Wtórna cukrzyca

1. Data: 2006-03-31 20:41:14

Temat: Wtórna cukrzyca
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie: do domu wrócił pacjent po 2 miesiecznym pobycie w szpitalu z
rozpoznaną marskością wątroby (marskosc objeła jakies 30% miąższu
wątroby,pozostała część jest zdrowa). Aktualnie wątroba rozpoczęła
pracę,pacjent nie musi juz przyjmowac leków dożylnie.Oczywiscie ostra dieta
wątrobowa,duzo lezenia i spokoju. Niestety wdała sie juz w szpitalu cukrzyca
którą lekarz określił jako "cukrzycę wtórną". Poczytałem na ten temat
duzo,chodzi tu pewnie o cukrzycę polekową.W kazdym razie aktualnie przed
kazdym posilkiem pacjent musi badac poziom cukru i otrzymuje insuline. Pytanie
mam krotkie: czy taka cukrzyca,skoro jest wtórna,cofnie się czy tez juz
pozostanie nieodłącznym towarzyszem życia pacjenta. Dzieki za info.

2. Data: 2006-03-31 21:37:42

Temat: Re: Wtórna cukrzyca
Od: "EMU" <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Cukrzyca wtórna, to tzw. cukrzyca będąca wynikiem innej choroby. (np.
zaburzeń hormonalnych, jak u mnie)
Czy jest wyleczalna? hmmm..niektórzy lekarze twierdza, ze tak, gdy wyleczy
sie chorobę podstawową, która ja wywołała, ale chyba przeważa pogląd, ze to
choroba do konca zycia. Niestety :(
Pozdr. EMU

3. Data: 2006-04-01 12:17:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 31 Mar 2006 a...@p...onet.pl wrote:

> wątrobowa,duzo lezenia i spokoju. Niestety wdała sie juz w szpitalu cukrzyca
> którą lekarz określił jako "cukrzycę wtórną". Poczytałem na ten temat
> duzo,chodzi tu pewnie o cukrzycę polekową.

a nie cukrzyca towarzyszaca marskosci?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2006-04-01 23:25:57

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Mam pytanie: do domu wrócił pacjent po 2 miesiecznym pobycie w szpitalu z
> rozpoznaną marskością wątroby (marskosc objeła jakies 30% miąższu
> wątroby,pozostała część jest zdrowa).

Jakby była zdrowa to pacjentowi nic by nie było. Mona zyc majac nawet mniej
niz 50% watroby. Poza tym jakas dziwna ta marskosc. Dotknęła tylko czesc
watroby?

> [...]
> którą lekarz określił jako "cukrzycę wtórną". Poczytałem na ten temat
> duzo,chodzi tu pewnie o cukrzycę polekową.

Raczej nie. Wtórna bo zwiazana z choroba watroby

5. Data: 2006-04-02 19:08:54

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niz 50% watroby.  Poza tym jakas dziwna ta marskosc. Dotknęła tylko czesc

Tzn z tego co powiedzial lekarz to 50-60% wątroby nie wykazuje zmian
marskich,natomiast reszta tak,wiec z tego wyciagnalem wniosek co do tych 30%.
Natomiast rzeczywiscie,ta cukrzyca towarzyszy tej marskości. Czy oznaka tego
ze chory regularnie oddaje mocz,brak jest wodobrzusza oraz brak obrzęków nóg
(3 tygodnie temu nogi wyglądały okropnie) ma bardzo duzy apetyt ze az trzeba
mu tlumaczyc ze dopiero kolacja bedzie za 2h to czy to oznacza ze jako tako
wraca do formy? Aha,wykryto dwa drobne żylaki przełyku a poniewaz są one zbyt
drobne (sorry ze pisze jak laik ale wlasnie nim jestem) to zdecydowano ze nie
bedzie potrzeby ich operowania endoskopem (tak sie chyba nazywa ten sprzęt).

Czy lecytyna naprawde pomaga?
Czy skierowanie do gastroenterologa jest ważne do gastrologa?
próba wątrobowa
Co na mdłości(nie ciąża)