) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grupy inwalidziej raz na parę lak - chyba co 5 lat, należy się wózek
> inwalidzki w ramach zaopatrzenia ortopedycznego, czy jakoś tak?!

Może mój przykład będzie adekwatny - ponieważ zaszła taka fizyczna potrzeba
i zmuszony byłem wejść w posiadanie wózka bo jest to naturalna kolej rzeczy
(laska, kule a teraz pojazd) - napisałem do burmistrza mego miasteczka
prośbę o pomoc i napisałem co mnie boli. Po 3-4 dniach odwiedziła mnie laska
z OPSu, zrobiła wywiad a po następnych 5-7 dniach przyjechała autkiem z
jakimś przedstawicielem organizacjo pozarządowej - (ale nie wiem jakiej) z
holenderskim wózkiem z darów. Nawet nie musiałem niczego kwitować. Tak to
było w moim przypadku, nie wiem, jak jest w innych. Podziękowałem
burmistrzowi za reakcje wręcz egzotermiczną publicznie w necie na stronce
miasta i teraz ucze sie to składać i rozkładać bo Holendrzy to dość zmyślny
naród i stosują różne dźwignie i zapadnie, ruchome śrubki i takie tam...
HuSadam

500 MB na poczte i strony WWW juz za 122 zl rocznie
>>> http://link.interia.pl/f1879

5. Data: 2005-04-27 06:33:38

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może mój przykład będzie adekwatny

Twoj przyklad absolutnie nie pasuje do Warszawy. Tu OPS odsyla wszystkich do
PFRON-u, a jak dziala PFRON wiedza wszyscy zainteresowani.

Leszek

6. Data: 2005-04-27 08:20:23

Od: "BTR" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po pierwsze błąd w temacie dofinansowanie na środki pomocnicze
> ortopedyczne to NFZ a nie ZUS po drugie chyba jedno drugie wyklucza ale
> nie jestem pewny niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.
Masz rację! Najpierw pan z firmy ORTOPlus
http://sprzet-rehabilitacyjny.pl/ortoplus wyjaśnił mi, że muszę udać się do
lekarza pierwszego kontaktu, który wydaje skierowanie do lekarza
specjalisty. Od lekarza specjalisty: ortopedy, neurologa, rehabilitacji
medycznej, reumatologa, chirurga biore zlecenie na zaopatrzenie w przedmioty
ortopedyczne i środki pomocnicze. Składam zlecenie w wojewódzkim oddziale
NFZ. Po odebraniu potwierdzonego zlecenia z NFZ robie ksero zlecenia i
STARAM SIĘ O DODATKOWE DOFINANSOWANIE Z Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie - PCPR, czyli dodatkowo 150% tego co daje NFZ.
Tu jest to też opisane http://www.alurehab.com.pl/nfz.htm

7. Data: 2005-04-27 08:34:17

Od: "BTR" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> STARAM SIĘ O DODATKOWE DOFINANSOWANIE Z Powiatowego Centrum Pomocy
> Rodzinie - PCPR, czyli dodatkowo 150% tego co daje NFZ.

Tu jest rozporządzeni ministra jakby ktoś chciał sobie poczytać ;-)
http://www.zgwrp.org.pl/dzialalnosc/kwrist/zdrowie/2
6112004_zdrowie_9.doc

8. Data: 2005-04-27 09:20:07

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> Twoj przyklad absolutnie nie pasuje do Warszawy. Tu OPS odsyla wszystkich
do
> PFRON-u, a jak dziala PFRON wiedza wszyscy zainteresowani.
> Leszek

To jeszcze tylko uzupełnię, że moją prośbę do burmistrza o wózek wysłałem w
postaci zwykłego e-maila. I cieszyć się mogę, że żyję kilkaset km. od
stolicy.

9. Data: 2005-04-27 09:26:36

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jeszcze tylko uzupełnię, że moją prośbę do burmistrza o wózek wysłałem
> postaci zwykłego e-maila. I cieszyć się mogę, że żyję kilkaset km. od
> stolicy.

Ale w rownie co ona znanej miejscowosci

Leszek

10. Data: 2005-04-27 17:06:02

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> Ale w rownie co ona znanej miejscowosci
> Leszek

Niemożliwe. Wieś gdzie mieszka 500 rodzin i w której nawet nie ma kościoła,
posterunku Policji ani szkoły nie jest tak znana. Mieliśmy po prostu
szczęście, że na burmistrza gminy wybrano porządnego człowieka.
HuSadam

500 MB na poczte i strony WWW juz za 122 zl rocznie
>>> http://link.interia.pl/f1879

Prośba
Karawan[a]
Renta a staż
Czy można odliczyć od podatku wydatki na psychologa?
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo