Wyciszenie mieszkania - są jakieś normy?

1. Data: 2003-11-24 20:39:19

Temat: Wyciszenie mieszkania - są jakieś normy?
Od: "Michał Witkowski" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Piszę tu pierszy raz, więc poproszę o link do FAQ grupy jeśli jest.
Mam nadzieję, że znajdę tam odpowiedź na swoje pytanie. Jeśli nie, to
poproszę szanownych grupowiczów.

Mam następujący problem. Mieszkam w W-wie, w starym 10-piętrowym bloku na
Mokotowie. Moim problemem jest akustyka wnętrza. Jakieś jaja. Kupiłem
mieszkanie 1,5 roku temu. Bardzo fajny układ, miła okolica, tylko t
aakustyka. W moim mieszkaniu słychac normalne rozmowy sąsiadów tak, jakby
odbywały się one za ścianą!!! Kupiłem wykładzinę ale to na nic. Jeśłi tylko
ktoś na dole się głośniej śmieje, u mnie az dudni. Mam małe dziecko, więc
rozumiecie sami....
Czy są jakieś normy wyciszenia? Czy można od spółdzielni wymagac jakis prac,
które unormowały by sytuację? A może znacie jakieś metody, którymi sa
mógłbym wyciszyć mieszkanie? Mam już tego dosyć, jak słysz glośniejsza
rozmowe u sąsiadów serce mi szybciej bije - nerwicy się jakiejś nabawię
;-)))

Licze na morze odpowiedzi,

Pozdrawiam,

Michał Witkowski

1. Data: 2003-11-25 09:33:57

Temat: Re: Wyciszenie mieszkania - są jakieś normy?
Od: edymon <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał Witkowski napisał:
> Mam następujący problem. Mieszkam w W-wie, w starym 10-piętrowym bloku na
> Mokotowie. Moim problemem jest akustyka wnętrza.
Mam to samo, blok 1,5 roku, 3 pietra, dwie klatki, 24 mieszkania - w
sumie bardzo kameralnie i powinno byc milo. Sasiedzi jednak byli
bucowaci. Teraz juz zdecydowanie lepiej, od kiedy wyprowadzila sie moja
sasiadka - gwiazda Halina Mlynek vel. Mlynkova. Zamieszkali nad nami
bardzo mili i cisi ludzie, ktorzy nie puszczaja muzyki do 4 rano, nie
"szepcza" do siebie teatralnie, ze slychac w calym bloku. Ewentualnie
slychac tylko tupanie.

Edytka-

1. Data: 2003-11-25 15:00:16

Temat: Odp: Wyciszenie mieszkania - są jakieś normy?
Od: "Jaga" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo mili i cisi ludzie, ktorzy nie puszczaja muzyki do 4 rano, nie
> "szepcza" do siebie teatralnie, ze slychac w calym bloku. Ewentualnie

No i co z tego wynika?

1. Data: 2003-11-25 17:52:50

Temat: Re: Odp: Wyciszenie mieszkania - są jakieś normy?
Od: edymon <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jaga napisał:

> No i co z tego wynika?

Ze to cholernie duzo zalezy od sasiadow. Dziwie sie, ze nie rozumiesz...

Edytka-

1. Data: 2003-11-26 11:45:04

Od: Ewka <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam następujący problem. Mieszkam w W-wie, w starym 10- piętrowym
> bloku na Mokotowie. Moim problemem jest akustyka > wnętrza.

Mam ten sam problem (też stary 10-piętrowiec). Właśnie kupiłam
mieszkanie i przysłuchuje się oddgłosom zza ścian. U mnie to akurat
pewnie nie przekraczają żadnych norm - ja po prostu lubię ciszę :)
Wymyśliłam żeby zrobić w pokojach które graniczą z sąsiadami izolacje z
wełny mineralnej przy użyciu płyt gipsowo-kartonowych i profili
(niestety zabiera to pare centymetrow z powierzchni - pewnie ok. 8).
Chyba podobnie można izolować sufit. Nie wiem co z podłogami, może pod
tą wykładzinę należy coś jeszcze położyć. Mam nadzieje że u mnie to
zadziała - mam sypialnie obok klatki schodowej :/ Wiem, że to nie
wyeliminuje dźwięków przenoszonych przez konstrukcje budynku, ale na to
już chyba nie ma rady.

