Wplyw lekow na stan watroby i nerek

1. Data: 2004-08-13 05:11:32

Temat: Wplyw lekow na stan watroby i nerek
Od: "anka26" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was

Wyslalem to pytanie na grupe weterynaryjna, jednak wiem, ze tu takze moge
dostac odpowiedz, gdyz problem jes chyba uniwersalny.

Jaki moga miec wplyw pewne leki na stan watroby i nerek. Chodzi mi
konkretnie o cefalosporyne i gentamycyne.
Pies mial robione m.in. badanie krwi i tylko poziom leukocytow byl za
wysoki, co sygnalizowalo toczący sie stan zapalny. Z tego m.in. powodu i
wielu innych objawow u pieska zastosowano cefalosporyne przez 7 dni i
gentamycyne na poczatku co 12 godzin a pozniej co 24 godziny, w sumie 5 razy
bo dluzej u starszego psa nie wolno z powodu ryzyka uszkodzenia watroby.
Dostawal jeszcze przez kilka dni biovetalgin z powodu utrzymujacej sie
gorączki.
Po tygodniu zoltaczka, kroplowka cala dobe a wyniki krwi nastepnego dnia
wykazaly kreatynine 7 i mocznik 230. Znowu kroplowka itp. i po dobie
kreatynina 6,25 mocznik 236. Czy ktorys z wyzej wymienionych lekow mogl to
spowodowac? Czy to tylko moje gryzace sumienie podpowiada mi takie rzeczy i
moze to poprostu przypadek, a narządy zostały zatatkowane w wyniku
rozwijajacej si choroby (babeszjoza) a imizol podany 9 dni wczesniej
poprostu nie zrobil swego.

dziekuje z gory
krz

2. Data: 2004-08-13 11:11:49

Temat: Re: Wplyw lekow na stan watroby i nerek
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 07:11:32 +0200, anka26 wrote:

> Wyslalem to pytanie na grupe weterynaryjna, jednak wiem, ze tu takze moge
> dostac odpowiedz, gdyz problem jes chyba uniwersalny.

Nie jest. Metabolizm leków, stosowane dawki i reakcje zwierząt na nie
bywają zupełnie inne, niż u ludzi.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

portal połozniczo-ginekologicz ny