Wyniki posiewu moczu

1. Data: 2006-04-06 10:17:45

Temat: Wyniki posiewu moczu
Od: atka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie odebrałam wyniki posiewu moczu :

Enterococcus facealis 10 000 cfu/ml
Staphylococcus epidermidis 6000 cfu/ml
Coli 500 cfu/ml

Pod wynikami pisze: posiew moczu przerósł proponujemy powtórzenie badania.

Przeszłam zapalenie pęcherza i gdy robiłam posiew 2 tygodnie temu były
tylko coli, czy możliwe jest, że obecność 2 dodatkowych bakterii wynika
ze złego przerpowadzenia badania lub pobrania próbki moczu??
Jutro wybieram sie do lekarza, ale chce wiedzieć czy to może być coś
grożnego.

pzdr.

Agata

2. Data: 2006-04-06 11:58:00

Temat: Re: Wyniki posiewu moczu
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

atka napisał(a):
> [...]
> Coli 500 cfu/ml
>
> Pod wynikami pisze: posiew moczu przerósł proponujemy powtórzenie badania.

Jeśli teraz nie ma objawów zapalenia pęcherza i mocz jest klarowny, to
najprawdopodobniej doszło do zanieczyszczenia próbki moczu podczas
pobierania. Wszystkie tu wymienione bakterie stanowią naturalną florę
bakteryjną człowieka. Nie powinno ich być jednak w moczu.
P.S.
E.coli, która jest głównym czynnikiem etiologicznym zapaleń pęcherza,
jest dużo mniej niż E.faecalis i S.epidermidis, co by także wskazywało
na niesterylne pobranie próbki.

--
_ _ _ _

teoria poprawnej pozycji przy komputerze
Czy konieczne okulary?
[sprzedam] zarys dermatologii i wenerologii
POMÓZCIE KTO ILE MOŻE
Bicie rekordów wstrzymania oddechu