Wymiana licznika wody

1. Data: 2006-12-10 13:49:45

Temat: Wymiana licznika wody
Od: Szymon Wróblewski <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W tym roku kończy mi się ważność licznika wody i pewnie należałoby go
wymienić. Czy można to zrobić samemu? A może da się go na nowo
homologwać. Proszę o sugestie.
Simon

2. Data: 2006-12-10 14:31:34

Temat: Re: Wymiana licznika wody
Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Szymon Wróblewski napisał(a):
> W tym roku kończy mi się ważność licznika wody i pewnie należałoby go
> wymienić. Czy można to zrobić samemu? A może da się go na nowo
> homologwać. Proszę o sugestie.

sugerowalbym zadzwonic do firmy, z ktora masz podpisana umowe na
dostarczanie wody, i zapytac

Sierp

3. Data: 2006-12-10 20:01:32

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W tym roku kończy mi się ważność licznika wody i pewnie należałoby go
> wymienić. Czy można to zrobić samemu? A może da się go na nowo

Witam.
Liczniki wymienia się co 5 lat. Oczywiście można je zalegalizować,
ale nie wiem, czy to się opłaca. Wymiany 4 liczników (po dwa na zimną
i ciepłą wodę) dokonał fachowiec. Za demontaż starych, które zabrał i
montaż nowych oraz plomby zapłaciłam w zeszłym roku ok. 90zł.

Pozdrawiam
Alkmina

4. Data: 2006-12-10 20:24:02

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alkmina napisał(a):

> [...]
> i ciepłą wodę) dokonał fachowiec. Za demontaż starych, które zabrał i
> montaż nowych oraz plomby zapłaciłam w zeszłym roku ok. 90zł.

A nie wiesz jak miała by sie sytuacja zwiększenia średnicy licznika z
3/4" na 1"? lub inny większy? Jeden licznik 3.4 na cały dom dla zimnej
wody to przesada - ciśnienie jest po otwarciu dwóch punktów tak niskie
ze ciepła woda sie sączy. Jak jeden to jest ok. To tylko wodomierz bo
instalacja i tak była wymieniana wszystko czyste i dobre średnice a
jednak nie wystarcza.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

5. Data: 2006-12-10 21:29:09

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> ze ciepła woda sie sączy. Jak jeden to jest ok. To tylko wodomierz
bo
> instalacja i tak była wymieniana wszystko czyste i dobre średnice a
> jednak nie wystarcza.

Niekoniecznie sam wodomierz. Często po prostu zatkane śmieciami jest
sitko zabezpieczające wodomierz.
Bywa również, że nie do końca odkręcona jest zasuwa na przyłączu.
Jeśli problem dotyczy wyłącznie cw. to sprawdź filtr przed kotłem
(chyba, że masz zasobnik :-)) Kiedyś miałem też klienta z kiepskimi
włoskimi zaworami kulowymi, które mocno dławiły przepływ ale za to
tanie były.

Jak będziesz pewny, że wynika to z wodomierza lub przyłącza to
negocjuj z dostawcą wody, nie powinieneś mieć problemu z uzyskaniem
pomocy.

pozdrawiam Piotr

6. Data: 2006-12-10 22:50:00

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> bo
>

> Niekoniecznie sam wodomierz. Często po prostu zatkane śmieciami jest
> sitko zabezpieczające wodomierz.

Sitko było czyszczone samodzielnie :) były dwa małe ziarenka rdzy nic
wiecej. gorzej było z sitkiem w samym wodomierzu tam była rdza która
potraktowałem domowym środkiem odrdzewiającym (wodomierza nie
rozbierałem tylko sitko szczoteczką wyczyściłem.

> Bywa również, że nie do końca odkręcona jest zasuwa na przyłączu.
Żeby było śmiesznej... moja zasuwa znajduje sie przy głównym zaworze w
stacji uzdatniania - nie wiem jak to ktoś podłączył, ale zasuwy brak.
Jedynie mam zawór motylkowy na rurce 1,5" Na czas remontu działa dobrze
puszczał troche wody ale nic się nie stało.
> [...]
> (chyba, że masz zasobnik :-)) Kiedyś miałem też klienta z kiepskimi
> włoskimi zaworami kulowymi, które mocno dławiły przepływ ale za to

Zawory w instalacji sa kulowe. Jeśli chodzi o te przy punktach -
wszystkie sa z KFA. I takie zwykłe odkręcane. dla ciepłej wody jest
widoczne zmniejszenie ciśnienia z zimna tego specjalnie nie widać.
Filtr przed kotłem - Czysty.

> Jak będziesz pewny, że wynika to z wodomierza lub przyłącza to
> negocjuj z dostawcą wody, nie powinieneś mieć problemu z uzyskaniem
> pomocy.
Kiedy nie było wodomierza ciśnienie było spoko tylko rurki był za małych
średnic ( tzn było tak ze nie leciało dużo ale odkręcenie wody w kilku
punktach jednocześnie nie powodowało spadku ciśnienia.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

Pralka - wyłączanie z gniazdka, zakręcanie wody
Zmywarka Candy DFI 105T
Suszarka do ubran
jak optycznie poszerzyc pokoj
Jakie zelazko?