Wstyd, a zachowanie.

1. Data: 2008-01-18 10:58:45

Temat: Wstyd, a zachowanie.
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem psychologiem, a zajrzałem gościnnie prosząc o wskazówki w znalezieniu
źródeł.
Rzecz w pewnym wzorcu zachowania: ktoś - często nasz dawny znajomy, przyjaciel, czy
nawet małzonek - kiedys przed nami
się otwierał, wiedzielismy o nim dużo, czasem pomagalismy mu bardzo - i obecnie jakby
odreagowując tamtą przeszłość
przeszedł na pozycję naszego wroga, agresywnie atakujac przy każdej okazji czy bez
okazji.
Jakich słów kluczowych mam użyć, szukając materiałów?
THX

2. Data: 2008-01-18 12:05:42

Temat: Re: Wstyd, a zachowanie.
Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> czy bez okazji.
> Jakich słów kluczowych mam użyć, szukając materiałów?

Zakładam że to realna sytuacja a nie praca pisemna.
Proponuję zapytać go o to wprost.
Może lepiej opisz konkretną sytuację bo z tego co napisałeś powyżej może
wynikać wszystko.
Czy ta osoba zachowuje się tak w stosunku do wszystkich czy tylko do jednej
osoby?
Jeśli do wszystkich to może przechodzi jakiś kryzys.
Jeśli do jednej osoby to może: albo jest na nią wkurzona, albo ma o coś do
niej żal.
Do agresji prowadzi często rosnąca (czasem nawet latami) frustracja, a ta
może brać się (przykładowo w małżeństwie) np. ze zbyt dużej dominacji nad
partnerem lub np. z nieudanego życia sexualnego. W grupie natomiast może być
to powodem braku akceptacji lub spowodowane jakimiś kompleksami.

Pozdrawiam
Vicky

p.s.
Czemu w tytule jest "wstyd"?

3. Data: 2008-01-18 12:56:02

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Bo myslę, że obecne zachowanie jest ze wstydu przed nami, że się pokazało słabośc, że
nie jest się tak doskonałym, jak
to publicznie próbuje się "sprzedać".
Trafiłem kiedyś dawno na artykuł o byłych małżonkach z powyzszymi tezami, i utkwiło
mi w pamięci - że obecne zachowanie
jest powodowane wstydem przed kimś, kto drugiego zna na wylot - ale mi nie chodzi o
małżonków.
To się jakoś tam "po Waszemu" nazywa ;-)
JaC

-----

4. Data: 2008-01-18 13:44:59

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo myslę, że obecne zachowanie jest ze wstydu przed nami,

Nami - to jakaś grupa społeczna?
Rodzina?

> że się pokazało słabośc, że nie jest się tak doskonałym, jak
> to publicznie próbuje się "sprzedać".

DLaczego sprzedać a nie pokazać?

> [...]
> i utkwiło mi w pamięci - że obecne zachowanie
> jest powodowane wstydem przed kimś, kto drugiego zna na wylot - ale mi nie

A o kogo?

Pozdrawiam
Vicky

5. Data: 2008-01-18 13:49:44

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jan 2008 11:58:45 +0100, 666 napisał(a):

> [...]
okazji.
> Jakich słów kluczowych mam użyć, szukając materiałów?

Reguła Chamforta.
Tu masz "na lekko" :
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/regula_chamforta_
48416.html
a dalej szukaj sam :-)

PS. Nie podoba mi się Twój nick. Ale dopuszczam, że przez przypadek i z
powodu zwykłej niewiedzy użyłeś właśnie tych cyfr...
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

6. Data: 2008-01-18 15:22:37

Od: "\"! JÓSEF ! PIŁSÓCKI !\"" <PIŁSÓC...@W...PATRIÓTA> szukaj wiadomości tego autora

> ktoś - często nasz dawny znajomy, przyjaciel, czy nawet małzonek - kiedys
> przed nami
> się otwierał,

tfoja stara sie przedemnom otfiera

7. Data: 2008-01-18 15:23:49

Od: "\"! JÓSEF ! PIŁSÓCKI !\"" <PIŁSÓC...@W...PATRIÓTA> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> PS. Nie podoba mi się Twój nick. Ale dopuszczam, że przez przypadek i z
> powodu zwykłej niewiedzy użyłeś właśnie tych cyfr...

skont ma on wiedzieć rze to obwut tfojej dópy?

8. Data: 2008-01-18 17:31:47

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> Nie podoba mi się Twój nick. Ale dopuszczam, że przez przypadek
> i z powodu zwykłej niewiedzy użyłeś właśnie tych cyfr...

Oj, oj, nie przesadzaj. Nie powinnaś używać internetu, bo www
odpowiada liczbie Bestii :>

--
Pozdrawiam - Aicha

9. Data: 2008-01-18 17:48:28

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Jan 2008 18:31:47 +0100, Aicha napisał(a):

> Oj, oj, nie przesadzaj. Nie powinnaś używać internetu, bo www
> odpowiada liczbie Bestii :>

Nie, www to skrót od World Wide Web.
Natomiast 666 to powszechnie znany symbol, nie stosowany dla innych
informacji, niż ta jedna właśnie, czyli symbol szatana. Więc nie mów mi, że
sobie ktoś tak, ot, go uzywa. Www - to też nie przypadek, a co do bestii -
nie znam bajek, którymi sie interesujesz... w konkursie wiedzy o Harrym
Potterze też brać udziału nie mam zamiaru :-)

10. Data: 2008-01-18 17:52:19

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> Www - to też nie przypadek, a co do bestii -
> nie znam bajek, którymi sie interesujesz...

No tak, bo to bajki nie dla grzecznych dzieci - o żydowskich
literkach. Ty nie powinnaś ich znać ;P

--
Pozdrawiam - Aicha

Najlepsza ksiazka o...
Syndromy...
Ona LUBI być Polką...
Chopy, bójta się - mój ulubiony temat ;-)
Re: SENNIK EGIPSKI...