Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?

21. Data: 2001-01-05 17:11:02

Temat: Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Od: "jack" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedys tez sie upuszczało krew dla zdrowotnosci i wsadzało dzieci do pieca
na 5 zdrowasiek...........
kumasz?

22. Data: 2001-01-05 17:51:55

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Gadomska" <m...@a...net> napisał w wiadomości

| A cielęcina to nie jest przypadkiem "młoda" wołowina?

Ponoć cielak chyba do 3 roku jest bezpieczny pod względem
prionów/BSE/C-J.

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

23. Data: 2001-01-05 18:38:52

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gandalf" <G...@v...pl> wrote in message
...ciach...
> Delikatnie mówiąc, to nie są najnowsze i najpełniejsze informacje.
> Bo to tzw. białko "NIEPELNOWARTOSCIOWE" można przerobić...

"Marcin 'Cooler' Kulinski" <k...@i...pwr.wroc.pl> wrote in message

...ciach...
> Wartosc odzywcza soi moze zostac zwiekszona dzieki laczeniu jej z ryzem,
> makaronem lub chlebem, w ktorych to produktach wystepuja inne, wzajemnie
> uzupelniajace sie aminokwasy...

Gandalf i Marcin proponuja w zasadzie to samo - zamiast czekolady
prawdziwej - wyrob czekoladopodobny(jeden pisze- "przerobic", drugi
pisze-"polaczyc"). Tylko ja sie pytam - po co???
Po co mieszac, dokladac, uzupelniac- jesli w bialku zwierzecym jest to
czego rosnace krasnoludki najzwyczajniej w swiecie potrzebuja do rozwoju
.Czy to tak trudno pojac?.
To Wy - wegetarianie, weganie- musicie tak kombinowac aby nie zubozyc
wlasnego organizmu o cenne skladniki. I dobrze, że w ten sposob dbacie o
wlasne zdrowie.My, zwyczajni wszystkozercy, siegniemy po bialko
zwierzece...tak zwyczajnie bez zadnej ideologii- bo chcemy no i lubimy.
Nie jest moja intencja aby grupa kulinarna poroznila sie z wielbicielami
wegetarianizmu. Do tej pory zylismy w symbiozie i w przeciwienstwie do
optymalnych nigdy nie bylo nachalnej agitki. Z ciekawoscia przeczytalam
przepis vege- wojmata na awokado i sezam ( co do chleba?) i Gandalfa tez.
Jednakowoz pozwole sobie zacytowac Sadyla: "nie uszczesliwiajcie na
sile ludzi, ktorzy mysla inaczej niz Wy.

pozdrawiam z sympatia Jola

24. Data: 2001-01-05 20:52:03

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:9345l7$s4t$...@n...tpi.pl...
[...]
> Moja babcia mawiała, ze jak gospodarz na wsi je kurę, to albo kura
chora,
> albo gospodarz...
Dobrze babcia mówiła, dobrze...
> Taka opinia nie mogła być bezpodstawna i oparta jest na wieloletnich
> doświadczeniach ludzi...[...]
... ale czasy się zmieniły i gospodarze też. Tę chorą sprzeda w mieście
a za zarobione pieniądze kupi w sklepie dwie już oskubane. ;-))
pozdr Jerzy

25. Data: 2001-01-05 21:10:21

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jack <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:934vrp$gae$...@n...tpi.pl...
> kiedys tez sie upuszczało krew dla zdrowotnosci i wsadzało dzieci do
pieca
> na 5 zdrowasiek...........
> kumasz?
Ciemnogród?
Zapomniałeś o pijawkach. Dzisiaj powraca się do tych metod. Dlaczego?
Zapytaj.
podr. Jerzy

26. Data: 2001-01-05 21:15:50

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:935478$r95$...@n...tpi.pl...
[...]
> .Czy to tak trudno pojac?.
> To Wy - wegetarianie, weganie- musicie tak kombinowac aby [...]
Ciekawe dlaczego to właśnie krowy wegetarianki zapadły na tę dziwną ludzką
chorobę?
pozdr. Jerzy

