Wybór spośród leków przeciwzapalnych

21. Data: 2009-02-12 09:53:57

Temat: Re: Wybór spośród leków przeciwzapalnych
Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i wróciłem od laryngologa...

Tym razem nie ma E.Coli w wyniku posiewu z gardła, są natomiast:
- staphylococcus aureus (metycylinowrażliwy)
- streptococcus alfa-haemolyticus
- neisseria sp.

Dostałem wskazanie, aby to porządnie przeleczyć:
- Bactroban 2% maść do nosa (cholernie drogi lek)
- Polyvaccinum Mite krople do nosa (trudno osiągalny)

W razie braku poprawy, amoksycylina do wprowadzenia po tygodniu.

Dodam, że w chwili obecnej nie ma infekcji, ale jest ciągły katar spływający
po tylnej ściance gardła.
Rok temu wyszło "zgrubienie błony śluzowej zatok szczękowych" w RTG zatok.

Będę wdzięczny za komentarze, bo sposób przeprowadzenia wywiadu przez lek.
laryngologa mnie nie przekonywał.

Pozdrawiam,
Pan Łoś.

22. Data: 2009-02-12 18:48:57

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Feb 2009 23:43:51 +0100, gargamel wrote:

> no włąśnie, czyli ganiac się nie chce, ale za to gadać jakie to wirusy
> straszne, jakie maja wielkie oczy, że szczepic sie trzeba to już jak
> najbardziej, trochę to przypomina polowanie na czarownicę, nikt jej nie
> widział ale każdy słyszał:O(

Rozumiem, że postulujesz powrót do czasów kiedy choroby wywoływały
miazmaty tudzież tzw. złe spojrzenie? :)

Bakterii lekarz też nie gania, zwłaszcza w ambulatorium - chyba, że musi
- a jakoś nie spowodowało to ich zniknięcia z powierzchni ziemi. A takie
na przykład szczepienia - a i owszem, wirus ospy na przykład zasadniczo
uległ eradykacji (chyba że Rosjanie albo inni terroryści (ironia
zamierzona) postanowią go wypuścić na wolność).

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

23. Data: 2009-02-12 18:54:55

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel pisze:

> [...]
> straszne, jakie maja wielkie oczy, że szczepic sie trzeba to już jak
> najbardziej, trochę to przypomina polowanie na czarownicę, nikt jej nie
Ojoj jakie święte oburzenie na złych dochtorów... trzeba rozdać im te
mikroskopy, i niech, dranie, szukają!

--
Krzysiek, EBP
Satrapa jest wcielonym postępem.

24. Data: 2009-02-15 09:13:33

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Feb 2009 02:31:24 +0100, gargamel wrote:

> przypomniała mi się sytuacja z dzieciństwa, miałem gardło czerwone i
> spuchnięte, katar i kaszel i zrobili mi wymaz z gardła i nic nie wyrosło,
> możesz to sobie wyobrazić?:O(dlatego też nia mam przekonania:O)

Jeśli to była infekcja wirusowa, to niby co miało wyrosnąć?
Wirusy owszem, można hodować, ale robi się to zupełnie inaczej, niż w
przypadku bakterii i w żadnym wypadku nie jest to postępowanie rutynowe.
Dlaczego - odsyłam do szkoły podstawowej.

m.

25. Data: 2009-02-15 19:13:42

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niesteroidowe leki przeciwzapalne NIE LECZĄ infekcji, zatem ani
> paracetamol, ani aspiryna, ani inny obuprofen NIE WALCZĄ Z CHOROBĄ.
Jesteś debilem.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

26. Data: 2009-02-15 19:27:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Feb 2009 20:13:42 +0100, Stokrotka wrote:

> Jesteś debilem.

Jak to było?..

Być nazwanym idiotą przez kretyna, to wyrafinowana przyjemość, którą
potrafią docenić tylko smakosze.

A z ust niesławnej Stokrotki - tym bardziej przyjemność większa :)

m.

27. Data: 2009-02-15 19:41:00

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Być nazwanym idiotą przez kretyna, to wyrafinowana przyjemość, którą
> potrafią docenić tylko smakosze.
> A z ust niesławnej Stokrotki - tym bardziej przyjemność większa :)
Marku, myślę, że zaszczyt tym większy, że w słowie "debil" błędu jednak
nie popełniła. Na Twoim miejscu zastanawiałbym się, jak nie znając
adresu, wysłać wieńce, stokrotek oczywiście.

--
Krzysiek, EBP
W Polsce za humanistę uchodzi nie ten, kto zna łacinę i grekę, ale ten

28. Data: 2009-02-15 19:46:34

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Feb 2009 20:41:00 +0100, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> Marku, myślę, że zaszczyt tym większy, że w słowie "debil" błędu jednak
> nie popełniła. Na Twoim miejscu zastanawiałbym się, jak nie znając
> adresu, wysłać wieńce, stokrotek oczywiście.

:) Lepiej nie. Stokrotka znana jest z paranoicznych skłonności, jeszcze
pomyśli, że ją namierzam :D

m.

29. Data: 2009-02-15 21:54:27

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał:
> Jeśli to była infekcja wirusowa, to niby co miało wyrosnąć?

nie wiem, ziemniaka przynajmniej, albo pantofelka

> Wirusy owszem, można hodować, ale robi się to zupełnie inaczej, niż w
> przypadku bakterii i w żadnym wypadku nie jest to postępowanie rutynowe.
> Dlaczego - odsyłam do szkoły podstawowej.

nie szefc tylko medyk to robił więc powinien wiedzieć jak hodowac bakterie
czy wirusy

30. Data: 2009-02-15 22:04:54

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Feb 2009 22:54:27 +0100, gargamel wrote:

> nie szefc tylko medyk to robił więc powinien wiedzieć jak hodowac bakterie
> czy wirusy

Murzyn, potrzebuje... kurna, jakby to... Ooo - wiem. Murzyn, patrz:
DUDEK. Beckham. Takie okrągłe. Rozumisz?...
- A ball? You mean football?
- No! Piłka. To teraz uważaj, Murzyn: DO METALU!

Hodowanie bakterii przeprowadza się w określonym celu, nie dla sportu i
nie po to, żeby potwierdzić, że bakteria jest - bo że jakaś jest, to z
reguły wiemy. Bakterie sieje się po to, żeby sprawdzić co je
najskuteczniej zabija - czyli mówiąc bardziej konkretnie - zrobić
antybiogram.
W przypadku wirusów problem polega nie tylko na tym, że wymagają one
żywego podłoża i jest to cholernie trudne, pracochłonne, drogie i trwa
długo. Leki wirusobójcze działające na najpopularniejsze patogeny
wywołujące sezonowe infekcje po prostu nie istnieją, więc jakakolwiek
hodowla mija się z czymkolwiek, nie tylko z celem.

Jeśli doktor zlecił Ci posiew, a ten wyszedł jałowy, to mozliwości jest
kilka, ale dwie najbardziej prawdopodobne: 1. Posiew był źle pobrany; 2.
posiew był JAŁOWY, bo w gardle mieszkały WIRUSY. Które na podłożu dla
bakterii NIE ROSNĄ. Amen.

Jeśli tego też nie rozumiesz, to ja kapituluję, nie potrafię prościej :)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

PZU - odszkodowanie
czy trzeba się się szczepić? WZW B
Laskotanie w nerce?
Program Brainiac-glupie pytanie 2/2