Wyniki krwi - czy to anemia już ?

1. Data: 2006-03-13 00:06:59

Temat: Wyniki krwi - czy to anemia już ?
Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja dziewczyna słabo się czuje i prawdopodobnie ma anemię.
-ilośc czerwonych krwinek RBC 3,7 M/uL
-hemoglobina HCT 34 %

Czy ja to w ogóle dobrze czytam i czy takie wyniki to już poważny niedobór?
Bardzo proszę o radę kogoś kto się na tym zna.

2. Data: 2006-03-13 09:25:44

Temat: Re: Wyniki krwi - czy to anemia już ?
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Larix" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Moja dziewczyna słabo się czuje i prawdopodobnie ma anemię.
> -ilośc czerwonych krwinek RBC 3,7 M/uL
> -hemoglobina HCT 34 %

a gdzie ta hemoglobina? bo Hematokryt i czerwone wcale nie takie złe

3. Data: 2006-03-13 09:59:13

Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a gdzie ta hemoglobina? bo Hematokryt i czerwone wcale nie takie złe

Czyli źle czytam .
RBC to czerwone a HCT hematokryt tak?
No bo słyszłaem że RBC ma byc 4,2 conajmniej.
Ja np mam 4,9

4. Data: 2006-03-13 10:08:26

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Larix wrote:

> Czyli źle czytam .
> RBC to czerwone a HCT hematokryt tak?
> No bo słyszłaem że RBC ma byc 4,2 conajmniej.
> Ja np mam 4,9

Źle czytasz - hemoglobina to HGB i wynik nie jest w procentach.
A wyniki krwi podawaj w całości (wszystkie parametry), bo
pojedynczy parametr najczesciej nic nie mowi - kazdy lekarz tutaj
ci to powie (prawda panie Piotrze? :-) )

JSK

5. Data: 2006-03-13 10:45:07

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hurra, odniosłem sukces!! Przynajmniej JEDEN człowiek zaczął propagować
drobny element świadomości zdrowotnej w społeczeństwie. Warto było z
uporem maniaka pisać, jak należy podchodzić do wyników badań.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2006-03-13 14:24:09

Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A wyniki krwi podawaj w całości (wszystkie parametry), bo
> pojedynczy parametr najczesciej nic nie mowi - kazdy lekarz tutaj

Akurat nie mam w tej chwili reszty jej wyników.
Sugerowałem się zamieszczonymi obok wartościami normatywnymi.

Ale dzięki za sprostowanie. Wezme od niej wyniki to zamieszczę.
Dziewczyna słaba a wg książki to niby anemia wypadała.

7. Data: 2006-03-13 14:28:41

Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hurra, odniosłem sukces!! Przynajmniej JEDEN człowiek zaczął propagować
> drobny element świadomości zdrowotnej w społeczeństwie. Warto było z
> uporem maniaka pisać, jak należy podchodzić do wyników badań.

Powinienem zacząć osobny wątek ale skoro jest Pan lekarzem to przy okazji
zapytam:
U mojej dziewczyny stwierdzono również nadkrzepliwość krwi w grudniu.
Przepisano jej zastrzyki i tyle.
Czy powinna to skontrolować i szukać przyczyn.
Bo dziwne że nikt tym się dalej nie interesował.
A kobita źle się czuje od dawna.

8. Data: 2006-03-13 16:06:41

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mówiąc "nadkrzepliwość krwi" nie masz najprawdopodobniej na myśli
jednoznacznie określonego zaburzenia. Można by to jakoś "ugryźć", ale
musiałbyś zacytować wyniki, na podstawie których ktoś tę
"nadkrzepliwość" zdiagnozował. Czy to był np. czas APTT, czy inne
badanie, jaki konkretnie był wynik, oraz z jakiego powodu w ogóle była w
grudniu prowadzona diagnostyka.

To jest absolutny strzał, ale jak myślę o młodej kobiecie z anemią i
"nadkrzepliwością", to pierwszą(no..., może trzecią ;-)) rzeczą, którą
miałbym ochotę wykluczyć jest jakaś choroba reumatologiczna. Oglądał ją
reumatolog?

To jak wróżenie z fusów. Musiałbyś/musiałaby odpowiedzieć na wiele
pytań, żeby dyskusja na grupie nabrała jakiegoś sensu.

Pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2006-03-14 16:20:42

Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "nadkrzepliwość" zdiagnozował. Czy to był np. czas APTT, czy inne
> badanie, jaki konkretnie był wynik, oraz z jakiego powodu w ogóle była w

Dziekuję za zainteresowanie.
Jutro podam dokładnie wszystko co zdiagnozowano.
Diagnoza była prowadzona z powodu FNH czy jakoś tak na wątrobie.
Ma jeszcze termin kontrolny na Oddziale Gastroenterologii.

> [...]
> "nadkrzepliwością", to pierwszą(no..., może trzecią ;-)) rzeczą, którą
> miałbym ochotę wykluczyć jest jakaś choroba reumatologiczna. Oglądał ją

Miała robiony test reumatyczny i wynik był negatywny.
Czy to wystarczy?

Pozdrawiam
Przemek

10. Data: 2006-03-24 11:41:02

Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "nadkrzepliwość" zdiagnozował. Czy to był np. czas APTT, czy inne
> badanie, jaki konkretnie był wynik, oraz z jakiego powodu w ogóle była w

Trochę się sprawa przewlekła ale czy mógłbyś z łaskiswojej zerknąć na to:

Morfologia:
WBC 7,00 ul
RBC 3,78
HGB 12,20 g/dl
HCT 34,7 %
MCV 91 80 fl
MCH 32,30 tg
MCHC 35,20 g/dl
Limfo 32 %
Mix 9,10 %
SEGM 58,90 %
W &#8211; FCC 2,20 13,00 fl
MTV 11,20 fl
P &#8211; LCR 34,90 %

> [...]
> "nadkrzepliwością", to pierwszą(no..., może trzecią ;-)) rzeczą, którą
> miałbym ochotę wykluczyć jest jakaś choroba reumatologiczna. Oglądał ją

Czy ujemny wynik czynnika reumatycznego nie wystarczy?
Bolą ją stawy.
A może Borelioza albo Chlamydia?

pekła prezerwatywa i co ?
pękła prezerwatywa i co teraz ?
masaz a cukrzyk typ II przyjmujacy Metformax 500
pomoc - pytanie chyba do psychiatry
zarobaczywienie