27. Data: 2001-01-05 21:20:51

Temat: Wyjasnienie Bylo: Re: Czy rosol na miesie jest zdrowy?
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Busk" <m...@h...com> skrev i meddelandet
> Czy rosol na miesie jest zdrowy? Czy mozna go podawac dzieciom? Jesli
> tak: od ktorego miesiaca / roku zycia?
>
> dzieki, magda

Kilka slow wyjasnienia:
Na pl.soc.dzieci pojawily sie ost. wypowiedzi, sugerujace, ze to
trucizna ("rosol zawiera puryny", "szkodzi na nerki"). Poniewaz nigdy
sie z tym nie spotkalam i bylo to dla mnie zaskoczenie, chce sie
dowiedziec jak to jest z ta szkodliwoscia. Do tej pory wiedzialam, ze
podaje sie go ciazko chorym, czesto stanowi podstawe wielu potraw... Nie
pytam, czy rosol jest smaczny.

Pozdrawiam, mb

28. Data: 2001-01-05 21:31:21

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ponoć cielak chyba do 3 roku jest bezpieczny pod względem
> prionów/BSE/C-J.

U cielat do 30 m-ca zycia nie wykryto jeszcze prionow, podobno...
***********
Iwa
***********

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

29. Data: 2001-01-05 22:03:19

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <k...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L napisał(a) w wiadomości: <935478$r95$1@news.tpi.pl>...

> [...]
> Po co mieszac, dokladac, uzupelniac- jesli w bialku zwierzecym jest to
>czego rosnace krasnoludki najzwyczajniej w swiecie potrzebuja do rozwoju

Wycielas duza czesc mego postu, w dodatku te najwazniejsza. Tak jak i soja,
tak rowniez i mieso nie jest _idealnym_ zrodlem bialka, ktore nie wymagaloby
wzbogacenia w celu optymalnego wykorzystania przez organizm. Jednak glownie
chodzilo mi o obalenie _mylnego_ pogladu, ktory glosi o pelnowartosciowosci
wszystkich bialek pochodzenia zwierzecego i niepelnowartosciowosci bialek
roslinnych. Takie twierdzenia po prostu nie maja naukowych podstaw. A to,
czy dane zrodlo bialka traktuje sie jako "czekolade" czy "wyrob
czekoladopodobny", jest sprawa czysto subiektywna i jako takie nie
kwalifikuje sie na argument w merytorycznej dyskusji.

Pozdro,
Cooler

30. Data: 2001-01-05 22:28:09

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gandalf <G...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a55c5d1$...@n...vogel.pl...
> [...]
> Delikatnie mówiąc, to nie są najnowsze i najpełniejsze informacje.
[...]

> Bo to tzw. białko "NIEPELNOWARTOSCIOWE" można przerobić
> bez problemu na "PELNOWARTOSCIOWE", po prostu łącząc różne
> rośliny - łączymy roślinę która ma nadmiar jakiegoś aminokwasu z
> taką, która ma jego brak i wychodzi coś, co jest tak samo, albo i
> bardziej "wartościowe" jak mięso.
> Tradycyjny już chyba zestaw, to zbożowe+strączkowe.
> A po drugie, chyba nawet nie ma sensu specjalnie się tym przejmować,
> bo np. na stronie PCRM (Komitet Lekarzy dla Odpowiedzialnej Medycyny):
ian_kids.html
> [...]
> requirements, providing all essential amino acids, even without
> intentional combining or "protein complementing" as long as
> calorie intake is also adequate"
> czyli (zgrubne tłumaczenie):
> "Dieta składająca się ze składników roślinnych łatwo zaspokaja
> zapotrzebowanie na białko, dostarczając *wszystkich* egzogennych
> aminokwasów, *nawet* bez łączenia, lub "komplementowania
> białek", o ile wartość kaloryczna pokarmów jest wystarczająca"
> Pozdrawiam,
> Gandalf (AB)
> P.S. Aha, a aby dużo jest tego białka w rosole?

Gdybym nie był "ludożercą", to już dawno bym cię zjadł!
A tak masz szczęście, że jesz roślinki, nie wiedziałbym czym cię doprawić.
Niedaleko, mieszkają ode mnie właśnie takie oszołomy, dziecko rówieśnik
mojego [11 lat] jest niższe o ok. 20 cm. To tak jak Japończycy 30 lat
temu.! -(((
;-)))
pozdr Jerzy

cilest