Wykonczenie mieszkania

1. Data: 2001-05-13 16:57:54

Temat: Wykonczenie mieszkania
Od: "Andrzej Zbierzchowski" <n...@o...spamerze> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Wszystkim!
Pod koniec roku odbieramy mieszkanko - stan surowy, no i trzeba będzie jakoś
to wykończyć. Największy dylemat stanowią podłogi, mam do wyboru kilka
rozwiązań, różnie kosztujących i perspektywę samodzielnego układania, a
trzeba Wam wiedzieć, że to będzie mój pierwszy raz ;))). Biorąc za kryteria
trudność ułożenia, trwałość i sposoby późniejszej konserwacji co byście
doradzili:
a) Panele
b) Wykładzinę dywanową
c) Lentex
d) Parkiet
e) Deskę podłogową
I oczywiście proszę o uzasadnienie swojej sugestii.
Acha, jeszcze jedno: Gdzie na necie znaleźć jakieś "Howto" dot. prac
wykończeniowych (glazura, terakota, podłogi itp).
Z góry dzięki za informacje i porady...
--
Pozdrawiam - A. Z.
mail me: a...@c...net.pl

1. Data: 2001-05-13 20:36:22

Temat: Re: Wykonczenie mieszkania
Od: "Peter Wolf" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <n...@o...spamerze> napisał w
wiadomości news:3afebd13$1@news.vogel.pl...
> Cześć Wszystkim!
> Pod koniec roku odbieramy mieszkanko - stan surowy, no i trzeba [cut]

> a) Panele
Średnia cena, raczej proste w montażu, jednak niezbyt trwałe - trzeba uważać
przy użytkowaniu. Oczywiście zależy to jeszcze od producenta.

> b) Wykładzinę dywanową
He, he - to najprostsze i chyba najtańsze. Raczej trudno to porównywać do
pozostałych.
> c) Lentex
Nie wypowiadamn się bo nie wiem :(

> d) Parkiet
Polecam, jednak jest to droga sprawa. Do ceny parkietu w sklepie musisz
doliczyć jeszcze niemal drugie tyle za ułożenie+lakierowanie. Oczywiście
wykluczam, abyś mógł to zrobić sam, jeżeli nie miałeś wczesniej z tym do
czynienia - straty mogą być znacznie wyższe niż koszt usługi. Parkiet,
dobrze ułożony i polakierowany jest bardzo trwałym elementem podłogi, dobrze
izoluje i estetycznie wygląda (kwestia gustu - of course). Zawsze po
kilku(nastu) latach można cyklinować i jest jak nowy. Panele tego nie mają.
Dobór gatunku - raczej kwestia gustu. Klasa jakości - polecam II.

> e) Deskę podłogową
Tańsza niż parkiet i prostsza w ułożeniu - z powodzeniem mozna to zrobić
samemu, trzeba być jednak dokładnym. Źle ułożone mają szpary i po kilku (lub
wcześniej) latach będą skrzypiały. Mam na myśli deski podłogowe z litego
drewna na pióro i wpust, gr.28mm. Mozna zastosować tzw. deskę "Bar"
(produkuje ją Barlineckie Przeds.Przem. Drzewnego). Też na pióro i wpust,
jednak jest dużo cieńsza od tradycyjnej deski, jej lewa strona składa się
zazwyczaj z drewna sosnowego, a na prawej jest tylko "szlachetna" okleina
typu dąb, buk, jesion, itp. Nie można jej cyklinować. Plusem jest to, że
jest to tzw. podłoga pływająca - nie klei jej się do podłogi, co pozwala po
pewnym czasie (przeprowadzka, albo jak się znudzi ;) zabrać ją ze sobą.
Pozdrawiam
Peter Wolf

1. Data: 2001-05-14 05:40:59

Od: "Zbigniew \"Ksiadz\" Wantuch" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Zbierzchowski" pyta w wiadomości news:3afebd13$1@news.vogel.pl...

> a) Panele

Są tanie i ładne, ale stosunkowo mało trwałe. W zależności od firmy maja określony
cykl trwałości (nie wiem dlaczego podawany jako 3000 lub 6000 cykli - ale pan w
firmie układającej nie potrafił mi powiedzieć czego).
Niestety - z czasem się wycierają, szczególnie w miejscach gdzie się najwięcej
chodzi i wyłazi spod okleiny płyta. Zaletą bezsprzeczną jest jednak stosunkowo
niska cena.

