teoria poprawnej pozycji przy komputerze

1. Data: 2006-04-06 09:08:18

Temat: teoria poprawnej pozycji przy komputerze
Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie grupowiczow

Pragne podzielic sie jednym spostrzezeniem i zasiegnac rady. W literaturze
zawsze zalecane jest aby monitor byl na wysokosci oczu. Jak wiec zastosowac
to do laptopa? Lepiej monitor na wysokosci oczu czy klawiatura rak???
Dalej: Okulary dla osob posiadajacych dalekowzrocznosc i krotkowzrocznosc
zazwyczaj posiadaja odpowiednie korekcje na dole i gorze. Ja bym powiedzial,
ze to naturalne iz czlowiek jak patrzy prosto/w gore to patrzy daleko. Jak
patrzy w dol to patrzy blisko.
Tak wiec czy przypadkiem ustawianie monitora wg wszelakich zalecen na
wysokosci oczu nie jest bledem ??? Wiele teorii istnieje na temat
powstawania wad wzroku i leczenia. Sam juz nie wiem.

dziekuje

Tomasz Kutrowski

2. Data: 2006-04-06 09:16:02

Temat: Re: teoria poprawnej pozycji przy komputerze
Od: Marosław <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Witam serdecznie grupowiczow
>
> Pragne podzielic sie jednym spostrzezeniem i zasiegnac rady. W literaturze
> zawsze zalecane jest aby monitor byl na wysokosci oczu.

Pwinien być troszkę poniżej.
A co do pytania to praca na lapotpie jes niezdrowa dla orgaznimu pod każdy
względem - tak dla oczu jak i dla nadgarstków a także (przeważnie)
kręgosłupa.

M.

3. Data: 2006-04-06 11:09:21

Od: "vVojtek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pragne podzielic sie jednym spostrzezeniem i zasiegnac rady. W literaturze
> zawsze zalecane jest aby monitor byl na wysokosci oczu.

Górna krawędź monitora mniej więcej na wysokości oczu.
Jest garść przepisów na to:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0973.htm

--
Pozdrawiam...
vVojtek

4. Data: 2006-04-06 13:56:34

Od: plonk <"debil bezmuzg"@lol.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <e12m8n$atv$1@news.lublin.pl> Marosław napisał(a):

> [...]
> A co do pytania to praca na lapotpie jes niezdrowa dla orgaznimu pod każdy
> względem - tak dla oczu jak i dla nadgarstków a także (przeważnie)

czemu dla oczu??

--
(\',__..__,'/)
_.-'-.( d\--/b ).-'-._
/' .-' ' .----.' '-. \
/' .'(= (_) '. '\
'/' .', -.__.-.__.-' ,'. '\
( '.' V V ;'' . )
( :: ''-.__.-.__,-' :: )
( / :. .: \ )
(' (_ ) :._'_.: ( _) ')
\ ' _) .' '. ( _' /
\ '_) / .' ' '. \ (_' /
' \ ( ) / '
\ \ / /
.......'''-- _) (_--'''.......
(_(_(__(_-' ' ' '-_)__)_)_)

5. Data: 2006-04-06 14:18:34

Od: Marosław <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"plonk" <"debil bezmuzg"@lol.pl> wrote in message
>W artykule <e12m8n$atv$1@news.lublin.pl> Marosław napisał(a):

> czemu dla oczu??

Mały ekran, duża rozdzielczość (duża szczegółowość), mocny kontrast
(paradoksalnie) i przeważnie złe ustawienie między polem widzenia a
laptopem.

M.

6. Data: 2006-04-06 19:06:49

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Marosław pisze 06-04-2006 16:18:

> Mały ekran, duża rozdzielczość (duża szczegółowość), mocny kontrast
> (paradoksalnie) i przeważnie złe ustawienie między polem widzenia a
> laptopem.
>
> M.

A uważasz, że jest wielka różnica między monitorem crt 17'' z
rozdzielczością 1280x1024 (chyba, nie chce mi się włączać) a ekranem
notebooka 15,4'' i rozdzielczością 1280x800?

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

Czy konieczne okulary?
[sprzedam] zarys dermatologii i wenerologii
POMÓZCIE KTO ILE MOŻE
Bicie rekordów wstrzymania oddechu
z innej beczki :>