Wymaz z gardla

1. Data: 2004-01-09 15:12:37

Temat: Wymaz z gardla
Od: "wk_s" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Musze zrobic wymaz z gardla na obecnosc aureusa. Czy na dwunasty dzien od
skonczenia kuracji antybiotykowej (Sumamed - o ile dobrze pamietam tabletki
500 ) moge juz zrobic wymaz, czy jeszcze powinienem poczekac. Pytam bo
podobno ten antybiotyk dlugo sie utrzymuje w organizmie i wynik moglby byc
zafalszowany.
Za odpowiedzi z gory dziekuje.

Pozdrawiam
Krzysiek

2. Data: 2004-01-09 15:24:42

Temat: Re: Wymaz z gardla
Od: "wojtaszek" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja musiałem 1 miesiąc odczekać, nie pamiętam jednak który to był antybiotyk.

Pzdr
Wojtek

3. Data: 2004-01-09 19:44:39

Temat: Re: Wymaz z gardla (długie)
Od: "cvc" <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

> podobno ten antybiotyk dlugo sie utrzymuje w organizmie i wynik moglby byc
> zafalszowany.

Po trzeciej dawce Sumamedu stężenie w tkance zainfekowanej wynosi 10 mg/kg
masy ciała. Okres półrozpadu Sumamedu wynosi około 70h. A więc: 3 dnia masz
10mg/kg. 6 dnia masz 5mg/kg. 9 dnia masz 2,5mg/kg. 12 dnia masz 1,25mg/kg.
15 dnia masz 0,62mg/kg. 18 dnia masz 0,31mg/kg. 21 dnia 0,155mg/kg. 24 dnia
masz 0.075mg/kg. Wg standardów oznaczania stężeń antybiotyków w tkance dawkę
poniżej 0,08mg/kg masy ciała traktuje się jako nie wykrywalną. Tak więc
teortycznie po tym dniu możesz zrobić wymaz. Bakteri na pewno nie będzie pod
pewnymi warunkami:
1. Wziąłeś pełne 3 dawki przez kolejne trzy pierwsze dni kuracji godzinę
przed lub 2 godziny po jedzeniu. Dzięki temu zapewniłeś organizmowi 100%
wchłanialność.
2. Jeśli wziąłęś poprawnie Sumamed to nie ma szans, aby cokolwiek przeżyło w
tkance zainfekowanej ( w twoim przypadku gardło) Fagocyty dokonały na pewno
egzekucję!!!
3. A teraz najfajniejsze. Zapewne domyślasz się że eradykacja tkanki
zainfekowanej nastąpiła około 10-12 dnia (zakładam że MIC-90 dla aureusa
jest ci znany). Tak więc robienie wymazu gardła 30 dnia po przebytej
chorobie to fikcja, no chyba że leżałeś przez ten czas w septycznej komorze
tlenowej.
I na koniec mam dla ciebie najtrudniejszą do przełknięcia wiadomość.
Staphylococus aureus inaczej Gronkowiec złocisty jest bardzo trudny do
wyleczenia, a juz szpitalna wersja tej bakterii to koszmar. Ja na twoim
miejscu robiłbym sobie wymasz co 10 dni i kontrolował czy to paskudztwo nie
rozprzestrzenia się po twoim organiźmie. A czy ty wogóle masz pewność czy
nie masz tego we krwi??? Pamiętaj że Sumamed nie zabije bakterii jesli jest
ona we krwi, gdyż azitromycina utrzymuje się we krwi nie dłużej niż 4-8
godzin od podania i na pewno nie zabije bakterii w krwioobiegu. Tak więc
sprawdź to.
I na koniec. Zakładam że dziś jest 12 dzień kuracji. A więc
stężenie=1,25mg/kg, czyli wyższe niż MIC90 dla aureusa. Jest to niewątpliwie
znak że antybiotyk 12 dnia jest jeszcze w stanie zabić pozostałości bakterii
w organiźmie. Mając na uwadze problem z jakim walczysz doradzam ci wzięcie
jeszcze jednego opakowania Sumamedu aby ten okresstężenia terapętycznego
Sumamedu przeciągnąć do około 30 dni.