> b) Wykładzinę dywanową

Mało trwała, nawet porządnych firm - (ja mam Armstronga, w cenie 110 zł/m2 +
ułożenie. Mam ją 3 lata i należałoby ją wymienić). Trudna do czyszczenia (kawa,
pies), a po ewentualnej wymianie zabrudzonych fragmentów będzie i tak widać nowsze
części. Generalnie - nieopłacalne w mieszkaniu.

> c) Lentex

Nie używałem, nie mpgę się wypowiedzieć.

> d) Parkiet

Drogi, ale najlepszy. Jeśli wybierzesz np. dąb klasy I (tj. 22 mm, a nie 16) to po
porządbym ułożeniu, przy założeniu, że drewno na klepki było dobrze wysezonowane
masz podłoę na lata.
Po 7-10 latach uzytkowania cyklinujesz, lakierujesz i masz nową podłogę. No, ale
cena (niwe wiem jak w innych regionach kraju, ale w Zielonje Górze 1 m2 kosztuje
około 75-100 zł + drugie tyle za ułożenie.

> e) Deskę podłogową

Przypuszczam, że jest porónywalna z parkietem jeśli chodzi o trwałość, poczywiście
w zależności od gatunku drewna. Nnie wiem jak to wygląda cenowo, ael przypuszczam,
że jest tańsze od klepki parkietowej.

Z wyrazami -

--
Zbigniew Wantuch
z...@p...com.pl

1. Data: 2001-05-14 06:47:26

Od: "SEB" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> c) Lentex
Rozumiem, ze masz na myśli wykładziny PCW. Polecam, są
tanie, trwałe i do tego estetyczne. Dzisiejsze wykładziny
PCW to juz nie to samo co lentex. Znajdziesz tysiące wzorów,
różne grubości i klasy wytrzymałości. Warunek - idealna
posadzka. Teorię znajdziesz pod adresem np.
http://www.komfort.pl/porady/w_elasty/menu.htm. Myślę, że są
dużo lepsze od paneli. Poprzednio mieszkaliśmy w wynajetym
mieszkaniu, gdzie właściciel też wyłozył podłogę taką
wykładziną. Teraz, w naszym mieszkaniu nie mieliśmy
wątpliwości - wykładzina. Oczywiscie marzy nam się parkiet,
ale niestety jest za drogi. Inne rozwiązanie, które
powinniście wziąc pod uwagę to terakota. Mój znajomy wyłozył
całe mieszkanie terakotą i jest b. zadowolony, zwłaszcza z
trwałości.

Sebastian

1. Data: 2001-05-14 07:30:19

Od: "KrzysieK" <s...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

| a) Panele

Powszechna opinia - bardzo proste w montażu ale trzeba pamiętać o właściwym
przygotowaniu posadzki. Nawet niewielkie różnice poziomu spowodują
powstawanie szczelin w trakcie układania (widoczne szczególnie na jasnych
podłogach np.buk biały - efektowne ale wymagające b.dużej staranności).
Trzeba uważać też na wypływy nadmiaru kleju. Nieusunięty w trakcie ukladania
pozostawia trwałe ślady (widok nieciekawy) Jeżeli chodzi o trwałość - znane
mi podłogi z 3-4 letnim okresem eksploatacji wyglądają jak nowe. Z kolei
widziałem podłogę po długotrwałym moczeniu (gwałtowne opady deszczu i
otwarte okno) - w trakcie osuszania nastąpiło rozwarstwienie powierzchni
"roboczej"... :-(

| b) Wykładzinę dywanową
| c) Lentex

Nie jestem zwolennikiem. Wykładziny są bardzo trudne w utrzymaniu (kurz,
pyłki, roztocza, itp.), co nie jest zbyt ciekawe (szczególnie dla małych
dzieci). Czyszczenie za pomocą "cudownych odkurzaczy" na mokro to półśrodek
i efekt na parę dni. Miałem to przez kilka lat i nigdy więcej.

| d) Parkiet

Patrz Peter Wolf - zgadzam się.

| e) Deskę podłogową

Deska barlinecka - ciekawe rozwiązanie, łatwość montażu, efektowna.

