Wspolczesny dentysta ;-) kilka pytan

1. Data: 2006-12-13 12:45:48

Temat: Wspolczesny dentysta ;-) kilka pytan
Od: t...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Jako osoba posiadajaca lęk przed dentysta chcialbym aby ktos mi dodal
wiary w siebie ;-)
Chodzi o ból i inne niedogodnosci zwiazane z borowaniem i wyrywaniem
zębow - w dziecinstwie niestety mialem przykre wspomnienia to tez lęk
pozostal do teraz - dlatego chcialem sie spytac i upewnic ze we
wspolczesnych czasach prywatni dentysci są mniej bolesni w dzialaniu ?
:)
Czy przy borowaniu juz tak nie boli ? ;)
Czy przy wyrywaniu jak sie dostaje znieczulenie to nadal zamraza pol
szczęki ? czy tylko okolice zęba ?
No i jeszcze pytanie zwiazane z tak bardzo popularnym ostatnio
wybielaniem zębów - nie chodzi mi o te drogie zabiegi - slyszalem ze
mozna zęby wybielic tanszym kosztem - np. usuwanie kamienia z zebow
czy tez piaskowanie zębow ? (chyba ze to jest to samo) - czy przy tych
2 czynnosciach ból jest dosc duzy ?
pozdr

2. Data: 2006-12-13 12:58:15

Temat: Re: Wspolczesny dentysta ;-) kilka pytan
Od: "tpokala" <t...@p...fmWYTNIJ_TO!!!> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@o...pl> napisał

>Witam !

Hello;)

>Jako osoba posiadajaca lęk przed dentysta chcialbym >aby ktos mi dodal
>wiary w siebie ;-)

Uwierz w siebie!

Chodzi o ból i inne niedogodnosci zwiazane z borowaniem i wyrywaniem

>Czy przy borowaniu juz tak nie boli ? ;)

Troszeczkę - zawsze możesz zapłacić za znieczulenie.

>Czy przy wyrywaniu jak sie dostaje znieczulenie to >nadal zamraza pol
>szczęki ? czy tylko okolice zęba ?

Zamraża od pasa w górę;) A tak poważnie to nic Cięnie będzie bolało.
Wyluzuj!

>np. usuwanie kamienia z zebow
>czy tez piaskowanie zębow ? (chyba ze to jest to samo) >- czy przy tych
>2 czynnosciach ból jest dosc duzy ?

Te zabiegi są prawie bezbolesne.

Pozdro
tpokala

3. Data: 2006-12-13 14:10:08

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
Jako osoba posiadajaca lęk przed dentysta chcialbym aby ktos mi dodal
wiary w siebie ;-)

Idź do gabinetu specjalizującego się w leczeniu dzieci. Przekonasz się, że
będzie miło i bezboleśnie :)))

Niedawno byłam z 7-latkiem na wyrywaniu zęba (stały, ale "dodatkowy") - było
miło, a synek wyszedł zachwycony, choć wcześniej bał się dentysty. No, ale
co fachowiec, to fachowiec ;)

Pozdrawiam
Jola

4. Data: 2006-12-13 17:14:19

Od: "vcarter" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tpokala" <t...@p...fmWYTNIJ_TO!!!> napisał w wiadomości

> Użytkownik <t...@o...pl> napisał

> Zamraża od pasa w górę;) A tak poważnie to nic Cięnie będzie bolało.
> Wyluzuj!

to jak jest teraz ze znieczuleniem - co czuc po takim zastrzyku ? ;)

> Te zabiegi są prawie bezbolesne.
>
> Pozdro
> tpokala

jesli chodzi o te 2 zabiegi to myslalem ze sa jednak bolesne ;) ktos je
stosowal ? jakie efekty przyniosly ?

5. Data: 2006-12-13 18:34:31

Od: "tpokala" <t...@p...fmWYTNIJ_TO!!!> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcarter" <v...@w...pl> napisał

> to jak jest teraz ze znieczuleniem - co czuc po takim >zastrzyku ? ;)

Normalnie - tzn. nic(!) nie czujesz jak usuwają (tylko takie mrowienie - ale
niebolesne, jak znieczulenie przestanie działać też nic nie boli).

> jesli chodzi o te 2 zabiegi to myslalem ze sa jednak bolesne ;) ktos je
> stosowal ? jakie efekty przyniosly ?