--
Ewka

Archiwum grupy --- pl.rec.dom ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

1. Data: 2003-11-28 00:25:33

Od: "J23" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mógłbym wyciszyć mieszkanie? Mam już tego dosyć, jak słysz glośniejsza
> rozmowe u sąsiadów serce mi szybciej bije - nerwicy się jakiejś nabawię
Prawo budowlane wymaga zachowania norm PN, a wymagania dotyczące jakości
akustycznej obiektu zawarte są w polskiej normie: PN-B/02151/3:1999 Akustyka
Budowlana. Ochrona przed hałasem w budynkach. Izolacyjność przegród w
budynkach oraz izolacyjność elementów budowlanych. UWAGA! Ta norma weszła w
życie 1 stycznia 2001 roku.
Poprzednie niewiele sie roznily, de facto.

Normy sa i to dosyc rygorystyczne - tlumienie 52 db pomiedzy mieszkaniami -
powinno wystarczyc do normalnego zycia.
Problem w tym ze nikt ich nie przestrzega. A zwlaszcza budowlanicy.
Architekci-projektanci tez rzadko maja o tym blade pojecie.
Poza tym: grubsze sciany => mniejszy zysk developera = tzw "wolny rynek"

Dochodzenie swego najlepiej na drodze sadowej - oprzec nalezy na ekspertyzie
akustycznej (duuuuzooooo sobie licza panowie za badanie, zbyt duzo ok rzedu
co najmniej kilkuset zl /sciana). Zmudne ale w perspektywie skuteczne (jesli
ktos wierzy polskim sadom).

Samemu mozesz wyciszac - ale pamietaj : halas (zwl. powietrzny) nalezy
tlumic w miejscu powstawania - kiedy wejdzie w material to juz ciezko go
wygluszac, bo do Ciebie dociera praktycznie ze wszystkich stron.
Dlatego duzo zalezy od tego jakich ma sie sasiadow. Niestety.

1. Data: 2003-11-28 08:16:20

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

edymon <e...@S...pl> napisał(a):

> Ze to cholernie duzo zalezy od sasiadow. Dziwie sie, ze nie rozumiesz...

Ale nie w tym przypadku. Inicjator wątku nic nie pisał, jakby miał
szczególnie uciążliwych sąsiadów, wspominał, że słychać normalną rozmowę -
chyba nie oczekujesz, że ludzie przestaną rozmawiać w swoich mieszkaniach? W
związku z tym problemem tu nie są sąsiedzi, tylko "naturalna" akustyczność
bloku.

Rozumiem, że chciałaś na kolejnej już grupie pochwalić się mieszkaniem pod
Halinką Mlynkovą, ale trzymajmy się tematu, co?

JoP

1. Data: 2003-11-29 03:29:50

Od: "Anna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo mili i cisi ludzie, ktorzy nie puszczaja muzyki do 4 rano, nie
> "szepcza" do siebie teatralnie, ze slychac w calym bloku. Ewentualnie

Witam!

Jak gwiazda urodzi dziecko to może zrobić się nieco głośniej :-) A swoją
drogą myślałam, że w nowych budynkach już nie ma takich problemów z akustyką
jak w blokach z wielkiej płyty.

Pozdrawiam, Ania

1. Data: 2003-11-29 20:37:26

Od: edymon <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna napisał:

> Jak gwiazda urodzi dziecko to może zrobić się nieco głośniej :-) A swoją
> drogą myślałam, że w nowych budynkach już nie ma takich problemów z akustyką
> jak w blokach z wielkiej płyty.

Wyprowadzila sie z mezusiem we wrzesniu i sprzedali mieszkanie bardzo
cichej i spokojnej parze po 40-stce. Beda teraz darli ryja komus w
Warszawie (wspolczuje) Spokoj i pelen relaks panuje teraz w naszym
mieszkaniu:-)Czasami tylko slychac jak tupia.

Edytka-

1. Data: 2003-12-01 08:00:36

Od: "rafal grynfelder" <r...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak gwiazda urodzi dziecko to może zrobić się nieco głośniej :-) A swoją
> drogą myślałam, że w nowych budynkach już nie ma takich problemów z
akustyką
> jak w blokach z wielkiej płyty.

hahahaha...nowy blok oddany pol roku temu.
ja slysze sasiadow zza scieny nawet jak glosniej rozmawiaja, oni mni enie
slysza wcele nawet jak krzycze....

spier. akustyka.

kołdra puchowa
pranie dywanów itp(?)