Wykwintna baba

1. Data: 2002-12-21 08:50:13

Temat: Wykwintna baba
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem taki staropolski przepis sam nigdy żadnego ciasta (z wyjątkiem
kruchych) nie zrobiłem, więc mam nadzieję, że ktoś spróbuje i zda
relację.

Baba Petynetowa zwana muślinową

24 żółtka wbijamy do emaliowanego naczynia, dodając 30 dag cukru.
Naczynie z żółtkami wstawiamy do większego naczynia z gorącą wodą i
ubijamy sprężyną. aż połaczywszy się z cukrem, zbieleją i zgęstnieją.
Wówczas dodajemy drożdże (6 dkg drożdzy naIeży rozkruszyć w 1/2 szklanki
letniego mleka, dodaé łyżke mąki i łyżeczkę cukru, zamieszać i zaczekać,
aż zaczyn wyrośnie. Wówczas dodajemy drożdże do ubitych zóltek), ubitą
na proszek łyżke wanilii oraz 25 dag przesianej i lekko ogrzanej mąki
pszennej. Ciasto ubijamy 30 minut, po tym czasie dodajemy 10 dag
roztopionego, letniego masło i znowu ubijamy 30 minut. Gdy ciasto
urośnie w dwójnasób (w cieplym miejscu), przekladamy je do wysmarowanej,
masłem, lelcko ogrzanej formy karbowanej na baby. I dopiero gdy ciasto
rosnąc wypelni formę p0 brzegi, ostroznie, unikając wszelkich wstrząsów,
wstawiamy formę do nagrzanego dobrze piekarnika.
Czas pieczenia w średnio gorącym piekarniku wynosi 60-70 minut.
Przepis zarówno kosztowny, jak i czasochłonny, ale baba muślinowa, jeśli
udana, jest pieczywem najwyzszej rangi.

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej władzy sądzenia, którym

1. Data: 2002-12-21 14:42:19

Temat: Re: Wykwintna baba
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Dec 2002 09:50:13 +0100, Aleksander K?osiewicz
<s...@w...pl> wrote:

>Znalaz?em taki staropolski przepis sam nigdy ?adnego ciasta (z wyj?tkiem
>kruchych) nie zrobi?em, wi?c mam nadziej?, ?e kto? spróbuje i zda
>relacj?.
>
>Baba Petynetowa zwana mu?linow?

no masz, a ja myslalam, ze do mnie piszesz ;))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-21 14:56:11

Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>no masz, a ja myslalam, ze do mnie piszesz ;))
>
>Trys
>K.T. - starannie opakowana

Ja tez...LOL...
;-)))))))