Patelnie która do czego

1. Data: 2002-12-21 09:50:35

Temat: Patelnie która do czego
Od: "-= Radek =-" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie właściwie takie nie związane ze świętami, tak dla urozmaicenia.
Którą patelnie najlepiej do czego używać. Gruba ciężka żeliwna to wiem
(chyba) że np. do steków ale do czego jeszcze, a do czego teflonowa i
stalowa. Ostatnio widziałem właśnie taką fajną ciężką patelnie i zastanawiam
się czy zainwestować. Tylko jeżeli ona rzeczywiście jest tylko do steków to
nie wiem czy to ma sens. Ja steki z reguły jem w knajpach bo mi różnie
wychodzą i nie chce ryzykować, ale może to być właśnie sprawa patelni.

Radek

ps. Pytanie właściwie jest świąteczne - kupie sobie patelnie pod choinkę :-)

1. Data: 2002-12-22 11:38:14

Temat: Re: Patelnie która do czego
Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-= Radek =-" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Radek
>
> ps. Pytanie właściwie jest świąteczne - kupie sobie patelnie pod choinkę

Ba, pytanie wrecz filozoficzne. Czynnikow jest sporo, glownie tempo i
rownomiernosc nagrzewania - jak potrzebujesz patelnie, ktora szybko reaguje
na zmiany temperatury (np. jak robisz sos), najlepsza bylaby ze srebra :)
Druga w kolejnosci jest miedz (genialne patelnie) i ewnetulanie bardzo
dobrze zrobiona stal z wkladkami miedzianymi lub aluminiowymi. Jak chcesz
aby Ci sie nagrzalo i trzymalo cieplo jak szalone (wspomniane steki) -
zeliwo jest chyba najlepsze.

Inne spojrzenie to powloka - teflon i pochodne zapobiegaja przywieraniu i
sa swietne do ryb lub potraw z jajek (nalesniki, omlety, jajecznica jak ktos
lubi puszysta). Obecnie nowe "teflony" sa bardzo odporne na zdzieranie, mam
nawet wersje z wmf, ktora mozna traktowac metalem. Teflon nie sprawdza sie w
zastosowaniach gdzie potrzebujesz ultrawysokiej temperatury (steki bez
tluszczu - znow zeliwo jest najlepsze) oraz gdy CHCESZ aby Ci sie
przypalilo - podstawa do sosow (wbrew pzoorom czesto mam taka potrzebe).

IMO: na codzien uzywam dobych patelni stalowych - w 90% zastosowan
wystarczaja, a sa banalnie proste do utrzymania. I teflon do wspomnainych
wyzej zastosowan. Od czasu do czasu miedz (koszmarne czyszczenie) i zeliwo.
Oczywiscie mozna jeszcze pochylic sie nad problem ksztaltu patelnie etc ....

V.

Wykwintna baba
ćwikła z chrzanem. tylko?
Kapusta z grochem