Ja osobiście korzystałem z obu (piaskowanie - bardziej przyjemne niż
nieprzyjemne, usuwanie kamienia też ujdzie - czasem trochę krwi poleci z
dziąsła, ale prawie bezpolesne).

Pozdro
tpokala

6. Data: 2006-12-14 10:30:25

Od: " PP" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co fachowiec, to fachowiec ;)

Chyba fachowiec nie zawsze jest tu najwazniejszy a wiele zalezy od samego
zeba. Ostatnio jak bylem w poczekalni u stomatologa przyszedl facet z malym
synem i przekonywal go, ze nie bedzie nic bolalo. Syn sie bal z poczatku ale
w koncu mu uwierzyl. To co sie dzialo pozniej to nawet nie potrafie dokladnie
opisac. Chlopak wyl przez dobre poltorej godziny w gabinecie, 3 stomatologow
naokolo niego sie ciagle krecilo, chlopaka bolalo bo przestalo dzialac
znieczulenie a dentysci mieli jakis powazniejszy problem - chyba zab przy
wyrywaniu sie ulamal i nie mogli usunac pozostajacej czesci. Wyszedl w
zakrawionym swetrze i o malo sam nie zrezygnowalem z wizyty widzac to
wszystko i slyszac te odglosy.
A co do samego zastrzyku znieczulajacdego to badzmy szczerzy - jest bardzo
nieprzyjemny, ja bym tam wolal zeby mnie juz cos zabolalo anizeli to uczucie
jakie jest przy wstrzykiwaniu jakiegos tam srodka znieczulajacego.

7. Data: 2006-12-14 11:00:20

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " PP" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Chyba fachowiec nie zawsze jest tu najwazniejszy a wiele zalezy od samego
> zeba.

Czy ja wiem...
Niedawno miałam wyrywany ząb z zakrzywionym korzonkiem.
- nic mnie nie bolało, bo chirurg stomatolog (z synkiem też poszłam do
chirurga) po obejrzeniu RTG przewidział trudności i dostałam odpowiednie
znieczulenie
- ząb się oczywiście wyłamał, ale to było przewidziane, w ruch poszła piła i
co to tam było ;) nie patrzyłam, wszystko trwało parę minut (może 10?)
- nic nie było zakrwawione, bo istnieje coś takiego jak ssak i asystentka
dbała o czyste pole operacyjne, zresztą i tak wszyscy byli w "ubrankach".

Więc co fachowiec, to fachowiec :)

> A co do samego zastrzyku znieczulajacdego to badzmy szczerzy - jest bardzo
> nieprzyjemny,

Na pierwszej wstępnej wizycie mieliśmy już umówione, że najpierw będzie
znieczulenie miejscowe dziąsła, a dopiero potem właściwe. Mój mały nawet nie
wie, że był zastrzyk ;) Czytałam też o komputerowych, bezzastrzykowych
sytemach znieczulania, ale nic o nich w praktyce nie wiem.

Pozdrawiam
Jola

8. Data: 2006-12-14 20:33:05

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcarter" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> to jak jest teraz ze znieczuleniem - co czuc po takim zastrzyku ? ;)

Po takim znieczulenie czuć znieczulenie :), i to bardzo długo, chociaż wg
mnie to jest oczywiście sprawa indywidualna. U mnie znieczulenie w dolnej
szczęce (zaraz mnie ktoś poprawi, że jest "żuchwa" i "szczęka"...) trzyma
jakies 4 godziny, natomiast po znieczulaniu górnych zębów po godzinie od
wyjścia od dentysty już nie czuję znieczulenia.

A co do odczuć podcas samego zabiegu to nie czuć bólu, ale świdrowanie w
głowie jest bez zmian :).

A teraz powiem: "No, taki duży chłopiec, a dentysty się boi? Twardym trzeba
być a nie miętkim!"
:)

Maja

9. Data: 2006-12-24 20:54:39

Od: " PP" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałam też o komputerowych, bezzastrzykowych
> sytemach znieczulania, ale nic o nich w praktyce nie wiem.

Ja sie domyslam tej komputerowej metody znieczulania - biora dysk twardy i
uderzaja nim w glowe pacjenta tyle razy, az ten zemdeleje. I wtedy mozna rwac.

Anty-hcv
Błąd lekarza
badanie piersi
Pseudomonas Aeruginosa - jak wytępić tą bakterię?
Re: badanie piersi