Dobre (?) wzory - wieloletnia tradycja

1. Data: 2004-01-09 15:11:51

Temat: Dobre (?) wzory - wieloletnia tradycja
Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

http://www.przekroj.com.pl/ind.html 2003.12.??

prof. JAN LUBIŃSKI:
"W badaniach odkryliśmy, że najlepiej przyswajalna jest nalewka alkoholowa na
selenie. W 1999 roku opracowaliśmy patent. Potem obserwowaliśmy 60 kobiet. 30
dostawało placebo, 30 nalewkę. Po dwóch latach w grupie z placebo było pięć
raków, w grupie z selenem jeden. Teraz to potwierdzamy. Badamy 800 kobiet."

OLGA WOŹNIAK:
"Skoro pan wie, że to działa,
to chyba nieetyczne, że nie wszystkie kobiety dostają nalewkę. "

prof. JAN LUBIŃSKI:
"Tak, to okropne.
Chciałoby się od razu wszystkim dać ten selen,
ale bez takich badań nikt mi nie uwierzy.

Takie są procedury.

Jednak myślę, że i tak połowę tych kobiet chronię. "

* PROFESOR JAN LUBIŃSKI założył i prowadzi Międzynarodowe Centrum Nowotworów
Dziedzicznych w Szczecinie. Jest członkiem Komitetu Ekspertów na Europę i
Afrykę w programie UICC "Familial Cancer and Prevention", autorem i
koordynatorem projektu rozwoju ogólnopolskiej sieci Onkologicznych Poradni
Genetycznych, autorem pierwszego w polskiej nauce projektu Unii Europejskiej, w
którym Polska została koordynatorem (2000-2002). Jako pierwszy na Świecie
zorganizował badania przesiewowe w kierunku nowotworów dziedzicznych dla
półtoramilionowego regionu zachodniopomorskiego. Jest konsultantem krajowym do
spraw genetyki klinicznej.