Wraca zabobon, bo wraca ciemnota. Tak więc po co wyznawcom szatana prąd?

21. Data: 2015-01-11 14:13:03

Temat: Re: Wraca zabobon, bo wraca ciemnota. Tak więc po co wyznawcom szatana prąd?
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Dirko napisał:

> Bo komuna zlikwidowała analfabetyzm i upowszechniała naukowy pogląd na
> świat

Az taki stary nie jestem aby pamietac elektryfikacje wsi:)

Moze bylo pod przymusem, teraz wode podciagali tylko tym
ktorzy chcieli, maly procent nie chcial i nie ma.

22. Data: 2015-01-11 14:22:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Jan 2015 05:06:46 -0800 (PST), s...@g...com
napisał(a):

> Jakie wnioski? Bo widze rozne mozliwosci interpretacji i nie chodzi
> tu raczej o lichwe:) ? tylko o zwykle przeslanie typu: wez sie k..wa
> do roboty bo nie darmo dostales rece, nogi i cos pod czapka:)

Oppaaaa! - kluczowe jest, DLA KOGO ta "robota": jesli dla siebie, to w
porzadku... ale tu występuje pan i słudzy obracający talentami pana!
Dlatego mam jednak INNE interpretacje tej przypowieści.

Interpretacja1 - zasada działalności dzisiejszych banków:
"Każdemu bowiem, kto ma [tu: bank], będzie dodane, tak że nadmiar mieć
będzie. Temu zaś, kto nie ma [tu: dłużnik], zabiorą nawet to, co ma""

Interpretacja2 - pochwała banku jako takiego:
"Każdemu bowiem, kto ma [tu: bank pobierający odsetki], będzie dodane, tak
że nadmiar mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma [tu: idealny "bank" bez
odsetek], zabiorą nawet to, co ma [tu: padnie, nie ma racji bytu]""

Którą wybierasz?
3-|

23. Data: 2015-01-11 14:25:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Jan 2015 05:13:03 -0800 (PST), s...@g...com
napisał(a):

> Az taki stary nie jestem aby pamietac elektryfikacje wsi:)

Spoko, znam (sąsiednią) wieś, która się zelektryfikowała dopiero w 78!!!
Więc aż takiego przymusu widać nie było, skoro ci uparcie dotrwali aż do 78
roku w energetycznym dziewictwie żtp.

24. Data: 2015-01-11 15:50:18

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spoko, znam (sąsiednią) wieś, która się zelektryfikowała dopiero w 78!!!
> Więc aż takiego przymusu widać nie było, skoro ci uparcie dotrwali aż do
> 78 roku w energetycznym dziewictwie żtp.

Pamiętam jak w 1969 roku baby rzucały się pod gąsiennice "Stalińca"
ciągnącego pług drenarski.
Boimy się tego czego nie znamy dlatego powszechny, bezpłatny dostęp do
oświaty o nauki ma kapitalne znaczenie dla poziomu intelektualnego narodu.

25. Data: 2015-01-11 19:20:54

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Boimy się tego czego nie znamy dlatego powszechny, bezpłatny dostęp do
> oświaty o nauki ma kapitalne znaczenie dla poziomu intelektualnego narodu.
"bezpłatny dostęp do oświaty " to oszustwo. Takie jak darmowa szklanka
mleka.

--

Chiron

26. Data: 2015-01-11 19:43:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Jan 2015 15:50:18 +0100, Dirko napisał(a):

> Boimy się tego czego nie znamy dlatego powszechny, bezpłatny dostęp do
> oświaty o nauki ma kapitalne znaczenie dla poziomu intelektualnego narodu.

Jasne! - kapitalność w ogłupianiu. Docenianie dobra nauki zaczyna się
dopiero na płatnych kursach i korkach.

27. Data: 2015-01-11 20:19:55

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Korwiniasty powiedzial ze wszystkie punkty programu partii
socjalistycznej z 1920r udalo sie wprowadzic w usa
gdzies tak do lat 70 tych.

Socjalizm dla wladzy, kapitalizm dla luda.

Na zachodzie nigdy nie było socjalizmu ty kretynie, słuchaj wariata Korwina więcej,
albo te brednie że kapitalizm jest dla luda, jak kobiety i dzieci w kopalniach
zdychały, od bata kapitalisty, a ksiundz krzyczał to wola boga. Ty myślisz skąd ta
rewolucja się wzieła, ale walcz dalej o Monarchie Korwina, bo monarchia to ustrój
gdzie takim jak ty pała z ryja nie schodziła i dobrze opisuje się że buractwo tęski
za pałą. Bo to dokładnie tęskonota za pałowaniem. Ja ci mogę załatwić monarchie, ty
będziesz lud.

28. Data: 2015-01-11 20:28:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewidentnie burok pragnie pałowania ryja:

Józio odnajduje w sobie pańskiego Józefa i pyta fornalskie dziecko:
" - A w gębę od dziedzica bierzesz?
[Tamten] Rozjaśnił się nagle i zawołał radośnie, ludowo.
- Oj, brać to biorę po gębie! Oj, brać to biorę!
Zaledwie to powiedział, poderwałem się jak na sprężynie, machnąłem i trzasnąłem na
odlew w lewy półgębek. [...]
- Ale tyż jaśnie pon bije! - szepnął z podziwem i kultem".

Podziw i kult to właśnie moment transpasywnego przeżycia wyższości, przez
identyfikację z dominującą figurą fantazmatu.Wbrew pozorom, podmiot rozkoszy w tym
momencie to nie po prostu ów nieszczęśnik, który bierze "w gębę", rozkosz jest
możliwa dlatego, że nagle podmiot czuje się reprezentowany przez znaczący w
fantazmacie najbardziej suwerenny, dziedzica. Co kuzyn potwierdza, mówiąc: "taki
Wałek, jak mu dasz po mordzie, będzie cię szanował jak pana! Trzeba ich znać! Lubią
to! - Lubią - rzekłem. - Lubią, lubią, ha, ha, ha! Lubią!". Później zaś kuzyn
rozpoczyna opowieść o tym, jak jaśnie panowie w mieście biją po twarzach fryzjerów,
kelnerów, portierów...

Dlatego dziedzic przeciw tym "chamom" zjada "syr" i truskawki, przeciw nim jest
mistyfikacja śmiechu, przeciw nim obyczaj dziwny i nierzeczywisty. A jednocześnie dla
nich, by mogli podziwiać, przeżywać wyższość panów przez swoje upokorzenie, by trwała
"klamra mistyczna, spajająca części pańskie i chamskie".

Islamofobia
Chcieli zabić szatana
Katolickie pola śmierci
Dosyć rusofobii!