Pozdrawiam

P.S. I nie bój się!!! Organizmu na pewno nie wyjałowisz. Sumamed ma
powinowadztwo tylko do PH (minus) -czyli tej zainfekowanej-działa tylko w
ogniskach zapalnych.

cvc

4. Data: 2004-01-09 21:25:48

Od: "wk_s" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze, nie spodziewalem sie az tak wyczerpujacej odpowiedzi. Jednak
zrodziła ona u mnie jeszcze kilka dodatkowych pytań. Moze jednak przedstawie
swoj problem od poczatku. Kilka miesiecy temu (jakos przelom
wrzesien/pazdziernik) dopadla mnie drobna angina. Zrobilem sobie wtedy
pierwszy wymaz z gardla i wyszedl mi Staphylococus haemoliticus. Antybiogram
wykazal, ze jest on wrazliwy na wszystkie antybiotyki. Czyli niby ok. Lekarz
przepisal mi wtedy Ciprinol. Jednak po kuracji nie czulem sie wyleczony i na
powtornej wizycie okazalo sie, ze mam ropny lewy migdal. Dostalem wtedy
kolejna dawke antybiotykow (Augumentin) i niestety tez guzik to dalo. Niby
ogolnie czulem sie dosc dobrze, jednak ten migdal nadal mi doskwieral.
Zrobilem wtedy kolejny wymaz i wyszedl mi wtedy Staphylococus aureus (tez
wrazliwy na wszystko). Na trzeciej wizycie (u innego lekarza, bo moj
wyjechal) dostalem rade aby plukac gardlo rumiankiem. W moim przypadku dalo
to rowniez tyle co umarlemu kadzidlo, ale przynajmniej teraz lubie smak
rumianku :) Czwarta wizyta to Summamed i Nystatyna (to chyba na grzybki) i
prawde mowiac nadal nie czuje poprawy. Nadal ten migdal jest chyba lekko
podpuchniety bo mam w gardle takie uczucie "przeszkadzania".

A teraz do rzeczy:

> (zakładam że MIC-90 dla aureusa jest ci znany)

Niestety, nie bardzo mam pojecie co to jest, wiec jesli moglbys mi to
lopatologicznie wyjasnic... :-(

> [...]
> ona we krwi, gdyż azitromycina utrzymuje się we krwi nie dłużej niż 4-8
> godzin od podania i na pewno nie zabije bakterii w krwioobiegu. Tak więc

Nie mam pewnosci czy mam go we krwi. I dlatego prosze o rade jakie badania
powinienem zrobic aby to wyjasnic. I tak bede musial isc prywatnie, wiec
jesli mi doradzicie to chociaz ominie mnie kolejka do lekarza w celu
uzyskania tych informacji.
Piszesz zeby dorzucic kolejne opakowanie sumamedu. Jednak, czy w moim
przypadku, po tylu antybiotykach ma to jeszcze sens?

Zastanawiam sie nad autoszczepionka lub bakteriofagami, moze to by pomoglo.
Ostatecznoscia bedzie ciecie migdalow :-((

pozdrawiam
krzysiek

P.S. Jesli ktos wie gdzie w Lodzi mozna zrobic autoszczepionke to prosze o
info.

5. Data: 2004-01-10 07:40:15

Od: "cvc" <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym zaczął od atybiogramu i badań krwi. Potem lekarz i ewntualnie dalsza
kuracja.

6. Data: 2004-01-10 08:56:31

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Ja pozwolę sobie dodać, że akurat azytromycyna (Sumamed) z powodu
farmakokinetyki jest mało skuteczna wobec gronkowców.
Po prostu stężenie tkankowe określa się na podstawie badań homogenatów z
tkanek, czyli nie rozróżnia się tego, czy gromadzi się dany lek w
przestrzeni międzykomórkowej, czy wewnątrz komórek. Natomiast z przyczyn
trudności metodologicznych nie zawsze bada się, gdzie ten lek gromadzi
się bardziej (komórki, czy poza nimi).
Azalidy (np. właśnie azytromycyna) gromadzą się doskonale w komórkach, a
słabo poza nimi. Czyli bardzo skuteczne są wobec patogenów
wewnątrzkomórkowych (np. riketsji czy chlamydii), natomiast wobec
pozakomórkowych (np. gronkowce) nie za bardzo, nawet w przypadku dobrej
skuteczności in vitro.
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik dejacheryzacji Usenetu.

Dobre (?) wzory - wieloletnia tradycja
szukam pomocy!!!
Ból serca