Deski z litego drewna - trochę "zabawy" z układaniem i wykończeniem ale
zawsze można odnowić i poprawić (szczeliny). Nie polecam do dużych
pomieszczeń o mocno zróżnicowanym naświetleniu (tylko część pomieszczenia w
słońcu) - powoduje mocne zróżnicowanie szczelin pomiędzy częściami
pomieszczenia i nieciekawy efekt wizualny. Podobny efekt (mniejszej skali)
wystąpił u mnie po piewszym sezonie grzewczym (nastąpiło silne
rozszczelnienie) w pobliżu panelu wymiennika (kaloryfera).
< KrzysieK >
| kriwir-at-poczta.onet.pl |
(właściwy adres)

1. Data: 2001-05-14 08:16:15

Od: "Michał Szerling" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja napisze tylko o panelach poniewaz tylko z tego typu podloga mam
doswiadczenie. Wedlug mnie jest to najlepszy sposob jezeli chodzi o cene,
jakosc, wyglad, latwosc montazu. W zeszlym roku bez jakiegokolwiek
doswiadczenia ponad 30m^2 ulozylem z kumplem w ciagu dwoch dni, razem z
listwami. Niezbednym akcesorium potrzebnym do szybkiego ich ulozenia jest
wycinarka. Probowalismy to zrobic bez niej i na przeciecie jednego panela
stracilismy okolo 1h, wiec postanowilismy zakupic wyzej wymienione. Ciagnac
temat bardzo wazna sprawa jest kupienie paneli dobrej jakosci, o dosyc duzym
wspolczynniku 'scieralnosci' (nie pamietam dokladnie, ale moje maja okolo
15000 do 20000). A teraz kilka spostrzezen z eksploatacji:
1. sa glosne, jesli cos na nie upadnie,
2. jesli troche namiekna woda nie nalezy sie tym przejmowac, po kilku
dniach, godzinach wroca do poprzedniego stanu,
3. w pewnym miejscu stalo akwarium (100l), ktore czesto bylo podmokle, po
przestawieniu go w zeszlym tygodniu w inne miejsce, nie pozostaly zadne
slady, odbarwienia itd., itp.

Kluczowym elementem w moim przypadku, oprocz wygladu, byla cena, ktora w
przypadku paneli w porownaiu z parkietem , i rowniez deskami jest
konkurencyjna, i to bardzo.

Pozdrawiam
Michal

1. Data: 2001-05-14 08:58:07

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli myślisz o trwałości - to tylko gres - ze zwykłej terakoty po pewnym
czasie ściera się górna warstwa (tak jak i z każdego innego materiału). Gres
ma jednolitą barwę w całym przekroju - i jest wodoodporny.

Do pokoju zaś - deska to jedno z lepszych i tańszych rozwiązań. Ew. parkiet,
ale jest dużo droższy.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-05-14 09:49:21

Od: "Henry" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Zbierzchowski" <n...@o...spamerze> naskrobał(a) ...

> d) Parkiet
> e) Deskę podłogową
Któryś z powyższych ze wskazaniem na deskę sosnową.

> I oczywiście proszę o uzasadnienie swojej sugestii.
Nic przyjemniejszego i cieplejszego jak naturalne drzewo pod nogami. Sosna
wychodzi najtaniej - mimo to należy poszukać najtańszej oferty i zakupić
prosto z tartaku z dostawą do domu. Montaż (podobnie jak glazurka) zleciłbym
doświadczonej osobie. należy jej tylko zakreślic własne plany ewentualnych
połączeń podłogi drewnianej z terakotą. Aha, i oczywiści epo odebraniu
mieszkania należy upewnić się, czy wszystkie ścianki działowe są tam - gdzie
byśmy chcieli. Najpierw ścianki, potem podłoga. Nie wdaję się tu w takie
szczegóły jak ewentalne poziomowanie podłogi, wylewka i ułożenie legarów.
--
Henry pozdrawia ;)

1. Data: 2001-05-14 12:50:10

Od: "Wojciech Gołąbowski" <v...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henry" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szczegóły jak ewentalne poziomowanie podłogi, wylewka i ułożenie legarów.

Świeża, miękka deska sosnowa?
Żeby wkrótce zacząć przeklinać?
Powodzenia...

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2001-05-14 21:12:51

Od: "Andrzej Zbierzchowski" <n...@o...spamerze> szukaj wiadomości tego autora

Zbiorczo: Piękne dzięki za porady. Wydrukowałem sobie wszystkie opinie i
dzięki Wam czuję się nieco mądrzejszy. Jeszcze raz dziękuję!
--
Pozdrawiam - A. Z.
mail me: a...@c...net.pl
Zobacz co sprzedaję:
http://www.allegro.pl/showother.php?id=49767

mieszkanie w centrum czy domek na granicach miasta?
Jak walczyc z wilgocia w starym budynku
praca
blad.
na cholerę ta grupa